Samfundsnasser.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Honningblomst

Loppe skriver:

Jeg kender en som jeg helt klart vil kalde samfundsnasser. Hun har oplevet mange meget trakiske ting i sit liv, og er en anelse psykisk ustabil. Hun har i flere år forsøgt at få tilkendt førtidspension, men har hidtil fået nej. Historien lyder jo meget harmløs, og jeg kan godt forstå at mange har ondt af hende. Men hvad de fleste ikke ved (heller IKKE kommunen), er at pigen arbejder sort hver dag. Hun tjener mange MANGE penge på sorte rengøringsjob.... Jeg synes det er helt grotesk at hun så samtidig forsøger at bilde kommunen ind at hun er for syg til at kunne arbejde!

Dette er hvad jeg vil kalde en samfundsnasser!

Louise

Ja, det vidner da i hvert fald om et menneske der mener at det at få flest penge på nemmest vis er det livet handler om...men hvor er det sørgeligt at hun ikke føler hun har noget at bidrage med...at hendes liv og verden giver mening ved at gøre rent sort og blive forsørget af kommunen, jeg har sgu ondt af hende...og selvom hun nasser eller udnytter noget, så er hun jo en taber eller et tabt menneske og det er dælme sørgeligt og synd..

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

MM1987

Eva skriver:

Ja, det har du egentlig ret i...synes bare det er så væmmeligt at nogen kan føle man udnytter noget, det er jo ikke fordi jeg sidder og regner på det og på den måde får en stor gevinst ud af det...havde jeg boet sammen med min x, så havde jeg sikkert haft mulighed for at gå hjemme en periode, men sådan er det bare ikke....men ja, vi vælger og gør jo alle hvad vi føler er bedst og at arbejde fuldtid som enlig mor, det mener jeg ikke er bedst, for os herhjemme..

Skønt du kan få tillæg, det får min søster også og ja, det gør hun faktisk får en udd...det er da gode penge givet ud..

Knus og tak for dit svar..

Jamen jeg er også SÅ glad for det tillæg, jeg tror jeg græd (så uhæmmet at man ikke kunne forstå hvad jeg sagde) da jeg fik det tildelt, jeg var bare SÅ lettet...

Jeg synes vi skal være glade for at vi bor i et samfund hvor vi tager sig af hinanden...

Knus

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Mia Maia skriver:

Jamen jeg er også SÅ glad for det tillæg, jeg tror jeg græd (så uhæmmet at man ikke kunne forstå hvad jeg sagde) da jeg fik det tildelt, jeg var bare SÅ lettet...

Jeg synes vi skal være glade for at vi bor i et samfund hvor vi tager sig af hinanden...

Knus

Held enig...det er vel også det vores samfund er bygget op omrking,...at vi hjælper hinanden hvor vi kan...og et fåtal der opfører sig skidt, skal jo ikke ødelægge det for flertallet...vi kan jo alle risikere at stå i en situation hvor vi har brug for at nettet griber os.

Knus Eva..

Anmeld

12. marts 2010

MM1987

Eva skriver:

Held enig...det er vel også det vores samfund er bygget op omrking,...at vi hjælper hinanden hvor vi kan...og et fåtal der opfører sig skidt, skal jo ikke ødelægge det for flertallet...vi kan jo alle risikere at stå i en situation hvor vi har brug for at nettet griber os.

Knus Eva..

Præcis...og så er man vidst ikke tvivl om hvad vi stemmer

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Mia Maia skriver:

Præcis...og så er man vidst ikke tvivl om hvad vi stemmer

Hihi...nej, det behøver vi vidst ikke fortælle...og lad os så snart få det valg..

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Tullen85 skriver:

2 af dem er i min familie så kender dem ret godt, den 3. er en gammel ven af familien, og er ikke i tvivl om i hvert fald 2 af dem er rent dovenskab.

Puhh nu bliver jeg også helt i tvivl, det var i hvert fald hvad hende den ene fortalte mig, men skal bestemt ikke gøre mig klog på om det er korrekt... :-)

Ja ok, så kan jeg godt forstå dig... Men man kan nemlig let komme til at dømme folk, som virkelig har brug for det...men som man ikke kan se det på...og det kan ligeså vel være noget fysisk, man ikke kan se..

Ja jeg ved heller ikke hvad der er rigtigt nu...

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Lige præcis...jeg tror du har fat i noget her og jeg er helt enig...mennesker med psykiske problemer ligger under for at det er så tabubelagt stadig og kan ikke lide at fortælle hvad der er galt, gør de det risikerer de minus forståelse...den der med du skal bare igang, tage dig sammen og op om morgenen, få dig noget indhold i tilværelsen osv osv...bliver der intet sagt, så dømmer mennesker alligevel og ser bare udefra og tænker hun har det sgu for nemt...ingen kan se at det måske har krævet al dagens energi at gå i bad og så nogenlunde normal ud for at komme op og handle eller i mødregruppe eller hvad ved jeg...

Jeg forstår dig og er så enig i det du skriver..

Knus Eva

Præcis Eva, det er er jo lige nøjagtig sådan det er!

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

bondepigen skriver:

Præcis Eva, det er er jo lige nøjagtig sådan det er!

Ja, det var i hvert fald sådan jeg mærkede det...rigtig meget ikke rart...

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Ja, det var i hvert fald sådan jeg mærkede det...rigtig meget ikke rart...

Nej, det er nemlig ikke rart, og det er jo kun med til at gøre problemerne større... Så man bliver nødt til at være virkelig stærk for at være svag, om man så kan sige...

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

bondepigen skriver:

Nej, det er nemlig ikke rart, og det er jo kun med til at gøre problemerne større... Så man bliver nødt til at være virkelig stærk for at være svag, om man så kan sige...

Den der uvidenhed og mangel på forståelse jeg mødte alle steder eller i hvert fald mange steder og og især fra kommunen, det var så forfærdeligt og opslidende...jeg følte mig virkelig som det ringeste af det ringeste og en som bare var til besvær og især når jeg sad og snakkede med dem og de sagde..jamen, du ser da pæn ud og lyder intelligent, du skal da bare ud og igang....nøj, det var så bare endnu et slag...helt ærligt, har så tit ønsket at jeg manglede et ben eller havde sukkersyge eller en anden sygdom som er målbar og/eller synlig...

Og jeg tror mange på kh er mennesker der har det psykisk dårligt og svært ved at få alle ender til at hænge sammen...de kan sagtens leve et normalt liv, men måske ikke både leve og være der for familien og passe et job.

Hader tabuer og udvidenhed...disse to går sgu så fint hånd i hånd...øv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.