Tullen85 skriver:
Er slet ikke i tvivl om det er en hård proces, min storebror er selv i gang med en pension sag efter et biluheld.
jeg kender 3 der har fået tildelt en pension uden rigtig at fejle noget. Skulle nok lige ha nævnt at det er sådan nogen der personer der har været på kontanthjælp altid, fra de var 18, og de er alle 3 mellem 40 og 55 år. Så sker det faktisk ret ofte, fordi det er dyrt for kommunen at ha folk gående på KH, og kommer de på pension er det staten der betaler. Hvis kommunen har prøvet ALT for at få folk i arbejde, som de 3 jeg kender, og det stadig ikke er lykkes efter så mange år, så sker det aldrig. Og så er desværre nogen der "bare" får tildelt en pension uden egentlig at have behov for det.
Ja, altså jeg synes jo osse det er svineri, hvis det virkelig passer, at det bare er dovenskab... For så går det jo ud over dem, der virkelig har brug for det.
Jeg har så selv været på kontanthjælp siden jeg var 18, med en kort pause, hvor jeg gik på HF...men der havde jeg 80% fravær pga. at jeg har socialfobi....
Kender du de mennesker så godt, at du er sikker på, at de nasser sig til en pension... For det er bestemt ikke alle IRL, jeg fortæller grunden til at jeg søger pension, da det er psykisk, og ikke så rart at alle man kender til ved det. Så måske er der osse nogen der tænker sådan om mig, da de ikke ved hvad det handler om...
Jeg mener nu at det er omvendt...at kontanthjælp udbetales af staten og pension af kommunen.... Derfor de viger udenom så længe som muligt... Men måske jeg tager fejl... mener bare jeg har fået det af vide af en sagsbehandler... At kommunen udbetaler pension og staten kontanthjælp.
Anmeld