Min følelse af at være herinde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Diana...

Naannaa87 skriver:

Hvorfor dømme folk? Hvorfor ikke bare koncentrere dig om dit eget liv og være glad for det ikke er dig som er svag som os andre ? Jeg har sq os røger under min graviditet og min søn er sund og rask, og hvis du tror at jeg ikke ønskede at jeg kunne stoppe med at ryge så tror du fejl.. Mennesker er ikke ens ! Nogen har meget sværre ved nogen ting end andre som f.eks rygestop.. Som en herinde skriver er vi sq nogen der ikke kunne forholde os til og troede på det var noget i maven på os, og samtidig ville gå fuldstændig ned hvis vi skulle tage en kold tyrker, hvilket sikkert ville give stress som jo heller ikke er skide sundt for et barn?

Jeg synes det er værre at dømme folk end at ryge under graviditeten.. Det er fint nok at have sine meninger, men man skal sq os tænke på at det ikke bare er lige til at f.eks stoppe med at ryge selvom man gerne vil..

Jamen du ved da ikke om dit barn er sund og rask det kan være noget som først kommer senere i livet bla. kan det påvirke ham når han en gang selv vil være far.

Knus Diana som er lige glad med om man ryger eller ikk det jo ikke mit barn men ville bare fortælle at du altså ikke nu kan sige at dit barn er sund og rask KNUS.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Diana...

Linda2009 skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at nogle føler sig lidt stødt over de svar der bliver givet, og jeg indrømmer blankt, at jeg godt kan være en af dem, der kan give sarkastiske svar 

Nu vil jeg så igen sige min mening og prøve at forklare, hvad der kan afføde et kontant svar fra mig. Det er f.eks. debatter som: "Er jeg mon gravid?" Jamen hvor fanden skulle vi vide det fra!? Gå dog til lægen Og tråde som omhandler rygning... JA jeg dømmer folk, der ryger, når de er gravide fordi, det netop er bevist, at det er skadeligt for ens barn at ryge.

Jeg svarer generelt på mange tråde, men jeg kigger aldrig på hvem trådstarter er, mere på om emnet er interessant, og om jeg har noget at byde ind med. Jeg gider ikke spilde min tid på, at skrive "enig" og intet andet i et indlæg. I mine øjne er det spild af tid, da jeg mener man bør være konkret og konstruktiv i sine svar.

Mht. kliker har jeg egentlig ikke lagt mærke til, om der er kliker eller hvem der evt. skulle være i klike med hvem. Ej heller hvem der er "populær", og jeg er for så vidt også ligeglad, da jeg har et stort netværk udenfor siden. At andre kun har baby.dk, er da lidt trist, men når det er sagt, forstår jeg godt jeres frustrationer over et evt. grimt svar

Jeg vil selv prøve at tænke lidt over mine svar, og forsøge ikke at støde folk, men det er nogle gange lidt svært, da vi alle er forskellige som personer, og det er forskelligt om man er ligeglad med det, der bliver svaret eller ej. 

Jeg vil tage Anos indlæg til efterretning, og så vil jeg ønske alle en god debat fremover

K.h. Linda

Kunne ikke havet skrevet det bedre selv.

Synes det er træls der er så mange der føler sådan, men så undre det mig os man er på en side man har angst for personligt ville jeg da så slette min profil og finde et andet forum.

Knus Diana 

Anmeld

2. februar 2010

oo

Tror bare det fordi forummet er vokset rigtig meget rigtig hurtigt, og der er folk der har været her siden det hed det der navlestrengen og andre er nyere bruger, og det kan være svært at komme ind og føle sig lige så meget 'i varmen' som man kan læse nogen andre er.. Men det jo også kun op til en selv at ændre på..

jeg vil lige sige, at baby.dk aldrig har heddet navlestrengen.dk - det sted eksisterer stadig. men vi er en stor flok der forlod navlestreng.dk til fordel for baby.dk i sommers. så det er ikke fordi vi er gamle herinde på nogen måde, vi er en gruppe inde i navlestrengen der kender hinanden rigtig godt, ligesom der er mødregrupper og terminsgrupper der kender hinanden rigtig godt

jeg syntes det er supertrist at der sidder så mange bag skærmen som føler sig angste for at skrive herinde jeg har aldrig selv været bange for at skrive ærligt og åbent om mig selv og mit liv hverken herinde eller på navlestrengen, så jeg kan ikke helt sætte mig ind i, hvad I føler. Men jeg tror ikke, at I skal tage det som, at folk bevidst undgår at besvare jeres indlæg, jeg tror nærmere det drejer sig om, at hvis der ikke er nogen svar på et indlæg ryger det hurtigt bagud, og jeg tjekker fx selv sjældent mere end de første to sider på forsiden, hvor det samlede overblik er, og så er der jo unægteligt en del indlæg der går tabt for i hvert fald mit øje. hvis jeg selv skriver noget som jeg meget gerne vil have svar på, eller andre skriver et indlæg som jeg syntes er vigtig, så er jeg ikke bleg for at sende den tråd til vejrs, altså ud på forsiden igen, og det syntes jeg også bare I skal gøre, hvis det er

det er klart at man følger nogle mere end andre herinde, men jeg læser overskrifter før jeg læser trådstarter, så jeg sidder udelukkende og sortere ud fra hvilke emner jeg kender til/synes er interessante.

og så vil jeg til slut sige, at jeg har stærke holdninger, men ligesom I vil have lov til at ytre jeres holdning, vil jeg have lov til at ytre min. og jeg blir ligeså ofte kaldt navne og haglet ned i debatterne for mine holdninger som andre. jeg tror simpelthen ikke på, at nogen af os kan sige os fri for at dømme andre ud fra forskellige ting som vi selv syntes er vigtige i livet, og der er mange herinde som jeg holder rigtig meget af, men som jeg er dybt dybt uenig med i forhold til flere emner, så det er ikke noget man skal tage personligt, at alle ikke er enige med en eller ikke ser verden på samme måde som en selv.

jeg håber at I, der sidder og ikke har det godt med at skrive, vil  nå et punkt hvor I tænker, at man jo ikke har noget at miste, der er ingen der vil se en på gaden og huske præcis hvad man skrev i den og den debat osv., så stik hovedet ud af busken, det vil helt sikkert KUN kunne blive et bedre sted, hvis I deltager mere

Anmeld

2. februar 2010

Ranarupta

Tjuhl skriver:

jeg vil lige sige, at baby.dk aldrig har heddet navlestrengen.dk - det sted eksisterer stadig. men vi er en stor flok der forlod navlestreng.dk til fordel for baby.dk i sommers. så det er ikke fordi vi er gamle herinde på nogen måde, vi er en gruppe inde i navlestrengen der kender hinanden rigtig godt, ligesom der er mødregrupper og terminsgrupper der kender hinanden rigtig godt

jeg syntes det er supertrist at der sidder så mange bag skærmen som føler sig angste for at skrive herinde jeg har aldrig selv været bange for at skrive ærligt og åbent om mig selv og mit liv hverken herinde eller på navlestrengen, så jeg kan ikke helt sætte mig ind i, hvad I føler. Men jeg tror ikke, at I skal tage det som, at folk bevidst undgår at besvare jeres indlæg, jeg tror nærmere det drejer sig om, at hvis der ikke er nogen svar på et indlæg ryger det hurtigt bagud, og jeg tjekker fx selv sjældent mere end de første to sider på forsiden, hvor det samlede overblik er, og så er der jo unægteligt en del indlæg der går tabt for i hvert fald mit øje. hvis jeg selv skriver noget som jeg meget gerne vil have svar på, eller andre skriver et indlæg som jeg syntes er vigtig, så er jeg ikke bleg for at sende den tråd til vejrs, altså ud på forsiden igen, og det syntes jeg også bare I skal gøre, hvis det er

det er klart at man følger nogle mere end andre herinde, men jeg læser overskrifter før jeg læser trådstarter, så jeg sidder udelukkende og sortere ud fra hvilke emner jeg kender til/synes er interessante.

og så vil jeg til slut sige, at jeg har stærke holdninger, men ligesom I vil have lov til at ytre jeres holdning, vil jeg have lov til at ytre min. og jeg blir ligeså ofte kaldt navne og haglet ned i debatterne for mine holdninger som andre. jeg tror simpelthen ikke på, at nogen af os kan sige os fri for at dømme andre ud fra forskellige ting som vi selv syntes er vigtige i livet, og der er mange herinde som jeg holder rigtig meget af, men som jeg er dybt dybt uenig med i forhold til flere emner, så det er ikke noget man skal tage personligt, at alle ikke er enige med en eller ikke ser verden på samme måde som en selv.

jeg håber at I, der sidder og ikke har det godt med at skrive, vil  nå et punkt hvor I tænker, at man jo ikke har noget at miste, der er ingen der vil se en på gaden og huske præcis hvad man skrev i den og den debat osv., så stik hovedet ud af busken, det vil helt sikkert KUN kunne blive et bedre sted, hvis I deltager mere

Fantastisk skrevet!  Tak. 

Anmeld

2. februar 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

Det her handler jo ikke kun om at der "ikke bliver svaret på trådene" det handler lige så meget om at blive stemplet!

'der RYGES under emhætten' <--- STEMPLET!

' RYGER under graviditet' <--- STEMPLET!

'Har ikke noget imod ordet NEGER' <--- STEMPLET!

'Lader sit barn få PULVERGRØD, fordi man simpelthen ikke gider lave det selv!' <--- STEMPLET!

Dette er bare eksempler - Men, Forstår I??

Hahaha, ja  det har du ret i!!!

Hilsen den gamle sut, der godt kan finde på at drikke sig lidt snalret alene...

Men jeg er så bare ret ligeglad hvad folk mener om mig..... Men forstår godt hvad du mener!!

Anmeld

2. februar 2010

Bondepigen

Tjuhl skriver:

DET er jeg SÅ enig i!!

Anmeld

2. februar 2010

Mira0911

Kliker kan man som sagt ikke undgå...

Jeg tror stort set på alle fora'er at der altid vil være folk, som skal være smarte, seje osv derud af, når de skal svare på tråde...

Tror også der altid vil være folk på fora'er som er "Se mig, hør mig typer" det kan man ikke lave om på, man kan lade med at svare..

Og ja, det er slet ikke rart at blive høvlet på... Hvis folk har problemer med hinanden, må man tage det over privaten, så man ikke udstiller hinanden i det åbne forum...

Ja, man vil da altid opleve flabet svar... Sådan er det på de fleste fora'er sider...

Anmeld

2. februar 2010

lululupo

Kliker er svære at undgå, vi er mennesker og det ligger i vores natur, Kan dog godt forstå hvor hele indlægget stammer fra, men for mit vedkommende, hvor jeg hverken er det ene eller andet herinde,  har jeg ikke altid overskud til at skrive svar på indlæg, det kommer an på mit energi niveau ( er jo gravid&nbsp men læser en hel del, da jeg så selv er fri for at stille de samme spørgsmål.....

Men håber dog ikke at nogle sletter deres profiler herinde det vil kun være rigtig synd....

Anmeld

2. februar 2010

oo

jeg synes kliker er sådan et underligt ord. jeg syntes selv, at det er helt naturligt at jeg - både herinde og i det virkelige liv - har en lille gruppe som jeg kender lidt bedre end resten. der er jo immervæk flere tusinde brugere herinde, så man kan da umuligt have det præcis samme forhold til alle

jeg føler ikke at jeg er med i nogen "klike", men det er sandt at der er nogle jeg skriver privat med og hvis indlæg jeg stort set altid læser, primært fordi vi står i samme situation på et eller andet område.

men det syntes jeg ikke er negativt!

med en klike forstår jeg en gruppe af de populære der rotter sig sammen om at mobbe nogen, og det håber jeg da ikke at der er nogen der oplever herinde! ellers skal I da fluks melde det til Henrik!!!

Anmeld

2. februar 2010

@spire

DianaMoar skriver:

Jamen du ved da ikke om dit barn er sund og rask det kan være noget som først kommer senere i livet bla. kan det påvirke ham når han en gang selv vil være far.

Knus Diana som er lige glad med om man ryger eller ikk det jo ikke mit barn men ville bare fortælle at du altså ikke nu kan sige at dit barn er sund og rask KNUS.

Du har fuldstændig ret.. Man kan aldrig vide om barnet er 100% sundt og raskt, men på den anden side kan du også leve det højhellige liv og droppe alle de ting der øger risikoen for sygdom etc, og alligevel ikke vide dig 100% sikker på at dit barn aldrig kommer til at fejle noget..

De ting der KAN være følge af rygning under graviditet fx, kan også bare være fordi at det ligger i generne og bare er sådan..!

Jeg er helt sikker på at alle der ikke har levet fuldstændig 'by the book' under deres graviditet af den ene eller anden årsag, altid vil gå tilbage og tænke hvis der sker noget 'Var det nu fordi jeg ikke lige kvittede smøgerne, eller eller...' -Og på den måde er det vel straf nok i sig selv..

Jeg synes det er FINT folk har forskellige meninger, men at dømme folk pga de IKKE har samme mening som dig, det ER bare forkert...! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.