Hvordan er/var tiden efter fødslen for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

Cris

Ja, det var hård.

Jeg synes, at man fokusere alt alt aaaaalt for meget om fødsel, men ikke nok, eller slet ikke noget om de første uger. Og det er DER hvor man skal forberede sig til at det bliver hård!!!!

jeg husker, at jeg var klar til at sende min baby tilbage, hvor den kom fra   Men heldigvis har jeg haft et par veninder med erfaring og de kom med god råd. Og så har jeg brugt utrolige mange timer på nettet (baby sider og ammenet) for at forstå, hvad der sker. Og jeg også læst min bog om baby fra den kloge Dr. Sears som jeg skulle have læst, da jeg var gravid og hyggede, for der var også mange gode ting derinde! Og jeg skulle også vænne mig fra 10 timers søvn til ikke noget, for mit barn vågnede hele tiden. Men det var også så magisk og jeg savnede, da han ikke længere var en nyfødt...

Nu med nr2 nyder jeg det i fuld gang. Nu vidste jeg, hvad der skulle ske og jeg var mentalt klar. Jeg har været i min "baby-boble" og jeg nød og nyder stadig sååå meget. Og i dag er mit barn 4 måneder og jeg bliver fyldt med masser af utrolige fantasktiske følelser når jeg tænker, hvor godt vi har haft helt fra starten...

I de gamle dage var der altid mange børn i familier og de store familier boede sammen. Så alle vidste mere eller mindre, hvad en baby betyder og hvor meget arbejd de kræver. Men i vores samfund har vi slet eller næsten ingen kontakt med babier. Vi ser dem til fester, hvis nogle tager dem med og så gå vi tilbage hjem og vi aner ikke, hvad der sker med så nogle små engler. Så vi er slet ikke forbedred til det. Og man kan læse her på baby.dk eller andre sider, at de fleste første gangs mødre kommer med de samme spørgsmål hver gang (søvn, amning, putning, kost)

Så til alle jer som er gravide ville jeg sige, at det er godt at I tænker og før så meget for fødsel. Men I kunne måske huske at finde alt muligt info om babies første uger, søvn og amning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

TbCp

Jeg syntes det var virkelig virkelig hårdt.
Jeg lå på sygehuset de første 2 uger og den der moderfølelse kom bare ikke rigtig. Jeg var konstant træt og savnede min mand... græd bare hele tiden. Amningen fungerede ikke og vores datter var nødt til at få sonde.
Jeg hadede det.

Da vi kom hjem blev det lidt bedre, men så kom kolikken. Nøøj hvor har jeg mange gange tænkt at jeg ikke ville have hende alligevel, for så efter 2 sek at få vildt dårlig samvittighed over at tænke sådan.

Jeg havde ikke overskud til noget som helst. Moderfølelsen kom og jeg elskede det lille myr, men nej hvor var jeg træt træt træt!!!

Anmeld

13. marts 2010

TbCp

TbCp skriver:

Jeg syntes det var virkelig virkelig hårdt.
Jeg lå på sygehuset de første 2 uger og den der moderfølelse kom bare ikke rigtig. Jeg var konstant træt og savnede min mand... græd bare hele tiden. Amningen fungerede ikke og vores datter var nødt til at få sonde.
Jeg hadede det.

Da vi kom hjem blev det lidt bedre, men så kom kolikken. Nøøj hvor har jeg mange gange tænkt at jeg ikke ville have hende alligevel, for så efter 2 sek at få vildt dårlig samvittighed over at tænke sådan.

Jeg havde ikke overskud til noget som helst. Moderfølelsen kom og jeg elskede det lille myr, men nej hvor var jeg træt træt træt!!!

Må hellere lige have med, bare så ingen er i tvivl

Jeg ELSKER min datter

Og det blev meget lettere som dagene og ugerne gik

Anmeld

13. marts 2010

BinaMor

Min husker jeg som REN idyljo man var træt men det forventer man.

en smuk nyduftende baby der ligger i ens arme. et nyt væsen der både skræmmer og facsinere.. vidunderlig tid.

derefter sys jeg det blir svært. jo ældre jo "værre".. heheh..

Anmeld

13. marts 2010

BinaMor

gabriellasmor skriver:

Min husker jeg som REN idyljo man var træt men det forventer man.

en smuk nyduftende baby der ligger i ens arme. et nyt væsen der både skræmmer og facsinere.. vidunderlig tid.

derefter sys jeg det blir svært. jo ældre jo "værre".. heheh..

EDT: skal lige siges jeg ingen problemer havde med amning, ondt i mave el. lign. hun sov igennem de første 2 måneder og græd først da hun var 3 uger.

tilgengæld blev hun senere et HN barn (high need)

Anmeld

13. marts 2010

Cris

TbCp skriver:

Må hellere lige have med, bare så ingen er i tvivl

Jeg ELSKER min datter

Og det blev meget lettere som dagene og ugerne gik

Jo jo, bare rollig. Der er så mange som har haft det samme. Jeg ville også sende ham tilbage, men der var ingen retur adresse på!!!! hahahahaha

Det hele gik det bare bedre, da jeg fand så meget god info og så besluttede jeg mig at starte helt forfra. I to eller tre dag gik vi ingen stedder (jo, jeg gik i bag og på toilettet, men det var stort set det) Vi var i seng hele tiden og sov og ammet og sov og ammet og efter et par dag, så blev jeg mentalt stærkere. Og jo, jeg har også beholdt min lille mus og han er bare det største i mit liv (sammen med lille bror self.!)

Anmeld

13. marts 2010

TbCp

Cris skriver:

Jo jo, bare rollig. Der er så mange som har haft det samme. Jeg ville også sende ham tilbage, men der var ingen retur adresse på!!!! hahahahaha

Det hele gik det bare bedre, da jeg fand så meget god info og så besluttede jeg mig at starte helt forfra. I to eller tre dag gik vi ingen stedder (jo, jeg gik i bag og på toilettet, men det var stort set det) Vi var i seng hele tiden og sov og ammet og sov og ammet og efter et par dag, så blev jeg mentalt stærkere. Og jo, jeg har også beholdt min lille mus og han er bare det største i mit liv (sammen med lille bror self.!)

Hehe

Synes bare lige mit første indlæg sluttede lidt hårdt

Så skulle ikke risikere en eller anden sag fra kommunen en af de nøærmeste dage

Anmeld

13. marts 2010

Cris

TbCp skriver:

Hehe

Synes bare lige mit første indlæg sluttede lidt hårdt

Så skulle ikke risikere en eller anden sag fra kommunen en af de nøærmeste dage

Hahahahaha

Ja, en falsk profil, det har vi hørt før! hahahahah En spion fra Komunnen, så vi må hellere passe på, hvad vi siger!   Det er godt, at man kan grine lidt i en lørdag aften foran computeren!

Anmeld

13. marts 2010

TbCp

Cris skriver:

Hahahahaha

Ja, en falsk profil, det har vi hørt før! hahahahah En spion fra Komunnen, så vi må hellere passe på, hvad vi siger!   Det er godt, at man kan grine lidt i en lørdag aften foran computeren!

Ja der har jo været så mange af de falske profiler så man ved jo aldrig

Anmeld

13. marts 2010

Bavianis

Puha søde - jeg føler virkelig med dig! Selvom jeg selvfølgelig ingen anelse har om hvordan det er...

Men vil bare sige at du er en af de sejeste piger jeg kender, og du er god til at give udtryk for dine behov, så bare luk døren for gæster et par uger endnu hvis det er det I har brug for! Der er INGEN der synes I er mærkelige pga det - som de andre piger også siger, så er det vist noget alle, der har haft små børn kan sætte sig ind i!

Jeg vil bare sige "You go!" - og så sende dig en time på øjet;-)

Knus og kram, Susanne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.