Samfundsnasser.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Ox.

MorpåSjælland skriver:

Det er godt nok en balancegang synes jeg..

For f.eks. min svigerinde gør alt for ikke at blive aktiveret imens hun var på kh. Hun fandt på undskyldninger og fik "falske" lægeerklæringer og alt muligt for ikke at arbejde. Det synes jeg er at nasse.

Jeg kan godt se at du gerne vil være der mest for dine børn. Absolut men jeg må da også indrømme at jeg ikke synes at du skulle være berettiget til mere tilskud fordi du vælger at arbejde mindre. Altså at hvis du frivilligt arbejdede mindre skulle du kun være berettiget til det tilskud som du normalt ville få.

Der er jeg enig i de ting du skriver ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Anita80

MorpåSjælland skriver:

Det er godt nok en balancegang synes jeg..

For f.eks. min svigerinde gør alt for ikke at blive aktiveret imens hun var på kh. Hun fandt på undskyldninger og fik "falske" lægeerklæringer og alt muligt for ikke at arbejde. Det synes jeg er at nasse.

Jeg kan godt se at du gerne vil være der mest for dine børn. Absolut men jeg må da også indrømme at jeg ikke synes at du skulle være berettiget til mere tilskud fordi du vælger at arbejde mindre. Altså at hvis du frivilligt arbejdede mindre skulle du kun være berettiget til det tilskud som du normalt ville få.

Er fuldstændig enig!!

Anita

Anmeld

11. marts 2010

Honningblomst

Anita80 skriver:

Hmm.... bliver nødt til at have børnene passet for at kunne arbejde... Har et hus til billig penge.... et lån i banken... det er det...

Vi lever ikke over evne på nogen måder, men vil stadig ikke kunne gå ned i timer og få det til at køre rundt....

Tja...det er i hvert fald ikke fordi jeg ville blive rig af at gå hjemme eller fordi jeg får flere tilskud end andre.. det eneste som enlige får ud over er jo de der 1100kr pr barn og 1100kr pr. familie hver 3 md.

Men som sagt så ændrer det ikke noget videre ved min boligsikring om jeg arbejder fuldtid eller ej, men mine børn får i hvert fald glæde af det og det er da fantastisk at de kan vokse op med en mor der er der og har overskud, nu når hun er alene med dem..

Hvis jeg får udbetalt 7000kr så vil jeg have 8000kr hver md. at leve for med børnefamilieydelsen...det er ikke en formue, slet ikke...men jeg kan leve med det i den periode hvor jeg ønsker at være der for mine børn, mere end ved et fuldtidsjob.. så bare lige fire år på den måde...måske jeg kan arbejde de weekender drengene ikke er hjemme og så det mindre i hverdagene...spændende hvad det ender med....

Anmeld

11. marts 2010

Honningblomst

Har lige regnet på det...bare for at se det ikke er så uretfærdigt igen.. hvis jeg tjener 250.000kr om året kan jeg få 2850kr i boligsikring hver måned(mod 3100kr jeg får nu med en su indtægt) og tjener jeg kun 130.000kr om året så kan jeg få 3100kr i boligsikring...så det er altså 250kr hver måned der er mit kæmpe store nasserbeløb... alt det andet jeg får ville jeg få alligevel, om så jeg tjente en mill. om året...

Knus Eva

Anmeld

11. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Hvornår er man det? er det når man som enlig modtager hjælp fra kommunen, er det når man modtager kh eller hvad er en samfundsnasser?

Jeg har ikke tænkt mig at arbejde fuldtid når jeg er færdig uddannet og det vil så give mig lidt mere i tilskud fra det offentlige end hvis jeg arbejdede fuldtid, er jeg så en nasser? Jeg vil ikke arbejde fuldtid og se mine børn få timer hver dag...20-25 timer om ugen, det ville være optimalt og give mig det liv jeg ønsker og den måde at leve på som jeg føler er bedst for mine rødder..

Men hvad siger I...hvornår nasser man?

Knus Eva..

Det er et svært ord
for lig har det to definitioner. Selv er jeg på sygedagpenge og indtil jeg er afklaret og kan arbejde, føler jeg mig en anelse som en nasser. Alene fordi jeg er så ung som jeg er. Det har nok noget at gøre med at jeg forventer noget mere af mig selv.. Lidt kringlet...

Ellers er em samfundsnasser, en der omgås loven for at få flere penge. Eksempelvis hvis man flytter sin adresse for at ens partner kan betragtes som enlig, med det formål at få en masse tilskud. Eller hvis man, med fuldt overlæg gemmer en såkaldt formue og søger KH

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Tullen85 skriver:

Jeg mener først man nasser når man ikke arbejder fordi det er lettere at sidde hjemme og modtage kontant hjælp... Heldigvis ikke så let at få lov til det længere... At man for en periode står uden arbejde kan jo ske for alle, men hvis man bare ikke gider arbejde, så mener jeg bestemt man bare nasser på samfundet... Kender desværre flere der har været på KH næsten altid, og flere har i sidste ende fået tilbudt en pension... DET synes jeg er sørgeligt...

Jeg ved ikke helt om jeg tror på, at folk bare får pension, fordi de ikke gider arbejde.

For det første skal du have beviser for at du fejler noget fysisk eller psykisk, og for det andet er det altså ikke bare så ligetil, at få pension...og kan simpelthen ikke tro, at nogen vil ydmyge sig selv så meget, som man bliver under sådan en proces, hvis det bare er dovenskab.

Jeg har nu i 14 år forsøgt at få kommunen til at forstå, at jeg ikke kan arbejde. Og først for et års tid siden, da jeg fik ny sagsbehandler er jeg blevet taget alvorligt og de har sat en undersøgelse i gang.

Jeg har været igennem 1000 vis af undersøgelser både fysisk og psykisk, og det er ikke rart, at man hele tiden føler, at folk tror man lyver... selv om man har beviser. Man føler at de behandler en værre end det skidt de selv træder på... desværre. Undt. min nye sagsbehandler, han er sød!

Måske var det nemmere før den nye pensionslov kom, at få pension, men det er det bestemt ikke i dag..og slet ikke for unge mennesker.  

Anmeld

12. marts 2010

betski

Eva skriver:

Hvornår er man det? er det når man som enlig modtager hjælp fra kommunen, er det når man modtager kh eller hvad er en samfundsnasser?

Jeg har ikke tænkt mig at arbejde fuldtid når jeg er færdig uddannet og det vil så give mig lidt mere i tilskud fra det offentlige end hvis jeg arbejdede fuldtid, er jeg så en nasser? Jeg vil ikke arbejde fuldtid og se mine børn få timer hver dag...20-25 timer om ugen, det ville være optimalt og give mig det liv jeg ønsker og den måde at leve på som jeg føler er bedst for mine rødder..

Men hvad siger I...hvornår nasser man?

Knus Eva..

Samfundsnasser.... hmm jamen det er man vel når man nasser på samfundet uden at give noget igen. 

At du kan få 400 kr mere i boligstøtte gør vel ikke dig til en samfundsnasser. Det er loven der er skruet sådan sammen, at boligstøtte kommer an på husstandsindkomsten. Jeg tror de 400 er givet godt ud, for at være enlig mor til 3 (som i dit tilfælde) så er det da bedre at være på nedsat til og dermed have overskud til sine børn.

Anmeld

12. marts 2010

SHERO

bondepigen skriver:

Jeg ved ikke helt om jeg tror på, at folk bare får pension, fordi de ikke gider arbejde.

For det første skal du have beviser for at du fejler noget fysisk eller psykisk, og for det andet er det altså ikke bare så ligetil, at få pension...og kan simpelthen ikke tro, at nogen vil ydmyge sig selv så meget, som man bliver under sådan en proces, hvis det bare er dovenskab.

Jeg har nu i 14 år forsøgt at få kommunen til at forstå, at jeg ikke kan arbejde. Og først for et års tid siden, da jeg fik ny sagsbehandler er jeg blevet taget alvorligt og de har sat en undersøgelse i gang.

Jeg har været igennem 1000 vis af undersøgelser både fysisk og psykisk, og det er ikke rart, at man hele tiden føler, at folk tror man lyver... selv om man har beviser. Man føler at de behandler en værre end det skidt de selv træder på... desværre. Undt. min nye sagsbehandler, han er sød!

Måske var det nemmere før den nye pensionslov kom, at få pension, men det er det bestemt ikke i dag..og slet ikke for unge mennesker.  

Er slet ikke i tvivl om det er en hård proces, min storebror er selv i gang med en pension sag efter et biluheld.

jeg kender 3 der har fået tildelt en pension uden rigtig at fejle noget. Skulle nok lige ha nævnt at det er sådan nogen der personer der har været på kontanthjælp altid, fra de var 18, og de er alle 3 mellem 40 og 55 år. Så sker det faktisk ret ofte, fordi det er dyrt for kommunen at ha folk gående på KH, og kommer de på pension er det staten der betaler. Hvis kommunen har prøvet ALT for at få folk i arbejde, som de 3 jeg kender, og det stadig ikke er lykkes efter så mange år, så sker det aldrig. Og så er desværre nogen der "bare" får tildelt en pension uden egentlig at have behov for det.

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

duddi. skriver:

Samfundsnasser.... hmm jamen det er man vel når man nasser på samfundet uden at give noget igen. 

At du kan få 400 kr mere i boligstøtte gør vel ikke dig til en samfundsnasser. Det er loven der er skruet sådan sammen, at boligstøtte kommer an på husstandsindkomsten. Jeg tror de 400 er givet godt ud, for at være enlig mor til 3 (som i dit tilfælde) så er det da bedre at være på nedsat til og dermed have overskud til sine børn.

jeg regnede lige på det faktisk...250kr mere får jeg ved at tjene 100.000kr mindre...så jeg synes egentlig ikke det er at nasse...er glad for du ser det på den måde og ja, det kommer jo børnene til gode..

Jeg tænker også at nasse er hvis man feks modtager hjælp for at arbejde sort ved siden af...

Knus..

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Tullen85 skriver:

Er slet ikke i tvivl om det er en hård proces, min storebror er selv i gang med en pension sag efter et biluheld.

jeg kender 3 der har fået tildelt en pension uden rigtig at fejle noget. Skulle nok lige ha nævnt at det er sådan nogen der personer der har været på kontanthjælp altid, fra de var 18, og de er alle 3 mellem 40 og 55 år. Så sker det faktisk ret ofte, fordi det er dyrt for kommunen at ha folk gående på KH, og kommer de på pension er det staten der betaler. Hvis kommunen har prøvet ALT for at få folk i arbejde, som de 3 jeg kender, og det stadig ikke er lykkes efter så mange år, så sker det aldrig. Og så er desværre nogen der "bare" får tildelt en pension uden egentlig at have behov for det.

Men hvad er det så "ikke at have behov for det eller ikke have en grund" der er altså mennesker som lige meget hvordan vi vender og drejer det, bare ikke magter arbejdesmarkedet også selvom der ikke er en synlig grund for os der ser på det.

Knus-...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.