Tror bare det fordi forummet er vokset rigtig meget rigtig hurtigt, og der er folk der har været her siden det hed det der navlestrengen og andre er nyere bruger, og det kan være svært at komme ind og føle sig lige så meget 'i varmen' som man kan læse nogen andre er.. Men det jo også kun op til en selv at ændre på..
jeg vil lige sige, at baby.dk aldrig har heddet navlestrengen.dk - det sted eksisterer stadig. men vi er en stor flok der forlod navlestreng.dk til fordel for baby.dk i sommers. så det er ikke fordi vi er gamle herinde på nogen måde, vi er en gruppe inde i navlestrengen der kender hinanden rigtig godt, ligesom der er mødregrupper og terminsgrupper der kender hinanden rigtig godt 
jeg syntes det er supertrist at der sidder så mange bag skærmen som føler sig angste for at skrive herinde
jeg har aldrig selv været bange for at skrive ærligt og åbent om mig selv og mit liv hverken herinde eller på navlestrengen, så jeg kan ikke helt sætte mig ind i, hvad I føler. Men jeg tror ikke, at I skal tage det som, at folk bevidst undgår at besvare jeres indlæg, jeg tror nærmere det drejer sig om, at hvis der ikke er nogen svar på et indlæg ryger det hurtigt bagud, og jeg tjekker fx selv sjældent mere end de første to sider på forsiden, hvor det samlede overblik er, og så er der jo unægteligt en del indlæg der går tabt for i hvert fald mit øje. hvis jeg selv skriver noget som jeg meget gerne vil have svar på, eller andre skriver et indlæg som jeg syntes er vigtig, så er jeg ikke bleg for at sende den tråd til vejrs, altså ud på forsiden igen, og det syntes jeg også bare I skal gøre, hvis det er 
det er klart at man følger nogle mere end andre herinde, men jeg læser overskrifter før jeg læser trådstarter, så jeg sidder udelukkende og sortere ud fra hvilke emner jeg kender til/synes er interessante.
og så vil jeg til slut sige, at jeg har stærke holdninger, men ligesom I vil have lov til at ytre jeres holdning, vil jeg have lov til at ytre min. og jeg blir ligeså ofte kaldt navne og haglet ned i debatterne for mine holdninger som andre. jeg tror simpelthen ikke på, at nogen af os kan sige os fri for at dømme andre ud fra forskellige ting som vi selv syntes er vigtige i livet, og der er mange herinde som jeg holder rigtig meget af, men som jeg er dybt dybt uenig med i forhold til flere emner, så det er ikke noget man skal tage personligt, at alle ikke er enige med en eller ikke ser verden på samme måde som en selv.
jeg håber at I, der sidder og ikke har det godt med at skrive, vil nå et punkt hvor I tænker, at man jo ikke har noget at miste, der er ingen der vil se en på gaden og huske præcis hvad man skrev i den og den debat osv., så stik hovedet ud af busken, det vil helt sikkert KUN kunne blive et bedre sted, hvis I deltager mere