Samfundsnasser.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Den der uvidenhed og mangel på forståelse jeg mødte alle steder eller i hvert fald mange steder og og især fra kommunen, det var så forfærdeligt og opslidende ...jeg følte mig virkelig som det ringeste af det ringeste og en som bare var til besvær og især når jeg sad og snakkede med dem og de sagde..jamen, du ser da pæn ud og lyder intelligent, du skal da bare ud og igang....nøj, det var så bare endnu et slag...helt ærligt, har så tit ønsket at jeg manglede et ben eller havde sukkersyge eller en anden sygdom som er målbar og/eller synlig...

Og jeg tror mange på kh er mennesker der har det psykisk dårligt og svært ved at få alle ender til at hænge sammen...de kan sagtens leve et normalt liv, men måske ikke både leve og være der for familien og passe et job.

Hader tabuer og udvidenhed...disse to går sgu så fint hånd i hånd...øv..

Jamen du har helt ret! Og det jeg har markeret, det har jeg osse hørt en million gange mindst, og følelsen har jeg osse, så forstår dig så udmærket!!! Jeg tror rigtig mange oplever det, når de er til samtale på kommunen, og det er bare så trist, for nogle kunne måske hjælpes, hvis de blev mødt med forståelse, i stedet for at blive trykket længere ned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Honningblomst

bondepigen skriver:

Jamen du har helt ret! Og det jeg har markeret, det har jeg osse hørt en million gange mindst, og følelsen har jeg osse, så forstår dig så udmærket!!! Jeg tror rigtig mange oplever det, når de er til samtale på kommunen, og det er bare så trist, for nogle kunne måske hjælpes, hvis de blev mødt med forståelse, i stedet for at blive trykket længere ned...

Lige præcis...det er så sørgeligt og trist at mennesker bliver behandlet sådan...øv..føler med dig, håber virkelig du løber ind i en af dem der har forståelse og kan hjælpe dig i den retning som du har brug for..

STORT kram til dig...

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Lige præcis...det er så sørgeligt og trist at mennesker bliver behandlet sådan...øv..føler med dig, håber virkelig du løber ind i en af dem der har forståelse og kan hjælpe dig i den retning som du har brug for..

STORT kram til dig...

Tak, jeg har endelig mødt en sagsbehandler der har forståelse for min situation, så det er rigtig rart. 

Stort  til dig osse!

Anmeld

12. marts 2010

Balderson

Jeg vil uden tvivl siger at du er en samfundsnasser...

Det siger jeg på baggrund af, at jeg synes da det er helt fint, at du gerne vil være mere sammen med dine børn og derfor vælger ikke at arbejde 37 timer, men hvorfor katten skal vi/samfundet betale for det..

Når du vælger som du gør, som må man også tage den koncenkvens og kun få penge for de timer du arbejder....

For alle forældre vil da gerne have mere tid med deres børn, og kun have 25-30 timers arbejdsuge, men det er bare ikke alle familier der har råd til det..

At de/vi skal betale for at du kan være mere sammen med dine børn, er for mig spild af andres skattepenge...

Så igen bestemt er du en samfundnasser...

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

bondepigen skriver:

Tak, jeg har endelig mødt en sagsbehandler der har forståelse for min situation, så det er rigtig rart. 

Stort  til dig osse!

Åh, hvor er det dejligt for dig.. held og lykke...

Knus..

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Balderson skriver:

Jeg vil uden tvivl siger at du er en samfundsnasser...

Det siger jeg på baggrund af, at jeg synes da det er helt fint, at du gerne vil være mere sammen med dine børn og derfor vælger ikke at arbejde 37 timer, men hvorfor katten skal vi/samfundet betale for det..

Når du vælger som du gør, som må man også tage den koncenkvens og kun få penge for de timer du arbejder....

For alle forældre vil da gerne have mere tid med deres børn, og kun have 25-30 timers arbejdsuge, men det er bare ikke alle familier der har råd til det..

At de/vi skal betale for at du kan være mere sammen med dine børn, er for mig spild af andres skattepenge...

Så igen bestemt er du en samfundnasser...

Må jeg spørge hvad det er du og resten af samfundet skal betale..?

Er det de 250kr i boligsikring som jeg kan få mere? Nu har jeg spurgt alle dem der har ment jeg var en nasser om det her spørgsmål og ingen har svaret..men det er det du mener?

Jeg glæder mig over jeg har råd til at gå hjemme og synes det er synd men vel egentlig også selvforskyldt hvis man er to mennesker og der ikke er råd til nedsat tid...alt er valg og fravalg, jeg vælger tiden med mine børn frem for flere penge og det er det bedste for os..

Knus..

Anmeld

12. marts 2010

Kløver

Tullen85 skriver:

Jeg mener først man nasser når man ikke arbejder fordi det er lettere at sidde hjemme og modtage kontant hjælp... Heldigvis ikke så let at få lov til det længere... At man for en periode står uden arbejde kan jo ske for alle, men hvis man bare ikke gider arbejde, så mener jeg bestemt man bare nasser på samfundet... Kender desværre flere der har været på KH næsten altid, og flere har i sidste ende fået tilbudt en pension... DET synes jeg er sørgeligt...

der er jeg enig, også dem som har "snydt" sig til en pension, eller som før var berettiget og er blevet raske, og så arbejdet sort ved siden af pensionen og scoret begge dele det gør mig gal Jeg er desværre igang med søgning af pension, men har gjort det hele rigtig svært pga dem som netop har samfundsnasset, men ja for mig er det først hvis amn ikke vil gøre en indsats og med vilje "snyder" i systemet

Anmeld

12. marts 2010

Kløver

Eva skriver:

Må jeg spørge hvad det er du og resten af samfundet skal betale..?

Er det de 250kr i boligsikring som jeg kan få mere? Nu har jeg spurgt alle dem der har ment jeg var en nasser om det her spørgsmål og ingen har svaret..men det er det du mener?

Jeg glæder mig over jeg har råd til at gå hjemme og synes det er synd men vel egentlig også selvforskyldt hvis man er to mennesker og der ikke er råd til nedsat tid...alt er valg og fravalg, jeg vælger tiden med mine børn frem for flere penge og det er det bedste for os..

Knus..

jeg synes at fordi man kan få 250 kr mere i boligsikring er man ikke samfundsnasser, man snyder jo ikke systemet eller siger man ikke vil arbejde, man vælger, og her er valget jo færre penge og mere kvalitetstid, men det er jo ikke noget andre betaler for, eller noget hvor der snydes til ekstra penge i mine øjne

Anmeld

12. marts 2010

Honningblomst

Maja84 skriver:

jeg synes at fordi man kan få 250 kr mere i boligsikring er man ikke samfundsnasser, man snyder jo ikke systemet eller siger man ikke vil arbejde, man vælger, og her er valget jo færre penge og mere kvalitetstid, men det er jo ikke noget andre betaler for, eller noget hvor der snydes til ekstra penge i mine øjne

Nej, det synes jeg altså heller ikke...så skal vi vel også ud i at dem der går hjemme og kan arbejde burde ud og bidrage og ikke bare sidde derhjemme og da slet ikke bruge tilbuddet om børnepasning som jo er ret dyrt for samfundet...så er der pludselig ikke et valg men kun krav.

Måske det bare kan provokere nogen at man som enlig mor har råd til at arbejde deltid, jeg tænker da bare at man skal glæde sig på mine børns vegne..

Krydser fingre for at alt falder på plads for dig...og ja, det er jo tit de få der ødelægger det for mange...desværre...

Knus..

Anmeld

12. marts 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Åh, hvor er det dejligt for dig.. held og lykke...

Knus..

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.