Hvordan er/var tiden efter fødslen for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

N&J

Ja, lidt utroligt hvad sådan et lille væsen kan gøre ved en.. jeg var også fuldstændig smadret- den dag i gad forstår jeg stadig ikke jeg kunne hænge sammen, havde en krævende lille pige fra dag 1, voldsomme problemer med smerter i forbindelse med amning og ja hormoner der eksplodere i mig hvert øjeblik det skulle være, nå ja og så var jeg alene, men havde dog valgt at være hjemme ved mine forældre i starten for at tage lidt af presset, det er møghårdt og nogen gange tænker men får det her ingen ende, men så kommer der nogle perioder hvor det går okey, og nogle hvor det igen står på manglende søvn, men man kommer igennem det, men planlægning og et "liv" v ed siden af, ja det kan man godt skyde en lang pil efter i en periode, min periode var bare længere end flertallet, mens andre kan sagtens nå det hele kort efter de er blevet forældre, men børn er forskellige og det er så en del af jobbet.. inden længe så har I et barn der smiler, pludre, vender sig, sidder og siden hen går, og så er alt glemt (eller gemt væk) men jeg tror personligt man kommer lettere igennem den første tid (især hvis man syntes det er enorm hårdt) ved aty bede om hjælp, få nogen til at lave mad, lige hente noget I mangler eller bare komme forbi og være der i nogle timer mens I får søvn, jeg sov når min datter sov og havde jo mine forældre til at hjælpe med de mere praktiske ting og det var en stor gave og noget de gjorde med glæde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

dorthemus

Fuck hvor blir jeg nervøs lige nu...jeg er alene og har ikke mulighed for at min mor kan komme og bo hos mig i den første tid

Bare Runa er et nemt barn

Anmeld

14. marts 2010

Lone Jakobsen

kan se du allerede har fået så mange dejlige svar. så vil blot give de andre ret. i starten bliver man nød til at lukke verden ude....man har ikke tid og overskud til andet. det er super hårdt, men det bliver nemmere efterhånden som i lærer det lille vidunder at kende.

jeg stod alene med nr. 1, nr. 2....og sørme også det meste af tiden med nr. 3.....og ja det er hårdt, men man lærer at indrette sig. og opdager at man er i besiddelse af hidtil ukendte resourcer (staves?) og til dorte.....det kan du sagtens klare....nogen gange er det en fordel at være alene (puha det sagde jeg ikke højt)

Anmeld

14. marts 2010

Corn

Da vi fik den første synes jeg det var mega hårdt. Tror faktisk det var fordi man havde en lyserød forventning til det hele. Jeg lærte dog at sove, når han sov, for ellers kunne jeg slet ikke hænge sammen. Jeg gik i bad når far kom hjem fra job og lignede ellers bare en hængt kat.

Med nummer to var det helt anderledes.

Vi tog hjem lige efter fødslen, jeg sendte manden i byen samme aften og håndterede nemt at amme lille ny og holde om, samt at nusse den store og få ham puttet.

Jeg husker slet ikke barsel nummer to som hård, da vi sov til vi vågnede og storebror så først kom i pasning når vi var klar.

Sjovt som flere gøremål, faktisk lagde en dæmper på mine egne forventninger.

Denne gang er jeg spændt på, da jeg jo er rendt tør for arme ved nummer 3. Skal have tre unger, en nyfødt, en tre-årig og en fem-årig klar til afgang til bhv inden kl. 9.

Men det er i sommertiden, der er lyst og de store skal så cykle de 5 minutter hen til bhv, så det bliver ren luksus for mig med en formiddagstur med barnevognen efter aflevering.

Jeg ser frem til korte dage for deres vedkommende, at de skal have skiftende fridage, hvor jeg kun skal servicere baby og én af de store. Vi skal i Djurs sommerland mindst 2 gange om ugen, fordi det er nemt og fordi de elsker det.

Den slags havde jeg ikke engang overskud til at tænke, mens jeg sad i sofaen med nummer 1...

Så det bliver bedre, og før du ved af det, så er tiden fløjet afsted, og du sidder og længes efter tiden hvor du havde et lille amme-barn, for dem ved man da hvor man har

Anmeld

14. marts 2010

Vidunderligeunger

må tilslutte mig Dorthe.

man bliver da helt nervøs over sådan en gang læsning. Jeg er dog ikke alene om det, men min kæreste er fisker og nogen gange afsted 8-9 dage af gangen, han har ikke nogen afløser og hvis han ikke tager afsted, jamen så kan vi ikke få det til at hænge sammen, trods billig husleje og billig bil.

Vores problem, tror jeg, bliver nok at han ikke forstår hvorfor der ikke er vasket tøj, gjort rent og handlet ind, for man har jo hele dagen hjemme... Men det er der vel bare ikke rigtig tid til i starten?? Jeg håber min kære mor og svigermor(som elsker at rydde op hos os) kommer og gir en hånd med... pyha  

Dog lyder det også til der er lys for enden af porten men dejligt med et indlæg man kan tænke lidt over og evt. drage manden ind i - bare så han også kan se det ikke er lutter lagkage

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

nutche skriver:

kan se du allerede har fået så mange dejlige svar. så vil blot give de andre ret. i starten bliver man nød til at lukke verden ude....man har ikke tid og overskud til andet. det er super hårdt, men det bliver nemmere efterhånden som i lærer det lille vidunder at kende.

jeg stod alene med nr. 1, nr. 2....og sørme også det meste af tiden med nr. 3.....og ja det er hårdt, men man lærer at indrette sig. og opdager at man er i besiddelse af hidtil ukendte resourcer (staves?) og til dorte.....det kan du sagtens klare....nogen gange er det en fordel at være alene (puha det sagde jeg ikke højt)

Tak for din tiltro..og gode erfaringer 

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

må tilslutte mig Dorthe.

man bliver da helt nervøs over sådan en gang læsning. Jeg er dog ikke alene om det, men min kæreste er fisker og nogen gange afsted 8-9 dage af gangen, han har ikke nogen afløser og hvis han ikke tager afsted, jamen så kan vi ikke få det til at hænge sammen, trods billig husleje og billig bil.

Vores problem, tror jeg, bliver nok at han ikke forstår hvorfor der ikke er vasket tøj, gjort rent og handlet ind, for man har jo hele dagen hjemme... Men det er der vel bare ikke rigtig tid til i starten?? Jeg håber min kære mor og svigermor(som elsker at rydde op hos os) kommer og gir en hånd med... pyha  

Dog lyder det også til der er lys for enden af porten men dejligt med et indlæg man kan tænke lidt over og evt. drage manden ind i - bare så han også kan se det ikke er lutter lagkage

Nej du må hellere vise ham de indlæg

Anmeld

14. marts 2010

Bondepigen

nutche skriver:

Haha, du har ret, så har man da ikke et ekstra barn der skal passes!!!

Anmeld

14. marts 2010

Bondepigen

dorthemus skriver:

Tak for din tiltro..og gode erfaringer 

Det skal du nok klare, det er straks værre, hvis man er to, som nutche osse skriver. Det er nok med ét barn at passe.

Anmeld

14. marts 2010

dorthemus

bondepigen skriver:

Det skal du nok klare, det er straks værre, hvis man er to, som nutche osse skriver. Det er nok med ét barn at passe.

*Fnis*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.