Eva skriver:
Hvor lyder det skønt....
det er præcis sådan jeg vil leve...måske kun med 25 timer om ugen, men det er også valgt ud fra at mine børn altså er vigtigst og jeg ved med mig selv at et fuldtidsjob ville komme til at koste for meget i forhold til børnene, ikke kun det at jeg ikke er meget hjemme, men også på den måde jeg så vil være hjemme når jeg er der..træt og stresset og sådan et liv vil jeg simpelthen ikke give mine børn..ALDRIG...bare de gange jeg er i praktik, det er 32 timer og jeg synes det er virkelig hårdt og går meget ud over drengene.
Jeg kan så godt klare mig uden tilskud...altså jeg får ikke mere i tilskud for at arbejde færre timer...kun lige de der 250kr, men altså, det er ikke dem der gør jeg kan klare det
Knus Eva..
Når du nu skriver, at det er dine børn der er vigtigst for dig, og det er derfor at du gerne vil arbejde mindre, så bliver jeg (som mor med arbejde på fuld tid) en smule provokeret.
For mit barn er da også det vigtigste for mig! Men vi må leve med stressen og trætheden i de perioder det er hårdt, for der er ikke andre muligheder. Og så hårdt er det altså heller ikke at arbejde fuldtid.
Jeg har det også lidt sådan, at hvis man fysisk er i stand til det, jamen så synes jeg, at man skal bidrage fuldt ud til samfundet... Eller betale hele gildet selv. For det ville da hurtigt falde fra hinanden, hvis alle mødre ville holde sig en arbejdsuge på max 25 timer.
Samfundsnassser eller ej, så bryder jeg mig ikke om den beregnende måde nogle mennesker udnytter samfundet -om det så er for 200kr om måneden eller mere... Det er ikke et under, at "lov om sociale ydelser", når den nye udgave kommer hvert år, er den allermest lånte bog på biblioteket.
Anmeld