Samfundsnasser.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

lonemus

Det er jo held du ikke har haft brug for det...det er bestemt ikke et muligt valg for alle at undgå...men heldig ja det er du, men det kan jo desværre nåes endnu, ingen ved hvad fremtiden bringer.

Underligt svar at give...."det kan jo nåes endnu"..........jamen nu er vi jo ikke alle der ender på kh - uanset om vi så bare er heldige eller ej, født med en guldske eller møgforkælet!

Men hvis jeg "bare" er heldig i dine øjne, fordi jeg har kunnet klare mig selv, kæmpet, villet og sejret...jamen ja, så er jeg da åbenbart heldig!!

Ingen i min familie har været på kh...vi har alle ejet vores ting, været gift og passet på os selv....så jeg må være opdraget meget heldigt, ifølge dine øjne!!

Næ du, er det ikke blot et spørgsmål om vilje???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

guldmønt

lonemus skriver:

Underligt svar at give...."det kan jo nåes endnu"..........jamen nu er vi jo ikke alle der ender på kh - uanset om vi så bare er heldige eller ej, født med en guldske eller møgforkælet!

Men hvis jeg "bare" er heldig i dine øjne, fordi jeg har kunnet klare mig selv, kæmpet, villet og sejret...jamen ja, så er jeg da åbenbart heldig!!

Ingen i min familie har været på kh...vi har alle ejet vores ting, været gift og passet på os selv....så jeg må være opdraget meget heldigt, ifølge dine øjne!!

nemlig

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

lonemus skriver:

Du misforstår...og nej jeg håber da virkelig ikke for dig eller andre at I ender på kh..det jeg mente var at man jo desværre ikke selv bestemmer om man en dag ender derude at det er eneste løsning og udvej....sygdomme og skilsmisser feks er jo ikke noget nogen ønsker eller planlægger, men det sker jo desværre og er ikke socialtbetinget..og så er det da fantastisk at man ikke skal gå fra hus og hjem.

Knus..

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

guldmønt skriver:

nemlig

Og du kan læse mit svar til Lone...der er den skåret lidt mere ud..

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

Chritinap skriver:

Ja det støder nu mig, jeg har søgt og søgt arbejde, er færdiguddannet. Men ingen job til mig pg.a. tiderne (har endda søgt på fabrik, for ikke at være den 'såkaldte' samfundsnasser, og nej - det er sku ikke sjovt at være på kh. Det piner også mig til tider.. Men hvad skulle jeg gøre. Bo på gaden?

Og så til Eva's sag, så syntes jeg kort sagt ikke du er samfundsnasser, du gør bare hvad der er bedst for dine børn, og sætter dine behov i anden retning. Det havde jeg til hver en tid gjort

Hov...støder jeg dig? eller?

Og tak søde, er glad for du ikke ser mig sådan....og ja, det er ikke nemme tider at få job i..øv altså..

Anmeld

13. marts 2010

lonemus

Eva skriver:

Du misforstår...og nej jeg håber da virkelig ikke for dig eller andre at I ender på kh..det jeg mente var at man jo desværre ikke selv bestemmer om man en dag ender derude at det er eneste løsning og udvej....sygdomme og skilsmisser feks er jo ikke noget nogen ønsker eller planlægger, men det sker jo desværre og er ikke socialtbetinget..og så er det da fantastisk at man ikke skal gå fra hus og hjem.

Knus..

Ja, så misforstod jeg åbenbart, for jeg syntes godt nok det var et noget snobbet og bedrevidende svar at give - sorry!

Men ja, du har da ret i at man jo aldrig kan vide ens skæbne på forhånd - og heldigvis for det Men rent personligt vil jeg dæleme kæmpe med næb og klør for ikke at havne på kh....jeg har osse altid stået i en A-kasse, så der skal alligevel mere til.

Jeg aner faktisk slet ikke hvad man kan få at tilskud, det har jeg aldrig gået op i..og det kommer jeg heller aldrig til. Jeg er opdraget med man har de penge man tjener og ikke mere. Det tror jeg nu heller aldrig ændrer sig, uanset min situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.