Samfundsnasser.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Netapige skriver:

Jeg synes det er ok at søge om tilskud, hvis man reelt har brug for dem, og ikke bare nærstudere loven for at se hvad man er berettiget til. Og ærlig talt, hvis man har råd til at spendere tusindvis af kroner på plastikoperationer, så har man heller ikke brug for de 250kr ekstra om måneden. Det er ikke fordi jeg vil være personlig, men du deler jo rundhåndet ud om mange detaljer i dit liv. Det kunne lige så godt være en anden med samme prioriteringer som dig jeg fremhævede.

Jeg siger heller ikke at alle kvinder som arbejder på nedsat tid udnytter samfundet, og det skrev jeg vist heller ikke. Men jeg mener nu, at vores samfund ville lide gevaldigt hvis alle mødre ville have en arbejdsuge på 25timer.

Jo, jeg ville såmænd da synes, det var skønt at arbejde mindre og have mere tid med familien, men det kan man ikke i min branche. At jeg er glad for mit arbejde og synes det er sjovt og udfordrende betyder ikke, at jeg foretrækker det fremfor hjemmelivet. Er bare heldig, at jeg rent faktisk kan lide mit arbejde, når det nu er jeg skal bruge så mange timer på det.

jeg synes da hellere, man skal være glad på andres vegne. Jeg synes da det er fedt at Eva kan arbejde mindre timer og så give hendes børn det hun mener er en god hverdag. Hun arbejder jo ikke færre timer for at få boligsikring....

Jeg tror ikke det kan hænge sammen hvis jeg eller min kæreste skulle arbejde færre timer, og det er da trist, men så kunne vi også sælge bilen eller undvære andre ting.... Og så ville der måske være plads til at gå ned i tid...

mht. plastic operationerne, så har sygeforsikringen Danmark jo betalt en stor andel, og der er da ingen af os der kan tillade os at blande os i hvor resten kommer fra.

Eva betaler vel også skat, så mon ikke hun har dækket de 25okr om måneden ind?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Honningblomst

Jeg er helt sikker på jeg finder mig et givende og interessant arbejde, men tiden med mine børn er til hver en tid vigtigere...sjovt at det er de 250kr jeg får mere i boligsikring der kan provokere dig...det virker som om du virkelig har ondt i rumpen og det er da trist, men hvorfor have det hvis dit liv leves som du ønsker...at du siger du er glad for dit job og samtidig ønsker at du kunne arbejde mindre, fortæller jo en del..er ked af at du ikke kan gøre som du ønsker.

Mine operationer har jo intet med mit liv at gøre og synes egentlig det er virkelig smagløst at blande det ind i det her....du lyder bitter eller misundelig...og så ved du jo ikke hvor jeg fik penge fra til dem, gør du...tilgengæld kan jeg fortælle dig at jeg helt sikkert kunne have fået mine bryster betalt af det offentlige, men det valgte jeg ikke at gøre.

Glæd dig da over at enlige mødres børn ikke skal lide under at de er børn af enlige..og at jeg så vælger at miste mange penge hver måned for at bruge tid med mine unger er da ikke værre end alle andre der vælger det samme....hvad med at få passet sine børn ude og så gå hjemme....er det ok? ved du hvor meget det koster det offentlige at have et barn i institution....?

Glæd dig da på andres vegne....nye bryster, ny mave og tid med mine børn, det er mit valg...du har sikkert også taget din valg, har du ikke?

Kan så lige sige at jeg ville få det hele betalt også på fuldtid, altså samme tilskud eller mangel på samme....det ville bare give mig noget mere at leve for, men det er ikke det jeg ønsker...jeg vil have tid, ikke penge...og inden for mit fag er der mange job på 25 timer, heldigvis...

Knus Eva...

Jeg synes det er ok at søge om tilskud, hvis man reelt har brug for dem, og ikke bare nærstudere loven for at se hvad man er berettiget til. Og ærlig talt, hvis man har råd til at spendere tusindvis af kroner på plastikoperationer, så har man heller ikke brug for de 250kr ekstra om måneden. Det er ikke fordi jeg vil være personlig, men du deler jo rundhåndet ud om mange detaljer i dit liv. Det kunne lige så godt være en anden med samme prioriteringer som dig jeg fremhævede.

Jeg siger heller ikke at alle kvinder som arbejder på nedsat tid udnytter samfundet, og det skrev jeg vist heller ikke. Men jeg mener nu, at vores samfund ville lide gevaldigt hvis alle mødre ville have en arbejdsuge på 25timer.

Jo, jeg ville såmænd da synes, det var skønt at arbejde mindre og have mere tid med familien, men det kan man ikke i min branche. At jeg er glad for mit arbejde og synes det er sjovt og udfordrende betyder ikke, at jeg foretrækker det fremfor hjemmelivet. Er bare heldig, at jeg rent faktisk kan lide mit arbejde, når det nu er jeg skal bruge så mange timer på det.

Anmeld

13. marts 2010

Smølf

Eva skriver:

Jeg er helt sikker på jeg finder mig et givende og interessant arbejde, men tiden med mine børn er til hver en tid vigtigere...sjovt at det er de 250kr jeg får mere i boligsikring der kan provokere dig...det virker som om du virkelig har ondt i rumpen og det er da trist, men hvorfor have det hvis dit liv leves som du ønsker...at du siger du er glad for dit job og samtidig ønsker at du kunne arbejde mindre, fortæller jo en del..er ked af at du ikke kan gøre som du ønsker.

Mine operationer har jo intet med mit liv at gøre og synes egentlig det er virkelig smagløst at blande det ind i det her....du lyder bitter eller misundelig...og så ved du jo ikke hvor jeg fik penge fra til dem, gør du...tilgengæld kan jeg fortælle dig at jeg helt sikkert kunne have fået mine bryster betalt af det offentlige, men det valgte jeg ikke at gøre.

Glæd dig da over at enlige mødres børn ikke skal lide under at de er børn af enlige..og at jeg så vælger at miste mange penge hver måned for at bruge tid med mine unger er da ikke værre end alle andre der vælger det samme....hvad med at få passet sine børn ude og så gå hjemme....er det ok? ved du hvor meget det koster det offentlige at have et barn i institution....?

Glæd dig da på andres vegne....nye bryster, ny mave og tid med mine børn, det er mit valg...du har sikkert også taget din valg, har du ikke?

Kan så lige sige at jeg ville få det hele betalt også på fuldtid, altså samme tilskud eller mangel på samme....det ville bare give mig noget mere at leve for, men det er ikke det jeg ønsker...jeg vil have tid, ikke penge...og inden for mit fag er der mange job på 25 timer, heldigvis...

Knus Eva...

Hej Eva,

Jeg er hverken bitter eller misundelig. Og det er heller ikke sølle 250kr som provokerer mig. Det er princippet i at spekulere i hvor meget det kan betale sig at arbejde i forhold til tilskud mv. Og så søge bare fordi man er berettiget og måske ikke fordi man har reelt behov.

Jeg kan sagtens glæde mig på andres vegne og synes det er dejligt at enlige mødre i dagens samfund har mulighed for at give deres børn en god og tryg opvækst.

Jeg har bestemt også truffet mine valg her i livet og lever mit liv som jeg finder rigtigst, ligesom du gør. Men jeg ikke brug for at få dem bekræftet af andre ved at oprette tråde omkring det her på siden.

Og så har du helt ret, jeg skulle ikke have blandet dine operationer ind i det -det beklager jeg.

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

Men så må du sørme da læse hvad jeg skriver...jeg spekulerer da ikke i pengene, jeg mister en masse ved at gå hjemme, netop fordi jeg ville få det samme i tilskud ved at arbejde mere og dermed tjene på det... så jeg kan slet ikke se hvor jeg spekulerer i det...det ville jeg vel gøre hvis jeg passede det ind så jeg fik mest muligt ud af det og det gør jeg jo ikke....ser faktisk ikke på pengene, altså udover at jeg skal kunne leve.. Men havde jeg haft en mand og valgt sådan, så havde det ikke været til provikation og det gør mig sgu ked...jeg har ikke valgt at være enlig mor, det er noget jeg er havnet i præcis som du også kan komme til en dag og der håber jeg da alle vil gøre det bedste for deres unger.

Knus..

Netapige skriver:

Hej Eva,

Jeg er hverken bitter eller misundelig. Og det er heller ikke sølle 250kr som provokerer mig. Det er princippet i at spekulere i hvor meget det kan betale sig at arbejde i forhold til tilskud mv. Og så søge bare fordi man er berettiget og måske ikke fordi man har reelt behov.

Jeg kan sagtens glæde mig på andres vegne og synes det er dejligt at enlige mødre i dagens samfund har mulighed for at give deres børn en god og tryg opvækst.

Jeg har bestemt også truffet mine valg her i livet og lever mit liv som jeg finder rigtigst, ligesom du gør. Men jeg ikke brug for at få dem bekræftet af andre ved at oprette tråde omkring det her på siden.

Og så har du helt ret, jeg skulle ikke have blandet dine operationer ind i det -det beklager jeg.

Anmeld

13. marts 2010

Siber

Eva skriver:

Hvornår er man det? er det når man som enlig modtager hjælp fra kommunen, er det når man modtager kh eller hvad er en samfundsnasser?

Jeg har ikke tænkt mig at arbejde fuldtid når jeg er færdig uddannet og det vil så give mig lidt mere i tilskud fra det offentlige end hvis jeg arbejdede fuldtid, er jeg så en nasser? Jeg vil ikke arbejde fuldtid og se mine børn få timer hver dag...20-25 timer om ugen, det ville være optimalt og give mig det liv jeg ønsker og den måde at leve på som jeg føler er bedst for mine rødder..

Men hvad siger I...hvornår nasser man?

Knus Eva..

Når man bevidst spekulere i det, så vil jeg kalde det at nasse!

At man ikke har et arbejde eller er på nedsat tid, er vel ikke at nasse, man kan jo have flere grunde til det. Man kan også selv have valgt det. Men de som begynder at spekulere i det, det ville jeg sige er at nasse på samfundet!

Kh Siber

Anmeld

13. marts 2010

lonemus

Siber skriver:

Når man bevidst spekulere i det, så vil jeg kalde det at nasse!

At man ikke har et arbejde eller er på nedsat tid, er vel ikke at nasse, man kan jo have flere grunde til det. Man kan også selv have valgt det. Men de som begynder at spekulere i det, det ville jeg sige er at nasse på samfundet!

Kh Siber

Fuldstændig, komplet og aldeles enig med dig, SUPER flot skrevet .

Lone - som aldrig har fået kh, haft studielån eller andet, men altid har indrettet mig efter de penge jeg arbejdede for....har kun fået barselsdagpenge. Det har til tider været skide hårdt, i dag er det heldigvis anderledes, men det er absolut heller ikke noget jeg har fået forærende!

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

lonemus skriver:

Fuldstændig, komplet og aldeles enig med dig, SUPER flot skrevet .

Lone - som aldrig har fået kh, haft studielån eller andet, men altid har indrettet mig efter de penge jeg arbejdede for....har kun fået barselsdagpenge. Det har til tider været skide hårdt, i dag er det heldigvis anderledes, men det er absolut heller ikke noget jeg har fået forærende!

Det er jo held du ikke har haft brug for det...det er bestemt ikke et muligt valg for alle at undgå...men heldig ja det er du, men det kan jo desværre nåes endnu, ingen ved hvad fremtiden bringer.

Anmeld

13. marts 2010

guldmønt

Tullen85 skriver:

Jeg mener først man nasser når man ikke arbejder fordi det er lettere at sidde hjemme og modtage kontant hjælp... Heldigvis ikke så let at få lov til det længere... At man for en periode står uden arbejde kan jo ske for alle, men hvis man bare ikke gider arbejde, så mener jeg bestemt man bare nasser på samfundet... Kender desværre flere der har været på KH næsten altid, og flere har i sidste ende fået tilbudt en pension... DET synes jeg er sørgeligt...

man skal da gøre hvad man har samvittighed til,du har fået en uddannelse af samfundet,og du mener at 20-25 timer er rigeligt at betale tilbage med.

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

guldmønt skriver:

man skal da gøre hvad man har samvittighed til,du har fået en uddannelse af samfundet,og du mener at 20-25 timer er rigeligt at betale tilbage med.

Og du er ny herinde...velkommen til....Og ja, alle får vel en uddannelse af samfundet hvis de vil, det er sådan vores samfund er, lige vilkår for alle...fantastisk og dejligt.

God aften og velkommen til..

Anmeld

13. marts 2010

Kvindemin

Eva skriver:

Det er jo held du ikke har haft brug for det...det er bestemt ikke et muligt valg for alle at undgå...men heldig ja det er du, men det kan jo desværre nåes endnu, ingen ved hvad fremtiden bringer.

Ja det støder nu mig, jeg har søgt og søgt arbejde, er færdiguddannet. Men ingen job til mig pg.a. tiderne (har endda søgt på fabrik, for ikke at være den 'såkaldte' samfundsnasser, og nej - det er sku ikke sjovt at være på kh. Det piner også mig til tider.. Men hvad skulle jeg gøre. Bo på gaden?

Og så til Eva's sag, så syntes jeg kort sagt ikke du er samfundsnasser, du gør bare hvad der er bedst for dine børn, og sætter dine behov i anden retning. Det havde jeg til hver en tid gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.