Tullen85 skriver:
Jeg mener først man nasser når man ikke arbejder fordi det er lettere at sidde hjemme og modtage kontant hjælp... Heldigvis ikke så let at få lov til det længere... At man for en periode står uden arbejde kan jo ske for alle, men hvis man bare ikke gider arbejde, så mener jeg bestemt man bare nasser på samfundet... Kender desværre flere der har været på KH næsten altid, og flere har i sidste ende fået tilbudt en pension... DET synes jeg er sørgeligt...
Jeg ved ikke helt om jeg tror på, at folk bare får pension, fordi de ikke gider arbejde.
For det første skal du have beviser for at du fejler noget fysisk eller psykisk, og for det andet er det altså ikke bare så ligetil, at få pension...og kan simpelthen ikke tro, at nogen vil ydmyge sig selv så meget, som man bliver under sådan en proces, hvis det bare er dovenskab.
Jeg har nu i 14 år forsøgt at få kommunen til at forstå, at jeg ikke kan arbejde. Og først for et års tid siden, da jeg fik ny sagsbehandler er jeg blevet taget alvorligt og de har sat en undersøgelse i gang.
Jeg har været igennem 1000 vis af undersøgelser både fysisk og psykisk, og det er ikke rart, at man hele tiden føler, at folk tror man lyver... selv om man har beviser. Man føler at de behandler en værre end det skidt de selv træder på... desværre. Undt. min nye sagsbehandler, han er sød!
Måske var det nemmere før den nye pensionslov kom, at få pension, men det er det bestemt ikke i dag..og slet ikke for unge mennesker.
Anmeld