hvad skal jeg dog gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2009

Lise

Arhmen, hvorfor gider i blive ved? I kan skrive "JO, det ER hårdt at være mor" herfra og så til juleaften  (giver vist ikke så meget mening den sætning i disse dage...) og de to teen-moms vil stadig sige "Buuuhuu, naarj - det er eeej" og grine af jer. Jeg er fuldstændig enig med jer (de voksne af jer), men det nytter jo ikke noget.... De finder nok ud af det en dag, når deres børn begynder at stille nogle krav til dem. Amen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

Enayia

Blev Mor den 30/10/09!<3 skriver:

bla bla kan jeg kun sige gider ikk høre på jer mere

Du er da godt nok nedlagende og barnlig i dine indlæg, er sandheden så ilde hørt? Der er jo ingen der angriber, tværtimod, hvis ikke du kan tåle at høre at andre har en mening eller såmænd blot et menneskeligt råd, så skulle da da lade være med at deltage i denne debat, der er ingen grund til at være så skide negativ.

Du er glad for at være mor, det er hørt, fair nok, så lad folk have deres mening også, du kan jo blot undlade at svare hvis ikke du vil debattere det!

Venlig hilsen Enayia og tillykke med barnet

Anmeld

19. december 2009

Mortil2-87

Jeg har selv en datter på 4 mdr om 2 dage, og jeg havde troet det var en meget større opgave jeg kom ud for! Men var det sler ikke, selvfølgelig bliver det kun hårdere men ingenting er jo let ved livet.. Men ville slet ikke kunne klare det på samme måde hvis det ikke var fordi hendes far og jeg var sammen!..

Er Selv kun 22 år, men fik også en abort som 17 åring da jeg vidste at jeg ikke ville kunne klare det i den alder. ( men der var situationen også meget anderledes :-O .. ) Ville sige du skulle vente ihvertfald til du blev 20.. Kan selv mærke hvor meget mere moden jeg er blevet gennem de sidste 3-4 år..

Bare små ting om at handle lidt kan blive et større angement , fodre baby af , pakke sammen og alt sån noget..!

Men hvis du føler du kan og du har opbakning fra familie og kæreste så kan i jo altid prøve! hjalp utrolig meget at jeg havde opbakning..

Anmeld

19. december 2009

JustAnotherName

Hvorvidt det er hårdt eller ej, kan den enkelte mor jo kun selv bedømme!

Andre kan jo ikke fortælle andre om DE synes det er hårdt.
Nogle børn er sværrere/mere krævende end andre.
Og nogle mødre tager lettere på tingene end andre...

Jeg har 2 piger og begge er nemme. Det er ingen sag at være mor til dem.
Enkeltvis er det nemt at være der for dem - hver især.
Men til dem begge to på eén gang, der KAN der da være dage, hvor jeg løber stærkt og har meget om ørerne...
Og så kan de jo blive syge eller jeg kan have peridoer med alt for lidt søvn .....situationer og perioder, hvor det kan være virkelig drøjt og opslidende.

Uanset hvad alder man har (17 eller 37) når man bliver forældre, og uanset om ens barn er pige eller dreng og meget nem eller ret krævende, så vil der jo være dage, hvor man har overskud og føler det pærelet, og andre dage hvor ens øjne hænger ved knæene og man er ved at ørle af træthed og opbrugthed.

Men jeg vil nu også holde på, at det er væsentligt nemmere, når der kun er ET BARN at skulle forholde sig til, og skulle behage, forsørge og betjene.
Når der er to - eller flere - er der ikke ret mange pauser i jobbet som mor. Og et lille pusterum (f.eks. mens den lille sover) kan altså gøre meget.
Og så gør børnenes alder også meget ved om det er krævende eller let.
Det er klart at meget små børn er mere afhængige og uselvstændige, og derfor behøver mere hjælp og opmærksomhed, end større børn.

Men selvfølgelig vil vi alle se på det med forskellige øjne, udfra de oplevelser som VI har. Og det kan andre jo ikke afgøre om er rigtigt eller forkert, for det er jo VORES VIRKELIGHED.

....og den kan altså ændre sig!!

Anmeld

20. december 2009

BetonSlotsPrinsesserne

må jeg spøg hvorfor i siger det er så hårdt og blive mor?? er selv 17 og lige blivet mor?? syns det utrolig folk prøver og overbevise at det er så hårdt seriøst er det ikk!

én ting er at være mor på barsel, en anden ting er at være mor på skolebænken..

Synes selv det er rigtig let lige nu, det kører bare derud af. Men tror det bli'r hårdt når jeg starter på skole igen- Det er self en tid der skal overståes, men i den tid skal tiden godt nok priotes noget så det ikke går udover ens barn..

Men med det sagt, har jeg ikke fortrudt jeg selv valgte mit barn, men jeg siger bare at jeg tror det bliver hårdt den tid med skole den står på..

Anmeld

20. december 2009

BetonSlotsPrinsesserne

ja du så dygtig utroligt i bliver ved har i ikk fattet hvad rosa har sagy . snak pænt!!!!

Problemet er jo at der faktisk bli'r snakket pænt, og at der ikke bli'r snakket ned til nogen, dermed heller ikke til dig. Folk forbereder dig egentlig bare på noget, som du ikke har mærket til endnu. Da det først kommer senere!
Lige nu ligger lille mand bar ved dig og pludre måske lidt, men om få måneder bli'r der trillet på gulvet og vupti så er det både ledninger og potteplanter der skal holdes øje med, senere er det fjernbetjeninger og telefoner og fjernsyn. Og endnnu senere ja, så er det bare ALT man skal være parat overfor.
Du skal vel også have uddannelse på et tidspunkt, så bli'r det jo også noget med lektie læsning om aftenen. Og efter en hård dag i skolen, med flere sidders læsning, og oveni det måske en søn der ikke vil sove- Så vil jeg gerne hører din mening igen om det er lige så fedt at være mor, som det er nu hvor lille mand bare ligger stille og gør som du vil ha' det. .
Jeg synes også det var mega let og skønt at være mor da min datter blev født for 8½ måned siden, men da hun var et halvt år kunne hun komme omkring i hele huset, og fandt alle ledninger man ellers havde gemt væk. Nu finder hun alt med knapper, alle ledninger går rundt ved alt man kan stå ved og er i alle potteplanter med jord, ja nu er der sq pludselig noget at lave- konstant.
Men ja, jeg nyder stadig at være mor, og har stadig ikke fortrudt noget, men man skal være over hende hele tiden- og det er hårdt.
Når jeg begynder på min uddannelse igen tror jeg bestemt heller ikke det bli'r nemmere. Det bliver noget med at hvis jeg har tidlig fri en dag, skal jeg hjem og lave lektier og så hente min datter. Hvis det er en dag jeg har sendt fri kommer det til at være noget med jeg henter min datter og så hygger vi til hun kommer i seng ved en halv 8/8 alt efter hvor træt hun er, men så er det altså først efter kl 8 der bli'r lavet lektier, og så inden man bli'r færdig og kommer i seng. Jamen så skal man næsten op igen. Det glæder jeg mig bestemt ikke til, men jeg har selv valgt det. Men tror ikke jeg kommer til at sige det er NEMT og SKØNT...

Anmeld

21. december 2009

malou

Heidi-Godsk skriver:

Hvordan skulle du også kunne vide noget som helst at være mor, når du kun har været det i knap 2 måneder... Jeg tror fandmer i blir en smule overraskede, når livets realiteter sætter ind, og der pludselig skal tages beslutninger om vigtige ting...

MEN så vågner i sgu nok, så er det nok ikke så skide sukkersøde og rosenrødt mere.!!!!!

Hvor er det sandt hvad du skriver... hvad ved man når man "kun" har været mor i 2 md!!!!! Der kan man sgu umuligt være en verdensmester....

knus malou

Anmeld

22. december 2009

MichellaMalou

Kb skriver:

Oh my god...... Der er seriøst et par unge piger herinde der ikke ved meget om livet og om de så ikke også vil til at sætte børn i verden... Prøv at læs det I selv skriver - det er jo grotesk.

Dig der har startet inlæget -

Du kan da ikke helt alvorligt mene at du er moden nok til at få et barn???? Et 24 timers job resten af livet. Slut med at ligge på sofaen dagen lang og se serier, slut med at leve af junkfood - nu skal der altså rigtig mad på bordet, som i madpyramiden og nej pomfritter er IKKE en grønsag. Op HVER morgen mellem 06 og 07, lege og stimulere, ud og få frisk luft osv osv osv...i det uendelige.

Og dig anikaingibjorg - du må jo så være eksemplet der bekræfter påstanden....

Og til noahsmor - det er måden du skriver på. Her kan man læse sig frem til at der er noget mellem ørene på dig, en vis modenhed, som der skal til.... Syntes dog stadig det er lidt tideligt - der er SÅ meget I går glip af.

prøv og hør her jeg har arbjede jeg ligger kk på sofaen hele dagen lang og ser serier bor sammen med min kæreste over 60 km væk fra min mor det er mig som sørger for alt herhjemme og du kender mig ikk personligt men hvis du ikk læser mine ting ordenligt ville jeg vente til jeg havde min ene uddannelse det var mere det at min kæreste ville vente over ti år med at få børn ... og jo jeg kan godt lave mad og spise sundt det gør vi herhjemme og vi spiser ikk pizza og alt det herhjemme det er meget sjælnedet vi gør det ...

Anmeld

22. december 2009

MichellaMalou

lad være med at svar på denne her mere eller nogen af mine andre gamle ,, for i kigger åbenbart ikk rigitg efter hvad det er jeg skriver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.