Min følelse af at være herinde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

mariamiss6

JustAnotherName skriver:

Personligt så kan jeg på sin vis godt både genkende og forstå dét trådopretter skriver.

Samtidig er jeg ikke selv én som er sådan lige "at vippe af pinden".

Jeg føler mig dog mest "hjemme" i NAVLESTRENG-gruppen. For der er mange som går way-back, og flere som jeg også har mødt IRL.
Og der VED JEG, uanset emne, at jeg bliver accepteret. Også selvom man ikke er enig med mig. Og på dén måde, fordi mange af os har fulgt hinanden mere tæt, og kender en del til hinandens private/job/børn/parforhold/mm, så betyder deres holdninger også mere for mig. Så ting der har større betydning for mig, bliver oprettet i dét forum.

Så jeg er jo sådan set lidt selv en del af en klike, kan man sige.
Men jeg mener bestemt at der altid har været plads til alle udefrakomne, og at tonen altid er behagelig. Der er meget støtte og omsorg. Og får man en røvfuld, så er det af den kærlige slags.

Jeg kan nu ellers godt "tåle" lidt modstand og uenighed. Men foretrækker at man bevarer respekten overfor hinanden og er saglige - selvom man er to modsætninger af sind.
Og jeg holder mig da sllet ikke væk fra "ordet er frit" og de mange afstemninger og forskellige baby-debatforums der nu findes.

Men jeg bruger min energi på det som interesserer mig mest.
Dermed er der mange indlæg som ikke vedkommer mig, som jeg ikke gider tage stilling til, eller som allerede har fået flere svar ligesom dét jeg ville give, og jeg derfor skipper at svare på det.

Så jeg forstår til dels trådstarters følelse. Men jeg deler den ikke 100%
Det er kun i helt få situationer, at jeg kan føle sådan selv. Måske fordi jeg ofte undgår det "store baby.dk forum" når det er følsomt emne for mig. Eller også fordi mine grænser er anderledes !?!

jeg er næsten helt enig med dig....

Jeg er selv udefrakommende, og har slet ikke nogen tilhørsgrupper her inde... vores mødregrupper er helt forladt, fordi der ikke er nok af os med børn i det kvartal, og dem af os der er her, vi bruger andre sider her på baby... og jeg er heller ikke flygtning fra hverken navlestrengen eller netbaby.... faktisk er jeg sådan lidt alene herinde, men jeg synes da altid jeg er blevet behandlet ordentligt....

men jeg gør også folk opmærksomme på at man kan og må spørge mig om alt, eg har ingen tabuer, og springer ikke i luften på noget tidspunkt...

Ofte så bliver folk der opretter følsomme emner ret sure når man begynder at spørge ind til detaljer, eller også forklarer de slet ikke nok i detaljer, så man kan hjælpe dem bedst muligt, og dér mister jeg altså ret ofte interessen for en tråd....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

mariamiss6

JustAnotherName skriver:

Hehe, ja, jeg hedder Katrine. Men du kan da også bare kalde mig
"Bare-et-andet-navn" 

Aaaaaarj!!!! jeg hælder altså mere til 'blot-endnu-et-navn' hehehe....

Anmeld

2. februar 2010

JustAnotherName

mariamiss6 skriver:

Aaaaaarj!!!! jeg hælder altså mere til 'blot-endnu-et-navn' hehehe....

Haha .....jaaa, hvis du siger det længe nok, så reagerer jeg nok før eller siden

Anmeld

2. februar 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

hvis det havde været mig - et helt almindeligt let svageligt menneske der med jævne mellemrum bryder helt ned totalt offentligt - så havde jeg fandme bedt dem om at holde deres kæft....

okay okay, sådan taler jeg jo ikke i virkeligheden og vidst heller ikke på skrift, så jeg havde forklaret mig anderledes, og ellers bedt folk være ordentlige.... og så ville jeg alligevel lade det gå ind den ene vej og ud den anden for i sidste ende, behøver jeg bare kigge på mit barn, og lytte til at eksperter synes de begge er lækre unger, godt tilpassede, gode sociale, motoriske og ja alt det der ens sundhedsplejerske for penge for at fortælle dig, og så VED jeg at jeg er en god nok mor, der under alle omstændigheder gør mit bedste... og måske ryger jeg, men så gør jeg bare nogle andre ting for mit barn som er godt....

Men jeg er ikke typen der bare beder folk om at lukke skuffen.
Jeg kan sagtens tale for min sag, mine holdninger og meninger, selv om jeg får nogle grumme svar -
Men når computeren er slukket, eller når søsteren/vennen/moren er taget hjem - Så tuder jeg!
Jeg tager meget let på vej af folks meninger om mig - Og jeg vender og drejer hvert et ord og tonefald (Smiley i så fald, herinde) inde i mit hoved ..

Sådan er jeg bare .. Can't help it :s

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Men jeg er ikke typen der bare beder folk om at lukke skuffen.
Jeg kan sagtens tale for min sag, mine holdninger og meninger, selv om jeg får nogle grumme svar -
Men når computeren er slukket, eller når søsteren/vennen/moren er taget hjem - Så tuder jeg!
Jeg tager meget let på vej af folks meninger om mig - Og jeg vender og drejer hvert et ord og tonefald (Smiley i så fald, herinde) inde i mit hoved ..

Sådan er jeg bare .. Can't help it :s

ja, jeg kan altså desværre kun sige at jeg er løbet tør for debat energi, så jeg hopper af om lidt, og går i seng, for jeg skal op igen om lidt desværre....

god bedring til dig og andre der måtte have brug for det i denne diskussion....

og god fysisk bedring til mig jeg er sååååå syg lige nu

jeg dropper denne debat, vi bliver alligevel aldrig enige, og jeg orker ikke genforklare mig mere

hygge

Anmeld

2. februar 2010

Na-Wi

Jeg er også en af dem som ikke blander mig i de emner der bliver lidt for seriøse da jeg som så mange andre frygter at blive haglet ned..

Jeg er utrolig dårlig til at formulere det jeg har oppe i hovedet til noget der lyder nogenlunde korrekt, og tør derfor ikke lufte min mening da folk som regel vil have at vi uddyber det vi mener, og det kan jeg simpelthen ikke.. I det virkelige liv er jeg meget genert og en meget stille pige.. I folkeskolen blev vi altid haglet ned af drengene når vi åbnede munden og det har sq nok smittet lidt af på mig den dag i dag!

Jeg ved ikke om jeg er for ung til at være på denne her side eller om det jeg har skrevet bare giver lidt mening..

Knus Nanna

Anmeld

2. februar 2010

Pige2009

Jeg kan sagtens forstå, at nogle føler sig lidt stødt over de svar der bliver givet, og jeg indrømmer blankt, at jeg godt kan være en af dem, der kan give sarkastiske svar 

Nu vil jeg så igen sige min mening og prøve at forklare, hvad der kan afføde et kontant svar fra mig. Det er f.eks. debatter som: "Er jeg mon gravid?" Jamen hvor fanden skulle vi vide det fra!? Gå dog til lægen Og tråde som omhandler rygning... JA jeg dømmer folk, der ryger, når de er gravide fordi, det netop er bevist, at det er skadeligt for ens barn at ryge.

Jeg svarer generelt på mange tråde, men jeg kigger aldrig på hvem trådstarter er, mere på om emnet er interessant, og om jeg har noget at byde ind med. Jeg gider ikke spilde min tid på, at skrive "enig" og intet andet i et indlæg. I mine øjne er det spild af tid, da jeg mener man bør være konkret og konstruktiv i sine svar.

Mht. kliker har jeg egentlig ikke lagt mærke til, om der er kliker eller hvem der evt. skulle være i klike med hvem. Ej heller hvem der er "populær", og jeg er for så vidt også ligeglad, da jeg har et stort netværk udenfor siden. At andre kun har baby.dk, er da lidt trist, men når det er sagt, forstår jeg godt jeres frustrationer over et evt. grimt svar

Jeg vil selv prøve at tænke lidt over mine svar, og forsøge ikke at støde folk, men det er nogle gange lidt svært, da vi alle er forskellige som personer, og det er forskelligt om man er ligeglad med det, der bliver svaret eller ej. 

Jeg vil tage Anos indlæg til efterretning, og så vil jeg ønske alle en god debat fremover

K.h. Linda

Anmeld

2. februar 2010

Na-Wi

Linda2009 skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at nogle føler sig lidt stødt over de svar der bliver givet, og jeg indrømmer blankt, at jeg godt kan være en af dem, der kan give sarkastiske svar 

Nu vil jeg så igen sige min mening og prøve at forklare, hvad der kan afføde et kontant svar fra mig. Det er f.eks. debatter som: "Er jeg mon gravid?" Jamen hvor fanden skulle vi vide det fra!? Gå dog til lægen  Og tråde som omhandler rygning... JA jeg dømmer folk, der ryger, når de er gravide fordi, det netop er bevist, at det er skadeligt for ens barn at ryge.

Jeg svarer generelt på mange tråde, men jeg kigger aldrig på hvem trådstarter er, mere på om emnet er interessant, og om jeg har noget at byde ind med. Jeg gider ikke spilde min tid på, at skrive "enig" og intet andet i et indlæg. I mine øjne er det spild af tid, da jeg mener man bør være konkret og konstruktiv i sine svar.

Mht. kliker har jeg egentlig ikke lagt mærke til, om der er kliker eller hvem der evt. skulle være i klike med hvem. Ej heller hvem der er "populær", og jeg er for så vidt også ligeglad, da jeg har et stort netværk udenfor siden. At andre kun har baby.dk, er da lidt trist, men når det er sagt, forstår jeg godt jeres frustrationer over et evt. grimt svar

Jeg vil selv prøve at tænke lidt over mine svar, og forsøge ikke at støde folk, men det er nogle gange lidt svært, da vi alle er forskellige som personer, og det er forskelligt om man er ligeglad med det, der bliver svaret eller ej. 

Jeg vil tage Anos indlæg til efterretning, og så vil jeg ønske alle en god debat fremover

K.h. Linda

Hvorfor dømme folk? Hvorfor ikke bare koncentrere dig om dit eget liv og være glad for det ikke er dig som er svag som os andre ? Jeg har sq os røger under min graviditet og min søn er sund og rask, og hvis du tror at jeg ikke ønskede at jeg kunne stoppe med at ryge så tror du fejl.. Mennesker er ikke ens ! Nogen har meget sværre ved nogen ting end andre som f.eks rygestop.. Som en herinde skriver er vi sq nogen der ikke kunne forholde os til og troede på det var noget i maven på os, og samtidig ville gå fuldstændig ned hvis vi skulle tage en kold tyrker, hvilket sikkert ville give stress som jo heller ikke er skide sundt for et barn?

Jeg synes det er værre at dømme folk end at ryge under graviditeten.. Det er fint nok at have sine meninger, men man skal sq os tænke på at det ikke bare er lige til at f.eks stoppe med at ryge selvom man gerne vil..

Anmeld

2. februar 2010

Pige2009

Hvorfor dømme folk? Hvorfor ikke bare koncentrere dig om dit eget liv og være glad for det ikke er dig som er svag som os andre ? Jeg har sq os røger under min graviditet og min søn er sund og rask, og hvis du tror at jeg ikke ønskede at jeg kunne stoppe med at ryge så tror du fejl.. Mennesker er ikke ens ! Nogen har meget sværre ved nogen ting end andre som f.eks rygestop.. Som en herinde skriver er vi sq nogen der ikke kunne forholde os til og troede på det var noget i maven på os, og samtidig ville gå fuldstændig ned hvis vi skulle tage en kold tyrker, hvilket sikkert ville give stress som jo heller ikke er skide sundt for et barn?

Jeg synes det er værre at dømme folk end at ryge under graviditeten.. Det er fint nok at have sine meninger, men man skal sq os tænke på at det ikke bare er lige til at f.eks stoppe med at ryge selvom man gerne vil..

Hvis nogen har skrevet noget i en tråd om rygning under graviditet, ser jeg det som en kærkommen lejlighed til at svare, og da det jo er et debatforum, synes jeg da netop det er på sin plads at give mit besyv med i stedet for at koncentrere mig om mit eget liv, som du skriver

Jeg er da glad for at høre, din baby på 2 mdr. er sund og rask, og det håber jeg inderligt varer ved. Når det er sagt, kan jeg jo kun informere om, at risikoen for indlæringsvanskeligheder osv. senere i livet er øget, hvis barnet har været eksponeret for røg under graviditet. Dermed ikke sagt, at alle eksponerede kommer til at lide den kranke skæbne, men risikoen er der, og det synes jeg da man bør have in mente, når man er gravid. Fred være med dem, det har lyst til at løbe den risiko, jeg forstår bare ikke den holdning

Desuden forstår jeg ikke, hvorfor det er værre at dømme andre end at ryge. Der udsætter jeg jo ikke mit barn for nogen risiko...

Anmeld

2. februar 2010

Na-Wi

Linda2009 skriver:

Hvis nogen har skrevet noget i en tråd om rygning under graviditet, ser jeg det som en kærkommen lejlighed til at svare, og da det jo er et debatforum, synes jeg da netop det er på sin plads at give mit besyv med i stedet for at koncentrere mig om mit eget liv, som du skriver

Jeg er da glad for at høre, din baby på 2 mdr. er sund og rask, og det håber jeg da inderligt varer ved. Når det er sagt, kan jeg jo kun informere om, at risikoen for indlæringsvanskeligheder osv. senere i livet er øget, hvis barnet har været eksponeret for røg under graviditet. Dermed ikke sagt, at alle eksponerede kommer til at lide den kranke skæbne, men risikoen er der, og det synes jeg da man bør have in mente, når man er gravid. Fred være med dem, det har lyst til at løbe den risiko, jeg forstår bare ikke den holdning

Desuden forstår jeg ikke, hvorfor det er værre at dømme andre end at ryge. Der udsætter jeg jo ikke mit barn for nogen risiko...

Det er fint du ikke forstår at folk gør som de gør, men hvorfor dømme dem? Jeg tror ikke på at der er nogen rygere som er stolte over at ryge i deres graviditet, og hvorfor så gøre det værre for dem ved at dømme dem? Tror du ikke de har nok at tænke på? Er de ikke mennesker i dine øjne?

Det er fint du er så klog omkring hvad de små kan komme til at fejle senere i deres liv, MEN hvorfor slynge det i hovedet på os? vi ved det jo godt, og har det dårligt med at vi var svage og ikke kunne stoppe rygningen.. Føles det godt at være så fejlfri og bare kan se ned på os andre?

Jeg beklager mit sure opstød, men jeg synes fandme at folk har så travlt med alle andre end dem selv! MÅSKE er der noget der halter hjemme hos jer som i burde kigge nærmere på, end at sidde her og dømme folk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.