Limya skriver:
hvilke beviser har du?
jeg kæmper for mit tørklæde , fordi det har jeg ret til...
jeg synes du kommer med mange ting om hvad islam tillader og ikke tillader, uden at have beviser med, og det er i mine øjne dybt forkert.
Ifølge dansk lov, må du faktisk ikke engang bære en hættetrøje og tage hætten over ansigtet - altså de der stoooore hætter der kan skjule dit ansigt...
Det står i loven - maskehuerne er også forbudte....

De eksempler jeg kommer med, er ikke "uden beviser" som sådan. Det er ting jeg har erfaret ved fremmedarbejdere jeg kender/har kendt.
De fleste af mine onkler, og ungernes farfar har arbejdet i et ungdomsfængsel.... Når der er 8 indsatte er maks 2 af dem danskere.... Danskerne er sådan nogenlunde til at tale med - ikke ensbetydende med at de kan "rettes op" - hvor imod de unge fremmedarbejdere overhovedet ikke er til at snakke ordentligt med, fordi de ikke vil integreres, og derfor mener de de ikke behøver følge de danske love og retningslinier.
for min skyld må i sådan set selv bestemme om i vil gå med det tørklæde eller ej, men sig ikke, at der står i koranen, at du som muslim SKAL bære tørklæde, hvis du ikke vil misbehage din gud.
Jeg siger ikke at ALLE er sådan som jeg giver eksempler på, men jeg fordømmer dem der ER sådan.... Jeg synes det er direkte klamt, at lade sine lorte teenagesønner banke deres næsten voksne datter, fordi hun KUN får 9 i blækregning, i en dansk skole, der snakker et sprog hun kun har haft 4 år til at lære fuldt ud.... og det havde været klamt uanset om det var kristne, muslimer, jehovas vidner, eller atæister - men det sker oftest inden for islam, når den muslimske families overhoveder er fanatikere....
Du har også fint ret til at kæmpe for dit tørklæde, gør du da bare det, men følg OGSÅ reglerne der er udstukket i det danske land... Hvis en butik siger 'he rkan du ikke arbejde, for vi bryder os ikke om at vores ansatte går med tørklæde' så kan du vælge et andet job, eller at lade tørklædet bliver hjemme....
Når så en butik bøjer sig, og siger: 'fint... men så skal du bruge det her tørklæde, med butikkens logo på og du må ikke dække dit ansigt' Så synes jeg man skal gøre det...
Ikke at du ter dig sådan, det aner jeg intet om, men det er der altså andre der gør....
Hvorfor ikke i øvrigt bare bruge en smart hat i stedet for???? hvorfor SKAL det være et alt-dominerende stort tørklæde???
Jeg tlnker tit på en stakkels tyrkisk pige i min gamle folkeskole klasse. Vi gik til svømning noget tid, i stedet for gymnastik, og hun fik med nød og næppe lov til at lære at svømme.... Men hun skulle sandelig være fuldt påklædt under hele seancen, fordi hun ikke engang måtte vise sine ankler. Stakkels hende, det må eddermame have været hårdt, hun var jo kun en lille pige, stort set....