At dømme andre og/ eller hinanden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

anna-jonas

wamse skriver:

Så smed du lige et spørgsmøl jeg kunne forholde mig til 

hvis du eks stødte ind i et menneske som havde et fremmedhad til muslimer (et eksempel)... ville du så føle dig som et bedre menneske end den anden?

Ja jeg ville føle mig som et bedre menneske, end et mennesker der ikke kunne se ud over hudfarve/religion/seksualitet.

Jeg ville føle mig som et bedre menneske/mere rummelig menneske, hvis personen dømte andre p.g.a. disse faktorer, men hvis en personen havde en personlig oplevelse med et enkelt individ, og derfra dømte den enkelte, ville det ikke være et problem for mig.

Håber det gav lidt mening...... 

Så var den der...........min formulering..............tak Wamse, dig kan man regne med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

qp skrev:

Jamen det er da fint, at du ikke er her for at debattere andet end din livmoder - men ehm... så forstår jeg ikke din pointe med dit indlæg i min tråd ...

Mit svar:

Jeg kommenterede såmænd bare på dit indlæg om hvordan det kunne passe at folk ikke rigtig gad svare på din tråd selvom mange havde læst den - så tænkte jeg at jeg da lige ville servicere dig med en forklaring på hvorfor JEG f.eks. ikke svarede. Men bevares da - jeg står af her

(gik noget galt med citeringen, derfor impro)

Anmeld

7. februar 2010

qp

Rosa skriver:

qp skrev:

Jamen det er da fint, at du ikke er her for at debattere andet end din livmoder - men ehm... så forstår jeg ikke din pointe med dit indlæg i min tråd ...

Mit svar:

Jeg kommenterede såmænd bare på dit indlæg om hvordan det kunne passe at folk ikke rigtig gad svare på din tråd selvom mange havde læst den - så tænkte jeg at jeg da lige ville servicere dig med en forklaring på hvorfor JEG f.eks. ikke svarede. Men bevares da - jeg står af her

(gik noget galt med citeringen, derfor impro)

Det er helt i orden Rosa .... Jeg skrev det med et glimt i øjet!

Anmeld

7. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
qp skriver:

Det er helt i orden Rosa .... Jeg skrev det med et glimt i øjet!

Yes yes - got it

Anmeld

7. februar 2010

oo

qp skriver:

Frøken Tjuhl - velkommen til den virkelig verden!!

jeg er frue

og jeg er i den virkelige verden, men det er jo meget forskelligt hvordan man vælger at møde den virkelige verden og hvordan man er som menneske

Anmeld

7. februar 2010

oo

og så vil jeg lige tilføje at Wamse har skrevet så fint hvad min holdning er, så der er ingen grund til at jeg kaster mig ud i forklaringer

Anmeld

7. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

At dømme andre kan vist ingen sige sig fra for. Nogle siger det højt og andre holder det for sig selv.

Jeg er ikke racist, bare lidt mørkeræd... Ej joke.

Har som sådan ikke noget imod dem, hvis bare de gider arbejde eller kommer med en uddanelse i ryggen.

Dem der kommer herop, slæber deres problemer med herop, gider ikke arbejde og kun er her fordi de kan få penge og hjælp -ud...

Laver de ballade - kriminalitet osv - ud...

De må selv godt kalde sig og hinanden for perker, men hvis vi andre gør det...

Kører som autoredder og behandler alle lige, uanset om det er termiler, negere, dansker, københavnere, kinesere, tysker osv. For hvis man behandler dem med respekt og viser interesse for dem og deres problem, bryder det hurtigt isen. Jeg kan godt finde på at hilse pænt på kunderne og give dem hånd, dem der bliver mest overrasket er faktisk udlæninge. De regner slet ikke med at man kan vise dem høflighed og hjælpsomhed.

Jeg har min mening om dem, nogle er unige med den og andre enige....  

Anmeld

7. februar 2010

qp

Tjuhl skriver:

jeg er frue

og jeg er i den virkelige verden, men det er jo meget forskelligt hvordan man vælger at møde den virkelige verden og hvordan man er som menneske

Vælger at møde den virkelige verden? - Jamen det er sgu et faktum, at folk er dømmende... *griner* Men jeg synes det er fint, at du er en enkelt undtagelse Fru Tjuhl

Anmeld

7. februar 2010

qp

Frederic's moar skriver:

At dømme andre kan vist ingen sige sig fra for. Nogle siger det højt og andre holder det for sig selv.

Jeg er ikke racist, bare lidt mørkeræd... Ej joke.

Har som sådan ikke noget imod dem, hvis bare de gider arbejde eller kommer med en uddanelse i ryggen.

Dem der kommer herop, slæber deres problemer med herop, gider ikke arbejde og kun er her fordi de kan få penge og hjælp -ud...

Laver de ballade - kriminalitet osv - ud...

De må selv godt kalde sig og hinanden for perker, men hvis vi andre gør det...

Kører som autoredder og behandler alle lige, uanset om det er termiler, negere, dansker, københavnere, kinesere, tysker osv. For hvis man behandler dem med respekt og viser interesse for dem og deres problem, bryder det hurtigt isen. Jeg kan godt finde på at hilse pænt på kunderne og give dem hånd, dem der bliver mest overrasket er faktisk udlæninge. De regner slet ikke med at man kan vise dem høflighed og hjælpsomhed.

Jeg har min mening om dem, nogle er unige med den og andre enige....  

Tak for en godt indlæg for fortæller rigtig meget om vores "uvidende fordomme" - hvis du forstår hvad jeg mener

Anmeld

7. februar 2010

oo

Vælger at møde den virkelige verden? - Jamen det er sgu et faktum, at folk er dømmende... *griner* Men jeg synes det er fint, at du er en enkelt undtagelse Fru Tjuhl

aj nu må du *fandme* stoppe! man vælger selv hvordan man vil møde verden og om man vil lade sin negativitet være den dominerende faktor i ens verdens og menneske syn.

Jeg er sgu ikke en ener på nogen måde i den henseende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.