Min følelse af at være herinde?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

Ox.

Anonym skriver:

Mange kram til dig søde Ano.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

mariamiss6

Ranarupta skriver:

Men mente bare, at det ikke er altid, at man har den der følelse af, at man burde gøre tingene anderledes - altså før andre punker én... 

det er da også rigtigt.... og jeg er da tilhænger af at man skal tale pænt til hinanden selv om man er uenige, som vi gør nu.... men altså, ja nu bliver det altså for indviklet for sent til mig hehehe....

Anmeld

2. februar 2010

Anonym trådstarter

qp skriver:

På trods af, at folk siger at de ikke lader sig påvirke hvis nogen stempler dem som en dårlig forælder, er jeg 100% sikker på, at det sætter en masse tanker i gang hos de enkelte.

Et eksempel kunne være: Jeg røg under min graviditet og jeg har da forsøgt, at "forsvare" det - men hvad er der, at forsvare? Sandheden er jo, at det er pissehamrende farligt for baby og derved satte jeg et liv på spil - men realiteten er, at jeg slet ikke kunne forholde mig til, at der var et barn derinde. Dette lyder måske underligt for nogle, men det var min virkelighed - men den var der ingen der forsøgte, at forstå... folk ville hellere stemple mig som en uansvarlig mor. Det blev jeg vildt ked af... selv om jeg egentlig godt kender årsagen til min rygning.

Det er jo præcis det jeg mener.
Jeg selv røg under min graviditet. Jeg forsøgte at stoppe, gik ned med stress, holdte med at spise osv. og så mente lægen at jeg hellere måtte ryge de 5 smøger om dagen, end det andet - Og sådan blev det.
Men da jeg fortalte det herinde, var jeg også pludselig egoistisk og uansvarlig og det ene og det andet - Og efter en halv dag med flere angreb måtte jeg ringe til min mor GRÆDENDE og spørge om jeg virkelig var sådan et forfærdeligt menneske.
Jeg har en svag personlighed - Ja måske - men det gør jo ikke sagen hverken dårligere eller bedre at nogle folk kan være så "ondskabsfulde".
Det kan da godt være at disse personer godt selv ville kunne tage disse kommentar. Men det er jo ikke sikkert at modtager kan tage det.

Anmeld

2. februar 2010

JustAnotherName

mariamiss6 skriver:

jeg ryger i hele huset.... så stempl mig....

jeg røg under begge graviditeter, og bad folk holde deres meninger om det for sig selv.... så stempl mig....

førstefødte fik kun købegrød.... stempl mig....

sidstfødte fik næsten kun hjemmelavet grød, men det blev hurtigt ændret til rugbrød, fordi mor her er pisse doven, og barnet fremmeligt.... så stempl mig....

Jeg har også drukket når jeg var alene, og jeg er endda genetisk udsat for alkoholisme.... giiiisp!!!!..... stempl....

Jeg kunne sikkert blive ved, jeg er jo lige så normal som alle andre, så jeg forstår altså bare ikke hvorfor det skal være så svært.... stå ved hvem i er, og frabed jeg der der lortekommentarer, hvis i føler dem under optræk... det ville jeg da gøre....

Der var engang en der skrev en hylende morsom historie på et andet forum, måske nogle ville læse den, og dø af grin... Den handler dog en del om heste, fordi den er fra et heste forum.... men jeg kigger efter den og opretter den, hvis jeg finder den, og så kan i jo måske få jer et lille grin med på vejen....

Forresten, så kunne jeg jo også brokke mig lidt nu.... 6800 (var det ikke det hun hed) brokker sig over de manglende svar på indlæg i hendes og andres tråde.... men hvor er hendes svar til mig, de sidste par gange jeg har skrevet??? hun var en af de første til at melde sig enig med trådstarter, men er nu ude af diskutionen, lige så vel, som trådstarter vidst også selv er....

Det synes jeg da er sådan lidt, nåh ja, lamt????

Hehe, jeg læser tit dine svar. Og jeg kan sgu ret godt lide dig, sådan som du fremstår udfra dine holdninger.

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

Sussie&Lilje skriver:

Hvis ens selvtillid i forvejen måske er lidt lav pga, fx ens fortid, er det klart, synes jeg, at sådan en kommentar som at man er en dårlig mor rammer en rigtig hårdt, selvom man måske føler man gjorde det rigtige for ens barn, jeg er da selv førhen gået i seng ked af det et par gange ..

Men som sagt, hvis ikke man har et, som sådan, netværk udover baby.dk, som jeg fx ikke har, jeg snakker med flest herinde, og har en enkelt veninde irl, så er det da klart man pludselig føler der går "folkeskole" i den ..

Ikke alle mennesker er lige stærke

Det er jo lige præcis derfor jeg ikke forstår i tager sådan på vej...

Jeg er jo præcis som jer, et helt almindeligt følsomt menneske, med lav selvtillid, halvdårligt netværk der skææææælder mig ud hele tiden, moderhjerte, og røvdårlig bagage....

Jeg kunne da sagtens udpensle det, men det er vidst i virkeligheden tråden uvedkommende, så det lader jeg være med lige nu

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

JustAnotherName skriver:

Hehe, jeg læser tit dine svar. Og jeg kan sgu ret godt lide dig, sådan som du fremstår udfra dine holdninger.

tak

Jeg læser tit dine svar, og tænker 'iiiih hvad hedder hun dog' hehehehe.... jeg husker desværre ikke på alles måde at skrive på og hvad de har svaret hvornår, så derfor kan jeg ikke sige meget om dig....

men ud fra dit svar her, virker du sgu også som et ganske glimrende rart menneske og så det at jeg kan huske dit profilnavn, det er altid godt hehe

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

tak

Jeg læser tit dine svar, og tænker 'iiiih hvad hedder hun dog' hehehehe.... jeg husker desværre ikke på alles måde at skrive på og hvad de har svaret hvornår, så derfor kan jeg ikke sige meget om dig....

men ud fra dit svar her, virker du sgu også som et ganske glimrende rart menneske og så det at jeg kan huske dit profilnavn, det er altid godt hehe

og du hedder så katrine DOH!

Anmeld

2. februar 2010

JustAnotherName

Personligt så kan jeg på sin vis godt både forstå dét trådopretter skriver.

Samtidig er jeg ikke selv én, som er sådan lige til "at vippe af pinden".

Jeg føler mig dog mest "hjemme" i NAVLESTRENG-gruppen. For der er mange som går way-back, og flere som jeg også har mødt IRL.
Og der VED JEG, uanset emne, at jeg bliver accepteret. Også selvom man ikke er enig med mig. Og på dén måde, fordi mange af os har fulgt hinanden mere tæt, og kender en del til hinandens private/job/børn/parforhold/mm, så betyder deres holdninger også mere for mig. Så ting der har større betydning for mig, bliver oprettet i dét forum.

Så jeg er jo sådan set lidt selv en del af en klike, kan man sige.
Men jeg mener bestemt at der altid har været plads til alle udefrakomne, og at tonen altid er behagelig. Der er meget støtte og omsorg. Og får man en røvfuld, så er det af den kærlige slags.

Jeg kan nu ellers godt "tåle" lidt modstand og uenighed. Men foretrækker at man bevarer respekten overfor hinanden og er saglige - selvom man er to modsætninger af sind.
Og jeg holder mig da sllet ikke væk fra "ordet er frit" og de mange afstemninger og forskellige baby-debatforums der nu findes.

Men jeg bruger min energi på det som interesserer mig mest.
Dermed er der mange indlæg som ikke vedkommer mig, som jeg ikke gider tage stilling til, eller som allerede har fået flere svar ligesom dét jeg ville give, og jeg derfor skipper at svare på det.

Så jeg forstår til dels trådstarters følelse. Men jeg deler den ikke 100%
Det er kun i helt få situationer, at jeg kan føle sådan selv. Måske fordi jeg ofte undgår det "store baby.dk forum" når det er følsomt emne for mig. Eller også fordi mine grænser er anderledes !?!

Anmeld

2. februar 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Det er jo præcis det jeg mener.
Jeg selv røg under min graviditet. Jeg forsøgte at stoppe, gik ned med stress, holdte med at spise osv. og så mente lægen at jeg hellere måtte ryge de 5 smøger om dagen, end det andet - Og sådan blev det.
Men da jeg fortalte det herinde, var jeg også pludselig egoistisk og uansvarlig og det ene og det andet - Og efter en halv dag med flere angreb måtte jeg ringe til min mor GRÆDENDE og spørge om jeg virkelig var sådan et forfærdeligt menneske.
Jeg har en svag personlighed - Ja måske - men det gør jo ikke sagen hverken dårligere eller bedre at nogle folk kan være så "ondskabsfulde".
Det kan da godt være at disse personer godt selv ville kunne tage disse kommentar. Men det er jo ikke sikkert at modtager kan tage det.

hvis det havde været mig - et helt almindeligt let svageligt menneske der med jævne mellemrum bryder helt ned totalt offentligt - så havde jeg fandme bedt dem om at holde deres kæft....

okay okay, sådan taler jeg jo ikke i virkeligheden og vidst heller ikke på skrift, så jeg havde forklaret mig anderledes, og ellers bedt folk være ordentlige.... og så ville jeg alligevel lade det gå ind den ene vej og ud den anden for i sidste ende, behøver jeg bare kigge på mit barn, og lytte til at eksperter synes de begge er lækre unger, godt tilpassede, gode sociale, motoriske og ja alt det der ens sundhedsplejerske for penge for at fortælle dig, og så VED jeg at jeg er en god nok mor, der under alle omstændigheder gør mit bedste... og måske ryger jeg, men så gør jeg bare nogle andre ting for mit barn som er godt....

Anmeld

2. februar 2010

JustAnotherName

og du hedder så katrine DOH!

Hehe, ja, jeg hedder Katrine. Men du kan da også bare kalde mig
"Bare-et-andet-navn" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.