At dømme andre og/ eller hinanden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

mariamiss6

Skouboe skriver:

Enig..

Og kom lige til at tænke på at du må igang med at læse Ronja Røverdatter for din mave så h*n ved hvor det kælenavn h*n er blevet stemplet med for evigt kommer fra...

Ronja røverdatter som kælenavn???? der er noget jeg mangler

Jeg ville gerne have min førstefødte skulle hedde Mattis, som Ronjas far. Men det måtte han ikke hedde for eksen desværre - nu hedde han så Bastian, det passer ham nu meget godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

Lillefe

Tjuhl skriver:

jamen er det ikke syret, faktisk siger terminsudregneren at jeg blev gravid den aften vi lavede pandekager  og uanset hvad var det sidste gang vi knaldede, så der var noget der bryggede i maven

ja- og qp, vi er enige, mig og Eva, basta. godnat og sov godt

LOL

Anmeld

7. februar 2010

Lillefe

qp skriver:

Jeg sidder og tænker på had til forskellige andre mennesker og jeg vælger her, at tage muslimerne som et eksempel.

Hvis jeg nu ikke bryder mig om muslimer, så er jeg racistisk overfor muslimerne og det er der sikkert mange der ville dømme mig for.

Men hvad med dem der dømmer mig, hvorfor er de bedre mennesker end jeg når de dømmer mig såvel som jeg dømmer muslimerne?

Er vi egentlig ikke alle lige gode om tingene i sidste ende?

hmm.. altså vi er alle forskellige og har ret til hver vores mening.. kan dog blive stædig og irriteret når jeg ikke er enig.. men det betyder da ikke folk er et mindre menneske end mig! alle har ret til en mening.

Bare fordi folk ikke har den samme mening, så kan de ikke være mindre værd i venskab heller.. har flere gange haft oplevelsen af at første gang jeg møder folk at man kommer ud i nogle samtaler hvor man slet ikke er enig. Men derfor er man blevet gode venner alligevel

Nu vil jeg smutte i seng nat nat

Anmeld

7. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg må indrømme at jeg ikke er på baby.dk for at debattere emner som er ret meget mere seriøse end hvad min og andres livmoder måske og måske ikke indeholder. Jeg beklager hvis qp /trådstarter ikke får så meget modspil på denne tråd som ønsket, den er sgu lidt tam kan jeg godt se, men når jeg f.eks. som nu logger på kl næsten 2 om natten så giiiiider jeg ikke skrive et langt indlæg om min holdning til fordomme - selvom jeg absolut har en holdning, både fagligt og personligt...

Men jeg har læst tråden alligevel...

Godnat, og sov godt!

Rosa

Anmeld

7. februar 2010

Signe1704

Har en veninde der er pakistaner og hvad hun ikke fortæller om hvilke fordomme kvinderne i hendes familie har om danske kvinder. De er nogle gange meget racistiske (for det hedder det vel også den vej).

Jeg har virkelig fået øjnene op efter jeg har mødt hende for det havde jeg slet ikke overvejet også kunne være tilfældet

Jeg er ikke racistisk selv. Jeg har som sagt en pakistansk veninde og derudover en veninde fra somalia og en ven fra Ghana. Derimod er jeg stærkt modstander af f.eks. æresdrab, kvindeundertrykkelse (såvel i muslimske som danske familier) og en masse andre ting. Men jeg hader aldrig et folkefærd eller en race og er åben for at møde folk fra forskellige kulturer. Man kan højst spørge ind til dem og lære en masse

Gik faktisk engang på et kursus med en kvinde der bar tørklæde og gik i den traditionelle "kjole". Hun var meget stille og sad altid sammen med de andre muslimske piger så jeg regnede egentlig med at hun var meget religiøs. En dag kom jeg så til at snakke med hende. Det var op til jul og hun fortalte at hendes søn var i kirke med klassen. Lidt undrende spurgte jeg hvad hun synes om det (jeg var vant til at dem jeg havde gået i folkeskole med ikke måtte deltage i religionsundervisningen). Hun svarede at han nok ikke tog skade af det og blev han kristen af det var han nok ikke rigtig muslim alligevel. Det synes jeg var en rigtig dejlig holdning.

Anmeld

7. februar 2010

Skouboe

mariamiss6 skriver:

Ronja røverdatter som kælenavn???? der er noget jeg mangler

Jeg ville gerne have min førstefødte skulle hedde Mattis, som Ronjas far. Men det måtte han ikke hedde for eksen desværre - nu hedde han så Bastian, det passer ham nu meget godt

Rumpenisse er vist fra Ronja Røverdatter

Hvis du tjekker Trine's terminsticker...

Anmeld

7. februar 2010

mariamiss6

Skouboe skriver:

Rumpenisse er vist fra Ronja Røverdatter

Hvis du tjekker Trine's terminsticker...

ja den ticker havde jeg så ikke lige tjekket, fordi jeg har disabled alle de der "underskrifter"

Anmeld

7. februar 2010

Skouboe

mariamiss6 skriver:

ja den ticker havde jeg så ikke lige tjekket, fordi jeg har disabled alle de der "underskrifter"

Og rumpenisse er iøvrigt et fantastisk kælenavn - kært og passer til både drenge og piger...

Herhjemme er kælenavnet i øjeblikket Balladeble 

Anmeld

7. februar 2010

mariamiss6

Skouboe skriver:

Og rumpenisse er iøvrigt et fantastisk kælenavn - kært og passer til både drenge og piger...

Herhjemme er kælenavnet i øjeblikket Balladeble 

okay, jeg har altid bare sagt baby, eller ham/han - efter MD scanninger...

Anmeld

7. februar 2010

Skouboe

mariamiss6 skriver:

okay, jeg har altid bare sagt baby, eller ham/han - efter MD scanninger...

Her tænker jeg ligeså meget på når de er kommet ud.

Herhjemme hedder datteren på 1 år (hun er i ALTING i øjeblikket) Balladeble, og den der i maven hedder Spunk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.