At dømme andre og/ eller hinanden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.088 visninger
74 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

qp

Jeg sidder og tænker på had til forskellige andre mennesker og jeg vælger her, at tage muslimerne som et eksempel.

Hvis jeg nu ikke bryder mig om muslimer, så er jeg racistisk overfor muslimerne og det er der sikkert mange der ville dømme mig for.

Men hvad med dem der dømmer mig, hvorfor er de bedre mennesker end jeg når de dømmer mig såvel som jeg dømmer muslimerne?

Er vi egentlig ikke alle lige gode om tingene i sidste ende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

qp

Ud af 22 læsere er der simpelthen ikke en eneste der har en holdning til dette?

Anmeld

6. februar 2010

Honningblomst

Giiiiiiiider simpelthen ikke tage stilling...min hjerne er fuld af rod og store tanker er for små til mine små tanker som er for store.. eller noget...

god nat...

Knus..

Anmeld

6. februar 2010

oo

der er forskel på at dømme en stor skare mennesker, her muslimerne, og een person. jeg kan sagtens "hade" een person, men jeg kan umuligt hade et helt folk, for man kan simpelthen ikke skære folk over een kam på den måde.

nåhja, og så er jeg temmelig sikker på at i ordet "muslimer" tæller alle indvandrer fra mellemøsten, også de kristne og jøderne og ateisterne, og så får man istedet understreget sin uvidenhed.

men hvorfor dog bruge sin tid på at hade? hvorfor ikke møde verden med et åbent sind??

Anmeld

6. februar 2010

@spire

Jeg har SÅ mange meninger om det emne, og kan hidse mig selv så meget op over det og det tror jeg ikke er raskt på nuværende tidspunkt.. (tænker på jeg skal kunne sove i den nærmeste fremtid)

Men som umiddelbar svar på dit spørgsmål.. Jo, vi er alle lige gode om det.. For hvem er dommer over hvad der er det rigtige og det forkerte?

Anmeld

6. februar 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

der er forskel på at dømme en stor skare mennesker, her muslimerne, og een person. jeg kan sagtens "hade" een person, men jeg kan umuligt hade et helt folk, for man kan simpelthen ikke skære folk over een kam på den måde.

nåhja, og så er jeg temmelig sikker på at i ordet "muslimer" tæller alle indvandrer fra mellemøsten, også de kristne og jøderne og ateisterne, og så får man istedet understreget sin uvidenhed.

men hvorfor dog bruge sin tid på at hade? hvorfor ikke møde verden med et åbent sind??

Lige en anden ting....IHHHHHHH, det er så godt for Jer...tillykke igen , har gået og tænkt på Jer mange gange i dag og været så glad på jeres vegne...den tråd om pandekager, måske det var den der gjorde forskellen..

Åhh, du/I fortjener det så meget..

Knus..og så ellers enig i din tråd..min hjerne er bare stået af...

Anmeld

6. februar 2010

Dinna88

Nu kan ingen af os jo komme med en holdning, eftersom du ikke skriver hvorfor du dømmer dem. Der kan jo være et hav af grunde. Jeg synes f.eks. religiøse folk er ufatteligt naive, men jeg tror fuldt ud på religionsfrihed - og jeg dømmer dem aldrig.

Men derudover synes jeg at folk der dømmer ud fra en religion og har visse meninger baseret på dette, er utroligt indadseende, snæversynede og så burde de vel bare stemme på DF (: Men jaja...

Anmeld

6. februar 2010

qp

Eva skriver:

Lige en anden ting....IHHHHHHH, det er så godt for Jer...tillykke igen , har gået og tænkt på Jer mange gange i dag og været så glad på jeres vegne...den tråd om pandekager, måske det var den der gjorde forskellen..

Eva fuck nu ud af denne tråd med dine pandekager osv... dette handler sgu ikke om børn og pandekager!!   

Anmeld

6. februar 2010

oo

Eva skriver:

jamen er det ikke syret, faktisk siger terminsudregneren at jeg blev gravid den aften vi lavede pandekager  og uanset hvad var det sidste gang vi knaldede, så der var noget der bryggede i maven

ja- og qp, vi er enige, mig og Eva, basta. godnat og sov godt

Anmeld

6. februar 2010

qp

Tjuhl skriver:

Ja jeg kan så ikke forstå hvordan man bliver et bedre menneske af, at dømme en person frem for flere

Jo det er da geniraliserende, at dømme flere over en kam - men det er jo ikke mindre fordømmende, at dømme en person!  eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.