Ja, det var hård.
Jeg synes, at man fokusere alt alt aaaaalt for meget om fødsel, men ikke nok, eller slet ikke noget om de første uger. Og det er DER hvor man skal forberede sig til at det bliver hård!!!!
jeg husker, at jeg var klar til at sende min baby tilbage, hvor den kom fra
Men heldigvis har jeg haft et par veninder med erfaring og de kom med god råd. Og så har jeg brugt utrolige mange timer på nettet (baby sider og ammenet) for at forstå, hvad der sker. Og jeg også læst min bog om baby fra den kloge Dr. Sears som jeg skulle have læst, da jeg var gravid og hyggede, for der var også mange gode ting derinde! Og jeg skulle også vænne mig fra 10 timers søvn til ikke noget, for mit barn vågnede hele tiden. Men det var også så magisk og jeg savnede, da han ikke længere var en nyfødt...
Nu med nr2 nyder jeg det i fuld gang. Nu vidste jeg, hvad der skulle ske og jeg var mentalt klar. Jeg har været i min "baby-boble" og jeg nød og nyder stadig sååå meget. Og i dag er mit barn 4 måneder og jeg bliver fyldt med masser af utrolige fantasktiske følelser når jeg tænker, hvor godt vi har haft helt fra starten...
I de gamle dage var der altid mange børn i familier og de store familier boede sammen. Så alle vidste mere eller mindre, hvad en baby betyder og hvor meget arbejd de kræver. Men i vores samfund har vi slet eller næsten ingen kontakt med babier. Vi ser dem til fester, hvis nogle tager dem med og så gå vi tilbage hjem og vi aner ikke, hvad der sker med så nogle små engler. Så vi er slet ikke forbedred til det. Og man kan læse her på baby.dk eller andre sider, at de fleste første gangs mødre kommer med de samme spørgsmål hver gang (søvn, amning, putning, kost)
Så til alle jer som er gravide ville jeg sige, at det er godt at I tænker og før så meget for fødsel. Men I kunne måske huske at finde alt muligt info om babies første uger, søvn og amning.
Anmeld