hvad skal jeg dog gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2009

Kb

Oh my god...... Der er seriøst et par unge piger herinde der ikke ved meget om livet og om de så ikke også vil til at sætte børn i verden... Prøv at læs det I selv skriver - det er jo grotesk.

Dig der har startet inlæget -

Du kan da ikke helt alvorligt mene at du er moden nok til at få et barn???? Et 24 timers job resten af livet. Slut med at ligge på sofaen dagen lang og se serier, slut med at leve af junkfood - nu skal der altså rigtig mad på bordet, som i madpyramiden og nej pomfritter er IKKE en grønsag. Op HVER morgen mellem 06 og 07, lege og stimulere, ud og få frisk luft osv osv osv...i det uendelige.

Og dig anikaingibjorg - du må jo så være eksemplet der bekræfter påstanden....

Og til noahsmor - det er måden du skriver på. Her kan man læse sig frem til at der er noget mellem ørene på dig, en vis modenhed, som der skal til.... Syntes dog stadig det er lidt tideligt - der er SÅ meget I går glip af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

Barbamama

Kb skriver:

Oh my god...... Der er seriøst et par unge piger herinde der ikke ved meget om livet og om de så ikke også vil til at sætte børn i verden... Prøv at læs det I selv skriver - det er jo grotesk.

Dig der har startet inlæget -

Du kan da ikke helt alvorligt mene at du er moden nok til at få et barn???? Et 24 timers job resten af livet. Slut med at ligge på sofaen dagen lang og se serier, slut med at leve af junkfood - nu skal der altså rigtig mad på bordet, som i madpyramiden og nej pomfritter er IKKE en grønsag. Op HVER morgen mellem 06 og 07, lege og stimulere, ud og få frisk luft osv osv osv...i det uendelige.

Og dig anikaingibjorg - du må jo så være eksemplet der bekræfter påstanden....

Og til noahsmor - det er måden du skriver på. Her kan man læse sig frem til at der er noget mellem ørene på dig, en vis modenhed, som der skal til.... Syntes dog stadig det er lidt tideligt - der er SÅ meget I går glip af.

wow!!!! Jeg er enig i at hun burde vente, men helt ærligt....DU kender ikke Chella personligt. Jeg synes det er frækt af dig at skrive som du gør med at hun ser serier hele dagen, ikke kan lave mad eller spise fornuftigt. Jeg blev sgu stødt over dit indlæg!!!!

Anmeld

17. december 2009

Trille_89

Hej!

nu har jeg læst nogle enkelte svar, en 10 stk vil jeg tro og orker ikke flere...

MEN nu til sagen, det du starter din tråd med synes JEG personligt lyder mere som om du vil ha børn af nød end af lyst. Fordi du måske om 5-10 år vil få mange smerter! Ja nu kan lægen altså ikke spå og det er slet ikke sikkert det vil gå som de forventer... (lad os håbe på det)

Men jeg vil også sige du skal vente og tænke dig godt om inden du beslutter dig om det er nu du vil ha børn fordi du kan give dem det de har brug for, ikke bare fordi det vil være nemmere nu end om 10 år..

Jeg er selv ung mor og blev gravid  kort før jeg blev 19, og på daværrende tidspunkt var jeg under uddannelse så ja jeg var til eksamen med stor mave! Den del vil jeg aldrig gøre om! Det er bestemt ikke nemt at få børn, for mange tænker kun på den lyse side af det, en lille bebs der går pænt i seng uden skrig og skrål ja ja når det så er sagt hvad så med dem der står op HVER nat indtil barnet blir 2 år Jeg var oppe hver nat indtil hun blev 4 mdr og så har det så aftaget en del, men vi er faktsik oppe hver nat selvom hun lige er blevet 9 mdr.

At få børn er slet ingen leg, selvom nogen måske synes det, men ja det er nemt når de kun er 1½ mdr men når de blir 7-8-9 mdr så skal der ske noget HELE tiden, der er ikke meget tid til at sidde for sig selv når de er vågne...

Håber du finder den rigtige løsning

Trille_89

Anmeld

17. december 2009

BinaMor

Chella skriver:

ved nemlig godt hvad jeg går indtil det er os derfor jeg gerne vil have et barn

INGEN, og jeg mener ingen af os vidste hvad vi gik ind til. bare tilføjelse.

man kan ikke forstille sig det. jo det er fedt at være mor. absolut..

og ja du får tuet ørene fulde af hvor hårdt det er. og det er det sku også.

og det hårdeste er at DU IKKE ER VIGTIG MERE! ihvertfal ikke som før. det er dit barn der er det vigtigste i livet. og ikke kun mens den ligger stille og ser dejlig ud. også når den har skreget 24/7 de sidste måneder og det ingen ende tager. eller når du mister mange venner (for nej, mange de smutter i den aldersgruppe selvom de ikke sir de gør de) eller når du lugter af babylort, sved og dit underliv er syet sammen med mange sting og så videre. du kan ikke shoppe tit på normalvis. barnevogn ud og ind af busser. ikke tid til at se på trøje for så er bebs sulten..

et barn er en egoist (og selvf er den det) og forventer alt af dig.

men er du sikker på det så er det fuldstændig ligegyldig hvad vi siger.

men held og lykke fremoverog jeg håber du vil gøre det bedste for dit barn!

hilsen sabina-som blev mor som 21årige uden uddannelse og har det mega hårdt da min datterikke sover kl 20 om aftenen. men som ALDRIG ville bytte sit liv væk

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
anikaingibjorg skriver:

du skal fandme ikke fortælle mig at jeg skal lukke arret, du kan bare lukke røven!!!!

Det er ikke i orden at skrive sådan. Vil du ikke være sød at bruge et ordentligt sprog, tak.

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

17. december 2009

EliasMinDejligeSøn<3

Rosa skriver:

Det er ikke i orden at skrive sådan. Vil du ikke være sød at bruge et ordentligt sprog, tak.

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

undskyld jeg blander miig men hvad med hende der skrev hun skulle likke arret nå det må hun godt prøv lige og gør det fair!!!!

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Blev Mor den 30/10/09!<3 skriver:

undskyld jeg blander miig men hvad med hende der skrev hun skulle likke arret nå det må hun godt prøv lige og gør det fair!!!!

Jeg har læst det og faktisk skriver hun "man" - hun skriver generelt. Og det gælder ALLE i den her debattråd at man meget gerne må tænke over hvordan man formulerer sig så den ikke koger over.

Lad os lige bevare julestemningen en smule.

Mvh

Rosa

Anmeld

17. december 2009

EliasMinDejligeSøn<3

Rosa skriver:

Jeg har læst det og faktisk skriver hun "man" - hun skriver generelt. Og det gælder ALLE i den her debattråd at man meget gerne må tænke over hvordan man formulerer sig så den ikke koger over.

Lad os lige bevare julestemningen en smule.

Mvh

Rosa

Anmeld

17. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Blev Mor den 30/10/09!<3 skriver:

jo puha det er så hårdt

Jamen det bliver da spændende at se hvad du siger når din søn er blevet lidt ældre og får sin egen mening. Kun vil hænge på armen, ikke vil spise, kaster grøden ud over hele stuen og når han så bliver lidt ældre og ikke vil i seng, skriger i supermarkedet når han ikke lige kan få den slikkepind han VIL ha'.

Eller tænk hvis han får kolik?

Så tror jeg måske du skal overveje dine ord en gang til.

Rikke (som har en søn på 5 måneder og ikke er naiv nok til at tro at det bliver lutter lagkage resten af hans barndom)

Anmeld

17. december 2009

EliasMinDejligeSøn<3

RikkeØ skriver:

Jamen det bliver da spændende at se hvad du siger når din søn er blevet lidt ældre og får sin egen mening. Kun vil hænge på armen, ikke vil spise, kaster grøden ud over hele stuen og når han så bliver lidt ældre og ikke vil i seng, skriger i supermarkedet når han ikke lige kan få den slikkepind han VIL ha'.

Eller tænk hvis han får kolik?

Så tror jeg måske du skal overveje dine ord en gang til.

Rikke (som har en søn på 5 måneder og ikke er naiv nok til at tro at det bliver lutter lagkage resten af hans barndom)

bliver i ved dog utroligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.