Hvordan er/var tiden efter fødslen for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Honningblomst

Ja.. livet bliver aldrig det samme igen...de første måneder for mig med alle tre står lidt som i en tåge...tid og sted ophører og man overlever  og det vigtigste i livet er pludselig hvornår man kan sove og spise og hvilken side der er ammet på sidst, hvornår er det ren blev, hvorfor siger han sådan osv osv..

At blive mor og at være gravid, er altid meget mere romantisk set udefra end når man selv står i det...Jeg savner ikke livet med et spædbarn men målet er det værd, bare vent...

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

MariaJ

BlyViol skriver:

må tilslutte mig Dorthe.

man bliver da helt nervøs over sådan en gang læsning. Jeg er dog ikke alene om det, men min kæreste er fisker og nogen gange afsted 8-9 dage af gangen, han har ikke nogen afløser og hvis han ikke tager afsted, jamen så kan vi ikke få det til at hænge sammen, trods billig husleje og billig bil.

Vores problem, tror jeg, bliver nok at han ikke forstår hvorfor der ikke er vasket tøj, gjort rent og handlet ind, for man har jo hele dagen hjemme... Men det er der vel bare ikke rigtig tid til i starten?? Jeg håber min kære mor og svigermor(som elsker at rydde op hos os) kommer og gir en hånd med... pyha  

Dog lyder det også til der er lys for enden af porten men dejligt med et indlæg man kan tænke lidt over og evt. drage manden ind i - bare så han også kan se det ikke er lutter lagkage

Puha, jeg bliver også lidt nervøs selvom jeg heller ikke er alene. Vi bor laaangt fra al familie, så kommer til at have meget få muligheder for støtte i hverdagen . Mandens fjorten dages barsel i forbindelse med fødsel kan vi risikere at bruge på ventetid, fordi vi skal rejse til fastlandet til fødsel, og han kommer med fra lidt før terminsdagen, så hvis jeg går fjorten dage over tid er hans barsel gået før barnet overhovedet er født.

Knus Maria 34+5

Anmeld

14. marts 2010

B&J

står ca op kl 07.00 så er det ble skift tisses på hihi og vaskes også mad til lille manden der efter sover han 3 timer spiser ind til kl 18 ca så bliver han over træt ov er vågen i ca 4 timer med gråd putte og alt det efter spise sove hver 3 time han ¨får nemlig flaske så hvis jeg er træt kan jeg sove ind i mellem han sover ellers skifter mig og min kæreste med ham for nogle gange tager han den overtrætte fase om natten men er blevet bedre....

Anmeld

14. marts 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Puha, jeg bliver også lidt nervøs selvom jeg heller ikke er alene. Vi bor laaangt fra al familie, så kommer til at have meget få muligheder for støtte i hverdagen . Mandens fjorten dages barsel i forbindelse med fødsel kan vi risikere at bruge på ventetid, fordi vi skal rejse til fastlandet til fødsel, og han kommer med fra lidt før terminsdagen, så hvis jeg går fjorten dage over tid er hans barsel gået før barnet overhovedet er født.

Knus Maria 34+5

Det samme her - jeg sidder også og bliver lidt lang i masken:-)

Nogen der ved om der findes børnehjem for de 0-3 måneder gamle - jeg er ikke sikker på jeg har lyst til at tage tjansen selv  alligevel...

Spøøøg til side, men jeg synes nu nok lige tråden giver stof til eftertanke! Nu havde jeg ellers lige sådan nogle fine billeder af os som overskudsforældre der stroller rundt om søen med den nyfødte der sover trygt i barnevognen...sådan et par dage efter vi er kommet hjem fra hospitalet:-)

kh Tina, 35+6

Anmeld

14. marts 2010

MariaJ

tinpou skriver:

Det samme her - jeg sidder også og bliver lidt lang i masken:-)

Nogen der ved om der findes børnehjem for de 0-3 måneder gamle - jeg er ikke sikker på jeg har lyst til at tage tjansen selv  alligevel...

Spøøøg til side, men jeg synes nu nok lige tråden giver stof til eftertanke! Nu havde jeg ellers lige sådan nogle fine billeder af os som overskudsforældre der stroller rundt om søen med den nyfødte der sover trygt i barnevognen...sådan et par dage efter vi er kommet hjem fra hospitalet:-)

kh Tina, 35+6

Ha ha, havde også totalt vision om at skulle være overskudsforældre og ud og trille med barnevognen. Der bliver nok lige nogle illusioner, der skal begraves her

Knus Maria 34+5

Anmeld

14. marts 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Ha ha, havde også totalt vision om at skulle være overskudsforældre og ud og trille med barnevognen. Der bliver nok lige nogle illusioner, der skal begraves her

Knus Maria 34+5

Looks like it:-)

Har lige tvangsindlagt manden til at få læst tråden højt:-)

Anmeld

14. marts 2010

louise8723

UNDSKYLD, UNDSKYLD, UNDSKYLD de damer

- men jeg har verdens nemmeste barn..

Elias bliver 6 uger på onsdag.. og li fra vi kom hjem har han været stille og rolig.. Vågner 1 gang i løbet af natten hvor han li larmer lidt fordi han er sulten.. Så får masser af søvn.. om dagen er han stille og rolig og tager gerne en lur på 3-4 timer, gerne i barnevogn.. elsker at blive puslet og være i bad..

Det eneste der har været er ømme bryster pga amningen

Anmeld

14. marts 2010

Vidunderligeunger

MariaJ skriver:

Knus Maria 34+5

krydser hermed fingre for at lige præcis du, føder på din terminsdato... Jeg har sagt til min kæreste at det ENESTE han lovligt kan tage afsted til er Havet, fjorden(hobbyfiskeri, som gir lidt penge) og jagt må han altsp vente en 14 dages tid med...

Han kommer hjem om lidt - så skal han få tråden at læse!!!! 

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

louise4060 skriver:

Elias bliver 6 uger på onsdag.. og li fra vi kom hjem har han været stille og rolig.. Vågner 1 gang i løbet af natten hvor han li larmer lidt fordi han er sulten.. Så får masser af søvn.. om dagen er han stille og rolig og tager gerne en lur på 3-4 timer, gerne i barnevogn.. elsker at blive puslet og være i bad..

Et styks af sådan en nem krabat, tak!! Tillykke med ham

Anmeld

14. marts 2010

Bayze

louise4060 skriver:

Juhuu - sådan én har jeg også bestilt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.