Jeg er helt sikker på jeg finder mig et givende og interessant arbejde, men tiden med mine børn er til hver en tid vigtigere...sjovt at det er de 250kr jeg får mere i boligsikring der kan provokere dig...det virker som om du virkelig har ondt i rumpen og det er da trist, men hvorfor have det hvis dit liv leves som du ønsker...at du siger du er glad for dit job og samtidig ønsker at du kunne arbejde mindre, fortæller jo en del..er ked af at du ikke kan gøre som du ønsker.
Mine operationer har jo intet med mit liv at gøre og synes egentlig det er virkelig smagløst at blande det ind i det her....du lyder bitter eller misundelig...og så ved du jo ikke hvor jeg fik penge fra til dem, gør du...tilgengæld kan jeg fortælle dig at jeg helt sikkert kunne have fået mine bryster betalt af det offentlige, men det valgte jeg ikke at gøre.
Glæd dig da over at enlige mødres børn ikke skal lide under at de er børn af enlige..og at jeg så vælger at miste mange penge hver måned for at bruge tid med mine unger er da ikke værre end alle andre der vælger det samme....hvad med at få passet sine børn ude og så gå hjemme....er det ok? ved du hvor meget det koster det offentlige at have et barn i institution....?
Glæd dig da på andres vegne....nye bryster, ny mave og tid med mine børn, det er mit valg...du har sikkert også taget din valg, har du ikke?
Kan så lige sige at jeg ville få det hele betalt også på fuldtid, altså samme tilskud eller mangel på samme....det ville bare give mig noget mere at leve for, men det er ikke det jeg ønsker...jeg vil have tid, ikke penge...og inden for mit fag er der mange job på 25 timer, heldigvis...
Knus Eva...
Jeg synes det er ok at søge om tilskud, hvis man reelt har brug for dem, og ikke bare nærstudere loven for at se hvad man er berettiget til. Og ærlig talt, hvis man har råd til at spendere tusindvis af kroner på plastikoperationer, så har man heller ikke brug for de 250kr ekstra om måneden. Det er ikke fordi jeg vil være personlig, men du deler jo rundhåndet ud om mange detaljer i dit liv. Det kunne lige så godt være en anden med samme prioriteringer som dig jeg fremhævede.
Jeg siger heller ikke at alle kvinder som arbejder på nedsat tid udnytter samfundet, og det skrev jeg vist heller ikke. Men jeg mener nu, at vores samfund ville lide gevaldigt hvis alle mødre ville have en arbejdsuge på 25timer.
Jo, jeg ville såmænd da synes, det var skønt at arbejde mindre og have mere tid med familien, men det kan man ikke i min branche. At jeg er glad for mit arbejde og synes det er sjovt og udfordrende betyder ikke, at jeg foretrækker det fremfor hjemmelivet. Er bare heldig, at jeg rent faktisk kan lide mit arbejde, når det nu er jeg skal bruge så mange timer på det.