Hvordan er/var tiden efter fødslen for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

louise8723

dorthemus skriver:

Et styks af sådan en nem krabat, tak!! Tillykke med ham

hehe tak..

jarh er også super taknemmelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

MariaJ

louise4060 skriver:

UNDSKYLD, UNDSKYLD, UNDSKYLD de damer

- men jeg har verdens nemmeste barn..

Elias bliver 6 uger på onsdag.. og li fra vi kom hjem har han været stille og rolig.. Vågner 1 gang i løbet af natten hvor han li larmer lidt fordi han er sulten.. Så får masser af søvn.. om dagen er han stille og rolig og tager gerne en lur på 3-4 timer, gerne i barnevogn.. elsker at blive puslet og være i bad..

Det eneste der har været er ømme bryster pga amningen

Ih ja, sådan en vil jeg gerne have. Hvor dejligt for dig at det hele går så godt.

Håber ikke der er alt for meget arvelighed indblandet i hvor nem/besværlig man er som baby. Var selv et mareridt for mine forældre som spæd, og kan godt undre mig over at de fik fire børn mere efter den omgang (måske de håbede på bedre held næste gang). Men  for at baby i maven ikke ligner sin mor på lige det punkt.

Anmeld

14. marts 2010

Lone Jakobsen

bondepigen skriver:

Haha, du har ret, så har man da ikke et ekstra barn der skal passes!!!

ja og lidt groft sagt så har man kun sig selv og baby at gøre tilpas. man kan også tillade sig at be gæster om selv at tage kaffe, kage og evt aftensmad med....og man kan bortforklare rod og kaos med "jamen jeg er jo alene om det" man skal så også være fræk nok til at be nævenyttige gæster om at "vente til imorgen" med at komme på besøg....og når de så kommer så ræk babyen til dem og sig "væk mig når han græder igen"

uhh de gamle dage med kun et enkelt barn (griner i skægget) intet ondt ment med dette indlæg....det var kun for sjov og opmuntring.

Anmeld

14. marts 2010

MariaJ

BlyViol skriver:

krydser hermed fingre for at lige præcis du, føder på din terminsdato... Jeg har sagt til min kæreste at det ENESTE han lovligt kan tage afsted til er Havet, fjorden(hobbyfiskeri, som gir lidt penge) og jagt må han altsp vente en 14 dages tid med...

Han kommer hjem om lidt - så skal han få tråden at læse!!!! 

Tak skal du have. Der skal blive seriøse forsøg på at få baby til at komme ud, når terminen nærmer sig. Jeg bliver nok en af dem, der kommer til at afprøve alle gode råd (selvom jeg egentlig tror mest på at baby kommer, når den er klar).

Maria

Anmeld

14. marts 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Ih ja, sådan en vil jeg gerne have. Hvor dejligt for dig at det hele går så godt.

Håber ikke der er alt for meget arvelighed indblandet i hvor nem/besværlig man er som baby. Var selv et mareridt for mine forældre som spæd, og kan godt undre mig over at de fik fire børn mere efter den omgang (måske de håbede på bedre held næste gang). Men  for at baby i maven ikke ligner sin mor på lige det punkt.

Tænker det samme - havde mega-kolik nonstop i de første tre måneder:-)

Anmeld

14. marts 2010

Halbschön

baby2010 skriver:

Hej piger,

jeg er lidt nysgerrig - hvordan er/var tiden efter fødslen for jer?

Jeg er totalt overvældet over, hvor hårdt det er. Manglende søvn, mange timers gråd fra den lille, smertefuld amning med sår på brystvorterne - bleskift og mere gråd i den forbindelse. Udover den store lykke og moderfølelse, så er jeg bare lidt overrasket over HVOR stor en omvæltning det er!

Jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer - og gerne tips til hvordan det mon kan blive lidt lettere, hvis det er muligt...

Julie

Hej Julie,

Det var ubeskriveligt hårdt. En kæmpe omvæltning... Jeg fik heller ikke sovet ret meget den første tid.. Og jeg har stadig ikke lagt mig midt på dagen, når han sover.. Men det er ganske enkelt i frygt for, at jeg ikke hører ham..

Jeg kunne også tudbrøle flere timer i starten, følte mig som verdens dårligste mor fordi han bare skreg og skreg og skreg, og jeg kunne ikke trøste ham.. Jeg kom sjældent på toilet i løbet af dagen, for han blev ked, hvis han ikke var ved mig.. Og i bad kom jeg aldrig så længe jeg var alene hjemme. Puuuuh..

Men når det så er sagt, så er det helt vendt nu.. Vil tro at det begyndte at vende omkring 1mdrs alderen..

Nu har vi lært ham at kende, og når han græder ved vi hvorfor, ja det er faktisk sjældendt at han græder, kun hvis der går lidt for lang tid inden han får mad og hvis han virkelig er træt. Nu har vi lært at ligge ham til at sove inden det kammer helt over for ham.. Vi har lært hvornår han har brug for at ligge lidt selv...

Jeg har lært at gå på toilettet når jeg skal tisse - for han tager ikke skade af at ligge lidt selv.. Og når jeg skal i bad går jeg i bad.. Hvis han ligger ude og sover, så tager jeg babyalarmen med ud på badeværelset.. Er han vågen så sætter jeg ham i enten autostolen(som han er meget glad for) eller hans skråstol, og så tager jeg ham med ud på badeværelset.. Og så sidder han der og hygger imens jeg får et dejligt bad..

Så jeg kan trøste dig med at det bliver meget meget bedre, når I alle lærer hinanden at kende..

Stort knus herfra.

Anmeld

14. marts 2010

Bondepigen

nutche skriver:

ja og lidt groft sagt så har man kun sig selv og baby at gøre tilpas. man kan også tillade sig at be gæster om selv at tage kaffe, kage og evt aftensmad med....og man kan bortforklare rod og kaos med "jamen jeg er jo alene om det" man skal så også være fræk nok til at be nævenyttige gæster om at "vente til imorgen" med at komme på besøg....og når de så kommer så ræk babyen til dem og sig "væk mig når han græder igen"

uhh de gamle dage med kun et enkelt barn (griner i skægget) intet ondt ment med dette indlæg....det var kun for sjov og opmuntring.

Ja, min mor var heldigvis så sød, at hun kom og hjalp lidt indimellem, selv om hun snart er 80. Men hun har haft mand og 8 børn siden hun var 20, så hun ved om nogen, hvad det vil sige at være mor....

Nej, det går nu osse meget godt her med far, mor og barn... Men i starten (de første 4 mdr.) ønskede jeg godt nok mange gange farmand hen hvor peberet gror! 

Anmeld

14. marts 2010

MyBaby

Hvor er det en god tråd! Det er vigtigt, at vi (os der stadig har de små i maverne) ikke bare går her og tror, det hele bliver rosenrødt og kun lykke fra dag 1! Godt, at så mange vil dele deres erfaringer, så vi andre kan få et indblik i, hvad der venter os!

Sender dig lige en krammer  

Nina

Anmeld

14. marts 2010

Ansemusen

Pu ha, bliver helt fysisk dårlig af at læse det I skriver! Har egentlig slet ikke forestillet mig at det bliver rosenrødt, tværtimod, har hele tiden tænkt, at det bliver SÅ hårdt og at jeg sikkert vil tude meget af tiden, fordi jeg er så udmattet og ikke føler jeg kan klare det, at jeg i visse situationer vil fortryde beslutningen om at få barn osv. Alle de tanker har jeg foreberedt mig meget på, men alligevel bliver jeg bange! Også fordi, det jo kræver en masse af en resten af livet at være forældre mht. bekymringer og ansvar! Jeg aner fx. ikke hvad jeg skal gøre mht. uddannelse og job, når jeg er færdig med HF (kan ikke arbejde normalt pga. noget med mine fødder, som gør at jeg får meget ondt hvis jeg står op mere end et par timer i løbet af dagen) og tænker, at det jo nu ikke kun r mig og Rasmus det handler om, men at der også er den lille at forsørge! Føj bliver helt dårlig ved tanken, ville ønske der var styr på fremtiden allerede nu! Jeg glæder mig til vi er blevet forældre, og der er gået noget tid og vi kan se, at vi klarer det fint, for det ved jeg godt inderst inde at vi gør, men kan alligevel ikke vente til vi er kommet ind i rollen. Uvidsheden er svær, også selvom man glæder sig helt vildt til at møde den lille og elsker den himmelhøjt allerede!! Men jeg VED at vi, og alle I andre kommende mødre (og fædre) , nok skal klare det fint, det er 'bare' svært når man står i trætheden osv. at se sig ud af magtesløsheden, som alle nybagte forældre føler til tider. Og det er den magtesløshed jeg frygter, ikke at kunne se mig ud af det i situationen!

Men uanset hvad elsker jeg vores lilel dreng og glæder mig meget til at møde ham om ganske kort tid

Anmeld

15. marts 2010

Barbamama

baby2010 skriver:

Hej piger,

jeg er lidt nysgerrig - hvordan er/var tiden efter fødslen for jer?

Jeg er totalt overvældet over, hvor hårdt det er. Manglende søvn, mange timers gråd fra den lille, smertefuld amning med sår på brystvorterne - bleskift og mere gråd i den forbindelse. Udover den store lykke og moderfølelse, så er jeg bare lidt overrasket over HVOR stor en omvæltning det er!

Jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer - og gerne tips til hvordan det mon kan blive lidt lettere, hvis det er muligt...

Julie

Åh ja jeg kan godt huske det. Man er helt færdig fordi man ikke sover og oveni det hele kender man ikke sit barn endnu og hvad gråden betyder. Det bliver bedre!!!!! Jeg kan huske min sp sagde til mig: Når jeg besøger dig næste gang kan du slet ikke forstå du har været så usikker og ked af det. Så har du bare styr på det! Og jeg tænkte bare ja ja, det ved du vidst ikke! Men hun havde ret. Den første måned-halvanden måned er skide hård og så begynder man lige så stille at kende de små signaler barnet sender til en. Man kan på en eller anden måde lige pludselig høre om det er en våd ble eller maven der driller. Om barnet er sultent eller træt. Det skal nok komme. Men ja det ER hårdt i starten. Sørg for at hvile dig når du kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.