Loa skriver:
Tør man svare hvis man er uenig med flertallet..... 
Måske jeg har den holdning jeg har fordi det er den jeg har fået ind med skeer hjemmefra, men jeg har altid set det som en "fallit erklæring" at skulle komme på kontanthjælp. Og heldigvis har jeg da aldrig haft brug for offentlige ydelser, måske min holdning ville ændre sig hvis jeg selv var i sådan en situation....
Men desværre har jeg svært ved at forstå(acceptere) at mange mennesker "bare" kan gå hjemme fordi de ikke magter arbejdsmarkedet. Jeg er nemlig ikke tilhænger af at de "rige hjælper de svage", hvor hvorfor skal det gå ud over dem?
Håber ikke jeg støder nogen, som sagt er min holdning ud fra jeg aldrig har været i, eller kender nogen i den situation.....
Du støder ikke mig...
men jeg tænker bare at du er heldig ikke at have haft brug for dette system.
Jeg kommer selv fra en familie hvor både mor og far har arbejdet altid...de har dog aldrig talt grimt om de svage i samfundet, mere haft ondt af at alle ikke har lige vilkår og muligheder...hvem ville ikke gerne være en succes og gøre det rigtige...? jeg havde det skidt med at skulle på kh, men jeg havde intet valg...og udover man skal stå med hatten i hånden, så skal man møde mennesker der dømmer..jeg turde ikke engang sige jeg fik kh, for jeg ved hvad mange tænker...jeg har været på kh stort set konstant fra jeg var 23-32 år...ind imellem blev jeg sendt ud og prøvede uddannelse...har været startet på 6 udd.!!!! og hver gang jeg måtte stoppe var det endnu et nederlag som fik mig længere ned....det var først da jeg fik vendt min personlige skude og fik ryddet op, at jeg kom igang og fandt Eva og så mødte jeg samtidig en eneste person fra kommunen som troede på mig og gav mig ro og tid...Men det har virkelig været hårdt og så opslidende at føle sig som et dårligere eller andenrangsmenneske...
Jeg tror på alle mennesker har en grund og en historie der gør at de står som de gør...manden der sidder og griner og siger han sgu ikke gider arbejde og hellere vil have kh, han har en grund og han er et stakkels offer...det kunne lige så godt have været dig eller mig der var vokset op i den forkerte familie, ikke havde været stærkt nok og derfor var endt i den store gruppe af mennesker som bare ikke kan..
Knus Eva
Anmeld