Børneopsparing??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Honningblomst

Agnete skriver:

Der er rimelig stor forskel på, hvor meget man får udbetalt. Tjek evt.

http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/boerneopsparing/

Jeg indsætter 3000 pr år, som er max.

Tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Eva skriver:

Ej, det var da en smart måde, måske jeg skulle gøre det...det er jo ikke engang alle børnepengene der ryger på det...så har jeg også det mere hver måned. Det var en super idé..tak for det, det vil jeg gøre fra januar af

Lidt er jo bedre end intet, men tænker bare at det jo ikke er mange penge at sætte ind og det vil helt sikkert være noget børnene vil blive glade for...

Knus..

Hehe... Ja, jeg synes egentligt også at det er meget smart...  Det er jo penge 'udefra' som man, inden man får børn, jo ik regner med i bugedet!!

Stine 28+4

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Tilmeldt skriver:

Hehe... Ja, jeg synes egentligt også at det er meget smart...  Det er jo penge 'udefra' som man, inden man får børn, jo ik regner med i bugedet!!

Stine 28+4

Præcis... jeg får jo knap 14.000kr til mine tre unger og de er ikke med i budgettet, så det ville jo være nemt lige at tage af dem...selvom jeg synes det er skønt at få så mange penge hver 3 md. men nu skal jeg nok også lige passe lidt på, til aug, skal jeg i praktik og bliver fattig...

Knus..

Anmeld

14. februar 2010

Lone Jakobsen

vi sætter 100kr ind pr. barn pr. måned. dog havde min bonus søn ingen da jeg mødte min mand, så han får 100kr hver 14. dag. de er bundet til børnene er 21, og de står i sparbank.

Anmeld

14. februar 2010

Lise

Vi har bare valgt at have børneopsparingen i vores egen bank, dvs. Nykredit Bank. Indtil videre er det min svigerfar der giver, og han sætter 3000 kr ind på hvert af sine børnebørns opsparingskonti hvert år i januar. Vi har valgt at lade vores løbe til 21 år, tror jeg nok...eller kan ikke huske det...måske kun 18 år.

Ved ikke hvad afkastet er. Men vi overvejer at lade banken investere pengene i stedet for bare at lade dem stå og forrente sig med en ikke så høj rente..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

nutche skriver:

vi sætter 100kr ind pr. barn pr. måned. dog havde min bonus søn ingen da jeg mødte min mand, så han får 100kr hver 14. dag. de er bundet til børnene er 21, og de står i sparbank.

Hvor fint I også har lavet en til ham..hatten af for det..

Min den store havde en fra sin farmor, hende der var der engang...men da jeg gik fra manden der burde have været far til Jeppe så stoppede den emsige kvinde til en farmor også med at betale til opsparingen, der blev ikke givet gaver osv osv..så sørgeligt.

Men ikke alle er ens...

Knus Eva..

Anmeld

14. februar 2010

Stumpen

100 kr pr md pr barn og begges er bundet til de bliver 21.. Vi har vestjyskbank.. Udelukket fordi det er vores bank -har ikke tjekket afkast..

Anmeld

14. februar 2010

saxa

Vi sætter også max ind.. 250.- om måneden og den er låst til hun er 18 (til at starte med - måske det bliver til hun er 21??) Og det samme vil vi da sætte ind til de næste.. Der skal ikke gøre forskel..

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Stumpen skriver:

100 kr pr md pr barn og begges er bundet til de bliver 21.. Vi har vestjyskbank.. Udelukket fordi det er vores bank -har ikke tjekket afkast..

Ok... tror mange bare vælger deres egen bank, men der skulle være mange penge at tjene hvis man kikker sig for...jeg må vidst igang med at tjekke...

Knus og tak for svar...

Anmeld

14. februar 2010

Stumpen

Eva skriver:

Ok... tror mange bare vælger deres egen bank, men der skulle være mange penge at tjene hvis man kikker sig for...jeg må vidst igang med at tjekke...

Knus og tak for svar...

Så lidt.. Ja måske burde man tjekke... Men jeg er nok blevet miljøskadet af svigermekaniken.. -de går kun op i penge, -laaang og trættende historie.. Men jeg har lært at penge er ikke alt... Så om ungerne får 1000 eller 3000 mere ud når de bliver 21, det er lige meget for mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.