Samfundsnasser.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

SHERO

Eva skriver:

Men hvad er det så "ikke at have behov for det eller ikke have en grund" der er altså mennesker som lige meget hvordan vi vender og drejer det, bare ikke magter arbejdesmarkedet også selvom der ikke er en synlig grund for os der ser på det.

Knus-...

Tænker nogen fysisk eller psykisk årsag, 2 af dem jeg kender arbejder sort ved siden af, så mener jeg også de sagtens kan arbejde normalt. Selvfølgelig kan folk have psykiske problemer der gør de ikke magter at arbejde, men nu taler jeg lige ud fra dem jeg kender... Var slet ikke for at genneralisere... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Kamelia

Tullen85 skriver:

Tænker nogen fysisk eller psykisk årsag, 2 af dem jeg kender arbejder sort ved siden af, så mener jeg også de sagtens kan arbejde normalt. Selvfølgelig kan folk have psykiske problemer der gør de ikke magter at arbejde, men nu taler jeg lige ud fra dem jeg kender... Var slet ikke for at genneralisere... :-)

Så håber jeg det bliver opdaget en dag. For det er da at være nasser at få en førtidspension og så arbejde sort ved siden af!

Føj det gør mig så harm, jeg kender til flere mennesker der kæmper for at blive på arbejdsmarkedet og bibeholde deres arbejdsidentitet, selv om det er hårdt.

ØV hvor jeg bare håber at der er nogle der vil melde den slags nassere!!

Kamelia

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Tullen85 skriver:

Er slet ikke i tvivl om det er en hård proces, min storebror er selv i gang med en pension sag efter et biluheld.

jeg kender 3 der har fået tildelt en pension uden rigtig at fejle noget. Skulle nok lige ha nævnt at det er sådan nogen der personer der har været på kontanthjælp altid, fra de var 18, og de er alle 3 mellem 40 og 55 år. Så sker det faktisk ret ofte, fordi det er dyrt for kommunen at ha folk gående på KH, og kommer de på pension er det staten der betaler. Hvis kommunen har prøvet ALT for at få folk i arbejde, som de 3 jeg kender, og det stadig ikke er lykkes efter så mange år, så sker det aldrig. Og så er desværre nogen der "bare" får tildelt en pension uden egentlig at have behov for det.

Ja, altså jeg synes jo osse det er svineri, hvis det virkelig passer, at det bare er dovenskab... For så går det jo ud over dem, der virkelig har brug for det.

Jeg har så selv været på kontanthjælp siden jeg var 18, med en kort pause, hvor jeg gik på HF...men der havde jeg 80% fravær pga. at jeg har socialfobi....

Kender du de mennesker så godt, at du er sikker på, at de nasser sig til en pension... For det er bestemt ikke alle IRL, jeg fortæller grunden til at jeg søger pension, da det er psykisk, og ikke så rart at alle man kender til ved det. Så måske er der osse nogen der tænker sådan om mig, da de ikke ved hvad det handler om...

Jeg mener nu at det er omvendt...at kontanthjælp udbetales af staten og pension af kommunen.... Derfor de viger udenom så længe som muligt... Men måske jeg tager fejl... mener bare jeg har fået det af vide af en sagsbehandler... At kommunen udbetaler pension og staten kontanthjælp.

Anmeld

12. marts 2010

Corn

Jeg har jo valgt nedsat tid, men det er da noget vi selv "betaler".

Jeg har 30 timer, manden 37 timer og vi får ikke penge andre steder fra. Vi bor i en ældgammelt hus til næsten ingen penge, har to biler og klarer os, selvom flere penge kan man altid bruge.

Jeg synes det er lidt nas, hvis man skal have tilskud for at klare sig på de timer man selv har valgt, for så har man vel sat fortæring over indtjening.

Vi får ingen boligtilskud, pasningstilskud eller noget lignende, det synes jeg klart skal gå til dem der er enlige forsørgere og/eller ikke har mulighed for at øge deres indtjening.

Og man har masser af tid med sine unger selvom man har 30 timer og forsørger sig selv.

Anmeld

12. marts 2010

SHERO

bondepigen skriver:

Ja, altså jeg synes jo osse det er svineri, hvis det virkelig passer, at det bare er dovenskab... For så går det jo ud over dem, der virkelig har brug for det.

Jeg har så selv været på kontanthjælp siden jeg var 18, med en kort pause, hvor jeg gik på HF...men der havde jeg 80% fravær pga. at jeg har socialfobi....

Kender du de mennesker så godt, at du er sikker på, at de nasser sig til en pension... For det er bestemt ikke alle IRL, jeg fortæller grunden til at jeg søger pension, da det er psykisk, og ikke så rart at alle man kender til ved det. Så måske er der osse nogen der tænker sådan om mig, da de ikke ved hvad det handler om...

Jeg mener nu at det er omvendt...at kontanthjælp udbetales af staten og pension af kommunen.... Derfor de viger udenom så længe som muligt... Men måske jeg tager fejl... mener bare jeg har fået det af vide af en sagsbehandler... At kommunen udbetaler pension og staten kontanthjælp.

2 af dem er i min familie så kender dem ret godt, den 3. er en gammel ven af familien, og er ikke i tvivl om i hvert fald 2 af dem er rent dovenskab.

Puhh nu bliver jeg også helt i tvivl, det var i hvert fald hvad hende den ene fortalte mig, men skal bestemt ikke gøre mig klog på om det er korrekt... :-)

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Hvor lyder det skønt.... det er præcis sådan jeg vil leve...måske kun med 25 timer om ugen, men det er også valgt ud fra at mine børn altså er vigtigst og jeg ved med mig selv at et fuldtidsjob ville komme til at koste for meget i forhold til børnene, ikke kun det at jeg ikke er meget hjemme, men også på den måde jeg så vil være hjemme når jeg er der..træt og stresset og sådan et liv vil jeg simpelthen ikke give mine børn..ALDRIG...bare de gange jeg er i praktik, det er 32 timer og jeg synes det er virkelig hårdt og går meget ud over drengene.

Jeg kan så godt klare mig uden tilskud...altså jeg får ikke mere i tilskud for at arbejde færre timer...kun lige de der 250kr, men altså, det er ikke dem der gør jeg kan klare det

Knus Eva..

Macaab skriver:

Jeg har jo valgt nedsat tid, men det er da noget vi selv "betaler".

Jeg har 30 timer, manden 37 timer og vi får ikke penge andre steder fra. Vi bor i en ældgammelt hus til næsten ingen penge, har to biler og klarer os, selvom flere penge kan man altid bruge.

Jeg synes det er lidt nas, hvis man skal have tilskud for at klare sig på de timer man selv har valgt, for så har man vel sat fortæring over indtjening.

Vi får ingen boligtilskud, pasningstilskud eller noget lignende, det synes jeg klart skal gå til dem der er enlige forsørgere og/eller ikke har mulighed for at øge deres indtjening.

Og man har masser af tid med sine unger selvom man har 30 timer og forsørger sig selv.

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Lige præcis...jeg tror du har fat i noget her og jeg er helt enig...mennesker med psykiske problemer ligger under for at det er så tabubelagt stadig og kan ikke lide at fortælle hvad der er galt, gør de det risikerer de minus forståelse...den der med du skal bare igang, tage dig sammen og op om morgenen, få dig noget indhold i tilværelsen osv osv...bliver der intet sagt, så dømmer mennesker alligevel og ser bare udefra og tænker hun har det sgu for nemt...ingen kan se at det måske har krævet al dagens energi at gå i bad og så nogenlunde normal ud for at komme op og handle eller i mødregruppe eller hvad ved jeg...

Jeg forstår dig og er så enig i det du skriver..

Knus Eva

bondepigen skriver:

Anmeld

12. marts 2010

MM1987

Jeg synes ikke det er dig (Eva) der gør noget forkert, hvis det er forkert, så er det systemet, for du snyder jo ikke for at få de penge, du "udnytter" bare de regler der i systemet så de fungere bedst for dig, det er jo akkurat det samme en revisor gør med skattesystemet... 

Jeg får f.eks. handicaptillæg sammen med min SU, så jeg ikke skal arbejde udover mit studie, og det er der mange der får lidt ondt i røven over, men det gør at jeg kan få en uddannelse så jeg kan få et job jeg kan klare, forhåbentligt resten af min tid på arbejdsmarkedet - og så er det jo en billig pris, i forhold til at jeg skulle være førtidspensionist de næste 30 år...

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Ja, det har du egentlig ret i...synes bare det er så væmmeligt at nogen kan føle man udnytter noget, det er jo ikke fordi jeg sidder og regner på det og på den måde får en stor gevinst ud af det...havde jeg boet sammen med min x, så havde jeg sikkert haft mulighed for at gå hjemme en periode, men sådan er det bare ikke....men ja, vi vælger og gør jo alle hvad vi føler er bedst og at arbejde fuldtid som enlig mor, det mener jeg ikke er bedst, for os herhjemme..

Skønt du kan få tillæg, det får min søster også og ja, det gør hun faktisk får en udd...det er da gode penge givet ud..

Knus og tak for dit svar..

Mia Maia skriver:

Jeg synes ikke det er dig (Eva) der gør noget forkert, hvis det er forkert, så er det systemet, for du snyder jo ikke for at få de penge, du "udnytter" bare de regler der i systemet så de fungere bedst for dig, det er jo akkurat det samme en revisor gør med skattesystemet... 

Jeg får f.eks. handicaptillæg sammen med min SU, så jeg ikke skal arbejde udover mit studie, og det er der mange der får lidt ondt i røven over, men det gør at jeg kan få en uddannelse så jeg kan få et job jeg kan klare, forhåbentligt resten af min tid på arbejdsmarkedet - og så er det jo en billig pris, i forhold til at jeg skulle være førtidspensionist de næste 30 år...

Anmeld

12. marts 2010

Ina33

Jeg kender en som jeg helt klart vil kalde samfundsnasser. Hun har oplevet mange meget trakiske ting i sit liv, og er en anelse psykisk ustabil. Hun har i flere år forsøgt at få tilkendt førtidspension, men har hidtil fået nej. Historien lyder jo meget harmløs, og jeg kan godt forstå at mange har ondt af hende. Men hvad de fleste ikke ved (heller IKKE kommunen), er at pigen arbejder sort hver dag. Hun tjener mange MANGE penge på sorte rengøringsjob.... Jeg synes det er helt grotesk at hun så samtidig forsøger at bilde kommunen ind at hun er for syg til at kunne arbejde!

Dette er hvad jeg vil kalde en samfundsnasser!

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.