Samfundsnasser.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Kløver

Eva skriver:

Nej, det synes jeg altså heller ikke...så skal vi vel også ud i at dem der går hjemme og kan arbejde burde ud og bidrage og ikke bare sidde derhjemme og da slet ikke bruge tilbuddet om børnepasning som jo er ret dyrt for samfundet...så er der pludselig ikke et valg men kun krav.

Måske det bare kan provokere nogen at man som enlig mor har råd til at arbejde deltid, jeg tænker da bare at man skal glæde sig på mine børns vegne..

Krydser fingre for at alt falder på plads for dig...og ja, det er jo tit de få der ødelægger det for mange...desværre...

Knus..

mange tak, og er flot du følger kvalitetstid fremfor ekstra penge, ikke noget man ser så tit mere som førhen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

Maja84 skriver:

mange tak, og er flot du følger kvalitetstid fremfor ekstra penge, ikke noget man ser så tit mere som førhen

Den tid skal nok komme...hvor mine drenge ikke behøver at have en mor så meget som nu og så kan jeg tjene det mere.... indtil da, så vil jeg gerne have tiden..

Anmeld

13. marts 2010

Smølf

Eva skriver:

Hvor lyder det skønt.... det er præcis sådan jeg vil leve...måske kun med 25 timer om ugen, men det er også valgt ud fra at mine børn altså er vigtigst og jeg ved med mig selv at et fuldtidsjob ville komme til at koste for meget i forhold til børnene, ikke kun det at jeg ikke er meget hjemme, men også på den måde jeg så vil være hjemme når jeg er der..træt og stresset og sådan et liv vil jeg simpelthen ikke give mine børn..ALDRIG...bare de gange jeg er i praktik, det er 32 timer og jeg synes det er virkelig hårdt og går meget ud over drengene.

Jeg kan så godt klare mig uden tilskud...altså jeg får ikke mere i tilskud for at arbejde færre timer...kun lige de der 250kr, men altså, det er ikke dem der gør jeg kan klare det

Knus Eva..

Når du nu skriver, at det er dine børn der er vigtigst for dig, og det er derfor at du gerne vil arbejde mindre, så bliver jeg (som mor med arbejde på fuld tid) en smule provokeret.

For mit barn er da også det vigtigste for mig! Men vi må leve med stressen og trætheden i de perioder det er hårdt, for der er ikke andre muligheder. Og så hårdt er det altså heller ikke at arbejde fuldtid.

Jeg har det også lidt sådan, at hvis man fysisk er i stand til det, jamen så synes jeg, at man skal bidrage fuldt ud til samfundet... Eller betale hele gildet selv. For det ville da hurtigt falde fra hinanden, hvis alle mødre ville holde sig en arbejdsuge på max 25 timer.

Samfundsnassser eller ej, så bryder jeg mig ikke om den beregnende måde nogle mennesker udnytter samfundet -om det så er for 200kr om måneden eller mere... Det er ikke et under, at "lov om sociale ydelser", når den nye udgave kommer hvert år, er den allermest lånte bog på biblioteket.

Anmeld

13. marts 2010

Lady Marion <3

Netapige skriver:

Når du nu skriver, at det er dine børn der er vigtigst for dig, og det er derfor at du gerne vil arbejde mindre, så bliver jeg (som mor med arbejde på fuld tid) en smule provokeret.

For mit barn er da også det vigtigste for mig! Men vi må leve med stressen og trætheden i de perioder det er hårdt, for der er ikke andre muligheder. Og så hårdt er det altså heller ikke at arbejde fuldtid.

Jeg har det også lidt sådan, at hvis man fysisk er i stand til det, jamen så synes jeg, at man skal bidrage fuldt ud til samfundet... Eller betale hele gildet selv. For det ville da hurtigt falde fra hinanden, hvis alle mødre ville holde sig en arbejdsuge på max 25 timer.

Samfundsnassser eller ej, så bryder jeg mig ikke om den beregnende måde nogle mennesker udnytter samfundet -om det så er for 200kr om måneden eller mere... Det er ikke et under, at "lov om sociale ydelser", når den nye udgave kommer hvert år, er den allermest lånte bog på biblioteket.

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv

Anmeld

13. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Balderson skriver:

Jeg vil uden tvivl siger at du er en samfundsnasser...

Det siger jeg på baggrund af, at jeg synes da det er helt fint, at du gerne vil være mere sammen med dine børn og derfor vælger ikke at arbejde 37 timer, men hvorfor katten skal vi/samfundet betale for det..

Når du vælger som du gør, som må man også tage den koncenkvens og kun få penge for de timer du arbejder....

For alle forældre vil da gerne have mere tid med deres børn, og kun have 25-30 timers arbejdsuge, men det er bare ikke alle familier der har råd til det..

At de/vi skal betale for at du kan være mere sammen med dine børn, er for mig spild af andres skattepenge...

Så igen bestemt er du en samfundnasser...

man kan da heller ikke sige at samfundet bateler gildet... Det kunne man sige hvis de supplerede lønnen op fra de 25 timer til de 37 timer...

loven er nu engang skruet sådan sammen, at man kan få boligsikring hvis man tjener mindre. Og når man går ned i timer tjener man jo mindre. Det kan man ikke kalde nas, det er bare de muligheder der er indenfor lovens rammer.

de 250 kr betaler hun såmænd selv gennem sin skat

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

Så hvis jeg sagde nej tak til 250 kr ville det være ok...eller mener du at ALLE de kvinder der vælger at arbejde på nedsat tid udnytter samfundet og ikke gør hvad de kan og bør?

At du bliver nød til at arbejde en masse er da trist hvis du ønsker andet, men det gør du vel heller ikke med det syn du har på det? Og så kan man jo sige at I faktisk er to mennesker til at få jeres liv til at hænge sammen, to voksne om jeres børn...jeg er en voksen som skal tage mig af tre børn alene og nej, der hænger det bare ikke sammen med fuldtid....ikke i min verden og ud fra hvad der er vigtigst for mig. Og for mig ville fuldtid være hårdt og derfor vælger jeg som jeg gør...jeg vælger en billig bolig, en gammel bil, jeg vælger ferie fra men jeg vælger min børn mere til end jeg ville gøre med fuldtid....præcis som alle de andre skønne mødre herinde...jeg gør det fordi jeg kan og vil..

Netapige skriver:

Anmeld

13. marts 2010

Mie A

Jeg kunne godt tænke mig at høre om du får økonomisk friplads?

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

Ja, nu gør jeg.. jeg får hele skidtet og vil miste så mange penge når jeg skal arbejde på deltid, men for pokker det vil give mig god tid med rødderne..

Mie A skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre om du får økonomisk friplads?

Anmeld

13. marts 2010

Smølf

Eva skriver:

Så hvis jeg sagde nej tak til 250 kr ville det være ok...eller mener du at ALLE de kvinder der vælger at arbejde på nedsat tid udnytter samfundet og ikke gør hvad de kan og bør?

At du bliver nød til at arbejde en masse er da trist hvis du ønsker andet, men det gør du vel heller ikke med det syn du har på det? Og så kan man jo sige at I faktisk er to mennesker til at få jeres liv til at hænge sammen, to voksne om jeres børn...jeg er en voksen som skal tage mig af tre børn alene og nej, der hænger det bare ikke sammen med fuldtid....ikke i min verden og ud fra hvad der er vigtigst for mig. Og for mig ville fuldtid være hårdt og derfor vælger jeg som jeg gør...jeg vælger en billig bolig, en gammel bil, jeg vælger ferie fra men jeg vælger min børn mere til end jeg ville gøre med fuldtid....præcis som alle de andre skønne mødre herinde...jeg gør det fordi jeg kan og vil..

Jeg synes det er ok at søge om tilskud, hvis man reelt har brug for dem, og ikke bare nærstudere loven for at se hvad man er berettiget til. Og ærlig talt, hvis man har råd til at spendere tusindvis af kroner på plastikoperationer, så har man heller ikke brug for de 250kr ekstra om måneden. Det er ikke fordi jeg vil være personlig, men du deler jo rundhåndet ud om mange detaljer i dit liv. Det kunne lige så godt være en anden med samme prioriteringer som dig jeg fremhævede.

Jeg siger heller ikke at alle kvinder som arbejder på nedsat tid udnytter samfundet, og det skrev jeg vist heller ikke. Men jeg mener nu, at vores samfund ville lide gevaldigt hvis alle mødre ville have en arbejdsuge på 25timer.

Jo, jeg ville såmænd da synes, det var skønt at arbejde mindre og have mere tid med familien, men det kan man ikke i min branche. At jeg er glad for mit arbejde og synes det er sjovt og udfordrende betyder ikke, at jeg foretrækker det fremfor hjemmelivet. Er bare heldig, at jeg rent faktisk kan lide mit arbejde, når det nu er jeg skal bruge så mange timer på det.

Anmeld

13. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Netapige skriver:

Jeg synes det er ok at søge om tilskud, hvis man reelt har brug for dem, og ikke bare nærstudere loven for at se hvad man er berettiget til. Og ærlig talt, hvis man har råd til at spendere tusindvis af kroner på plastikoperationer, så har man heller ikke brug for de 250kr ekstra om måneden. Det er ikke fordi jeg vil være personlig, men du deler jo rundhåndet ud om mange detaljer i dit liv. Det kunne lige så godt være en anden med samme prioriteringer som dig jeg fremhævede.

Jeg siger heller ikke at alle kvinder som arbejder på nedsat tid udnytter samfundet, og det skrev jeg vist heller ikke. Men jeg mener nu, at vores samfund ville lide gevaldigt hvis alle mødre ville have en arbejdsuge på 25timer.

Jo, jeg ville såmænd da synes, det var skønt at arbejde mindre og have mere tid med familien, men det kan man ikke i min branche. At jeg er glad for mit arbejde og synes det er sjovt og udfordrende betyder ikke, at jeg foretrækker det fremfor hjemmelivet. Er bare heldig, at jeg rent faktisk kan lide mit arbejde, når det nu er jeg skal bruge så mange timer på det.

det var lidt under bæltestedet....

hvis du var enlig, og ville finde ud af om du kunne få boligsikring, og du fandt ud af det det kunne du, i et eller andet omfang. Ville du så lade være med at søge det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.