13000! kontanthjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2010

Kvindemin

Min holdning til kontanthjælp er, at jeg først og fremmest syntes at systemet er skruet fuldstændig forkert sammen.

Det er fint og flot, at folk der har brug for HJÆLP, for kontanthjælp i en periode. Men har INGEN respekt for de tøser der bare udnytter systemet, istedet for at sætte sig på skolebænken.

Fred være med det og dem, men hold op hvor siger det meget om de mennesker. Det er MIN mening

Jeg er selv på kontanthjælp i øjeblikket, er lige blevet færdig med udd. Ringer måske på 3 jobs dagligt, og har indtil videre lavet 25 ansøgninger på under en mdr. Lige nu har jeg brug for 'hjælp', men hold op hvor jeg hader det.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Ansemusen

Men er kontanthjælssatsen for folk over 25 med børn sat op til 13.000 brutto? Eller er det for folk med A-kasse? Mener den er 12.200 eller sådan noget som det mindste, med mindre satsen er hævet.

Uanset hvad er det jo smadder godt, at have et sikkerhedsnet for folk som af en eller anden grund ikke er i stand til at arbejde (eller ikke kan finde et arbejde) for en periode. Og 13.000 eller hvor meget det nu er, er jo ikke meget efter skat med et lille barn. Jeg er sikker på at en gulerod er bedre end pisk. Altså at folk netop IKKE kommer ud i arbejde/uddannelse med endnu lavere ydelse, da en sådan kan få alt til at krakellere (hvis de ikke kan betale termin, regninger osv. så ryger da først overskudet til at søge job på job på job - Synes egentlig denne debat minder en del om racisme-tråden. Pisk og negative forventninger til folk bringer intet godt med sig!).

Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke bor i fx. USA, som dog er ved at ændre sig til det bedre..

Anmeld

21. januar 2010

Honningblomst

Ansemusen skriver:

Men er kontanthjælssatsen for folk over 25 med børn sat op til 13.000 brutto? Eller er det for folk med A-kasse? Mener den er 12.200 eller sådan noget som det mindste, med mindre satsen er hævet.

Uanset hvad er det jo smadder godt, at have et sikkerhedsnet for folk som af en eller anden grund ikke er i stand til at arbejde (eller ikke kan finde et arbejde) for en periode. Og 13.000 eller hvor meget det nu er, er jo ikke meget efter skat med et lille barn. Jeg er sikker på at en gulerod er bedre end pisk. Altså at folk netop IKKE kommer ud i arbejde/uddannelse med endnu lavere ydelse, da en sådan kan få alt til at krakellere (hvis de ikke kan betale termin, regninger osv. så ryger da først overskudet til at søge job på job på job - Synes egentlig denne debat minder en del om racisme-tråden. Pisk og negative forventninger til folk bringer intet godt med sig!).

Jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke bor i fx. USA, som dog er ved at ændre sig til det bedre..

Anmeld

21. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ansemusen skriver:

Jeg er SÅ enig - super godt skrevet!!!!

Anmeld

21. januar 2010

Ansemusen

Rosa skriver:

Jeg er SÅ enig - super godt skrevet!!!!

Bukker og nejer  Haha

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

mor_sabina skriver:

Det skal nok passe, det er skruet lidt tosset sammen vores system lige på det punkt, det er jo faktisk det samme som jeg fik da jeg arbejdede!

Som Christina skriver er det jo før skat, så når det er betalt, er der jo ikke meget at leve for, når man er alene med et lille barn

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

Ansemusen skriver:

Kontanthjælp er de 13000 brutto. Jeg selv er på dagpenge og jeg får ca. 15500 kr. om måneden på barsel

K.h. Linda

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

KatrineR skriver:

WHAT!!!!????

Jeg har været på kontanthjælp i et år nu, og kommer til at være det i stort set et år endnu pga barsel, HAR DU ONDT AF MIG??

Jeg har skam evner og ressourcer til at kunne holde et fast job, men pga finanskrisen blev jeg fyret sammen med 400 andre, så det blev meget svært at få nyt job. Senere hen er alt blevet lukket ned i DK og produktionen af vindmøllevingerne flyttet til udlandet. Der blev fyret 1000 til.

Ikke alle kan gøre for at de bliver arbejdsløse og ryger på kontanthjælp, så jeg syntes det er noget værre sludder du har fyret af!

Jeg forstår heller ikke hvorfor du dog ikke er medlem af en A-kasse?

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

Husk der er forskel på kontanthjælp og dagpenge. Det er som om, der ikke skelnes i denne tråd.

Kontanthjælp er lavere end dagpengene...

K.h. Linda

Anmeld

2. februar 2010

Ansemusen

Linda2009 skriver:

Husk der er forskel på kontanthjælp og dagpenge. Det er som om, der ikke skelnes i denne tråd.

Kontanthjælp er lavere end dagpengene...

K.h. Linda

Kontanthjælp er den laveste ydelse overhovedet i DK. Jeg mente bare den var 12.000 og noget brutto med barn, når man ikke er enlig. Men kan da godt være den er steget siden sidst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.