må jeg spøg hvorfor i siger det er så hårdt og blive mor?? er selv 17 og lige blivet mor?? syns det utrolig folk prøver og overbevise at det er så hårdt seriøst er det ikk!
Jeg er selv ung alene mor - er 21 år gammel.
De første 2-3 mdr. synes jeg heller ikke det var hårdt - Det var skønt, det var dejligt og hele verden kunne bare komme an.
Nu er han 6 mdr, og kræver jo self. rigtig meget, og jeg synes det bliver hårdere og hårdere, eftersom han kan noget nyt, og skal lærer noget nyt hele tiden.
Plus at de ændre soverytme, madvaner osv. hvilket gør maven lidt urolig.
Min søn var de første mange måneder, en dreng der ALDRIG græd, med mindre han var sulten - Nu græder/piver han så snart, hvis han ikke får sin vilje, eller hvis tingene går for langsomt og sådan - De små har jo også deres egen mening, og den giver de mere og mere udtryk for !
Men misforstå mig ikke - Jeg synes stadig det er SKØNT at være mor, men hårdere end for 6 mdr. siden.
Og det her med, at folk "råder" hende til at vente er lige så meget fordi at hun går glip af nogle helt fantastiske år i sit liv - Hun skal i byen, drikke sig fuld, bruge for mange penge, score drenge, osv - Det er en tid jeg for alt i verden ikke vil undvære, for jeg har lært SÅ meget af dem.
Jeg fik 3 år, men ville da gerne have haft mere. Og når først Emil bliver passet, så er jeg også ude og drikke mig teenagestiv igen 
så selv om jeg selv sidder her, ung alenemor på 21 år, så vil jeg også råde til at vente til man har oplevet det man skal opleve, i den alder.
Slå sig løs, gå amok og finde sig selv - Det er vigtigt!!!
Og dette er ikke skrevet for at nogle overhovedet skal få dårlig samvittighed eller som et angreb, men nærmere for at fortælle at det er ikke fordi hun er UNG mor, og derfor ikke kan klare det, at de "råder" hende til at vente, men fordi hun er UNG og har så meget foran sig, der skal opleves.
Venlig hilsen, Mette.
Anmeld