Har en veninde der er pakistaner og hvad hun ikke fortæller om hvilke fordomme kvinderne i hendes familie har om danske kvinder. De er nogle gange meget racistiske (for det hedder det vel også den vej).
Jeg har virkelig fået øjnene op efter jeg har mødt hende for det havde jeg slet ikke overvejet også kunne være tilfældet 
Jeg er ikke racistisk selv. Jeg har som sagt en pakistansk veninde og derudover en veninde fra somalia og en ven fra Ghana. Derimod er jeg stærkt modstander af f.eks. æresdrab, kvindeundertrykkelse (såvel i muslimske som danske familier) og en masse andre ting. Men jeg hader aldrig et folkefærd eller en race og er åben for at møde folk fra forskellige kulturer. Man kan højst spørge ind til dem og lære en masse 
Gik faktisk engang på et kursus med en kvinde der bar tørklæde og gik i den traditionelle "kjole". Hun var meget stille og sad altid sammen med de andre muslimske piger så jeg regnede egentlig med at hun var meget religiøs. En dag kom jeg så til at snakke med hende. Det var op til jul og hun fortalte at hendes søn var i kirke med klassen. Lidt undrende spurgte jeg hvad hun synes om det (jeg var vant til at dem jeg havde gået i folkeskole med ikke måtte deltage i religionsundervisningen). Hun svarede at han nok ikke tog skade af det og blev han kristen af det var han nok ikke rigtig muslim alligevel. Det synes jeg var en rigtig dejlig holdning.
Anmeld