Er det tabubelagt at være højreorienteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvor ser du jeg glider af på det ? For jeg mener stadig ikke det kan betale sig at arbejde, selvfølgelig får man mere ud af at arbejde økonomisk, men hvis du ikke arbejder får du frihed OG en god portion penge som er mere end rigeligt 

Det du skriver handler jo igen ikke om arbejde eller ej, men om prioritering. Vi går begge på arbejde og har da ikke råd til alt det du skriver

7000 kr for at lave ingenting er da luksus i høj grad, men igen kommer det jo an på hvad man priorerer?

Du skrev: “tilgengæld ville I kunne gøre lige hvad I har lyst til.” Jeg fortæller, at det ville vi ikke kunne. Lyst og prioriteringer hænger jo sammen. 
At det for dig ville være mere end rigeligt at leve på kontanthjælp,  er da så fint, men du skriver jo ikke, at det lige netop for jer ikke kan betale sig at arbejde - du skriver det som noget generelt. Og jeg er temmelig sikker på, at flertallet af befolkningen ikke ønsker at gå fra fx middelklasse til underklasse. 

Det undrer mig, hvad der får din mand og dig til at arbejde, når tilværelsen på offentlig forsørgelse virker så rosenrød for dig. Al den frihed, I kunne få, og så mere end rigeligt at leve for oveni. I kan da ikke føle jer forpligtede til at bidrage til et samfund, som du/I ikke bakker op om indretningen af. 
De rekordmange danskere, som er i beskæftigelse i disse år, må jo kunne se et, formentlig mange, formål med og fordele ved at arbejde - men når det ikke er tilfældet for dig, så forstår jeg ikke din prioritering. 

- altså lige bortset fra, at et liv på dagpenge eller kontanthjælp ikke er et valg, du kan træffe, eftersom du fluks ville blive sendt i praktik eller beskæftigelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Man kan søge om at få tandbehandling dækket som kh modtagere

Så jo det har de faktisk, det kræver selvfølgelig at du går ind og udfylder en formular, men jo den er god nok

Hvilket tænker du er faktuelt forkert ?

Ja... altså eksempelvis er det du skriver her igen noget sludder. Og det står tydeligt frem i dine beskeder, at dine holdninger formes på baggrund af forargelse og misforståelser af hvordan vores social- og beskæftigelsesområde er indrettet.

Det tætteste man kan komme på det du nævner, er en såkaldt 'enkeltydelse' under Aktivloven - som kræver langt mere end 'bare at udfylde et skema'. Enkeltydelser tilkenkendes kun i helt særlige situationer, og kun så længe behandlingen er absolut nødvendig, uforudset og umulig for vedkommende at betale selv.

Derved lander vi på, at mindst to af dine grundlæggende påstande er forkerte:

1) Det er ganske enkelt ikke rigtigt, at kontanthjælpsmodtagere går gratis til tandlægen.

2) Det er heller ikke rigtigt, at man har det økonomisk godt på kontanthjælp, og at det derfor ikke kan betale sig at arbejde (i så fald havde man jo ikke brug for enkeltydelsen).

Anmeld Citér

15. marts

Anonym

Anonym skriver:

Men det er jo ikke for at lave ingenting. Du forventes at være aktivt jobsøgende med flere ansøgninger om ugen, og deltage i møder med din a-kasse og jobcenter. Derudover er der jobsamtaler og går du ledig længe nok - 3-6 måneder, kommer du i ulønnet praktik dvs du fx skal 37 timer i virksomhedspraktik, mens du stadig modtager dagpenge/kontanthjælp. Synes du, det er attraktivt? Har du selv været ledig? 

Nu har jeg siddet og læst ansøgninger ifb med at vi har søgt personale og man kan kan sagtens se hvor længe folk har brugt på en ansøgning, der er nogen som ikke har brugt mere end 5 min. Så det vil jeg mene er ingenting

De gange vi har fået folk ud i tvangspraktik, er de stort set altid blevet "syge" dvs at de stadig ikke laver noget og stadig sidder og får penge ��.

Så jo holder helt fast på min holdning af at det er for ingen ting 

Anmeld Citér

15. marts

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Du skrev: “tilgengæld ville I kunne gøre lige hvad I har lyst til.” Jeg fortæller, at det ville vi ikke kunne. Lyst og prioriteringer hænger jo sammen. 
At det for dig ville være mere end rigeligt at leve på kontanthjælp,  er da så fint, men du skriver jo ikke, at det lige netop for jer ikke kan betale sig at arbejde - du skriver det som noget generelt. Og jeg er temmelig sikker på, at flertallet af befolkningen ikke ønsker at gå fra fx middelklasse til underklasse. 

Det undrer mig, hvad der får din mand og dig til at arbejde, når tilværelsen på offentlig forsørgelse virker så rosenrød for dig. Al den frihed, I kunne få, og så mere end rigeligt at leve for oveni. I kan da ikke føle jer forpligtede til at bidrage til et samfund, som du/I ikke bakker op om indretningen af. 
De rekordmange danskere, som er i beskæftigelse i disse år, må jo kunne se et, formentlig mange, formål med og fordele ved at arbejde - men når det ikke er tilfældet for dig, så forstår jeg ikke din prioritering. 

- altså lige bortset fra, at et liv på dagpenge eller kontanthjælp ikke er et valg, du kan træffe, eftersom du fluks ville blive sendt i praktik eller beskæftigelse. 

Det kan jeg da nemt svarer dig på

Ansvar 

Vi tager ansvar for vores eget liv og behøver ikke andre til at forsørge os 

Og det er lige netop det som ofte adskiller blå fra røde. At man tager ansvar for sig selv og ikke behøver løfte andre, da de også self skal kunne tage ansvar for deres liv 

Anmeld Citér

15. marts

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Ja... altså eksempelvis er det du skriver her igen noget sludder. Og det står tydeligt frem i dine beskeder, at dine holdninger formes på baggrund af forargelse og misforståelser af hvordan vores social- og beskæftigelsesområde er indrettet.

Det tætteste man kan komme på det du nævner, er en såkaldt 'enkeltydelse' under Aktivloven - som kræver langt mere end 'bare at udfylde et skema'. Enkeltydelser tilkenkendes kun i helt særlige situationer, og kun så længe behandlingen er absolut nødvendig, uforudset og umulig for vedkommende at betale selv.

Derved lander vi på, at mindst to af dine grundlæggende påstande er forkerte:

1) Det er ganske enkelt ikke rigtigt, at kontanthjælpsmodtagere går gratis til tandlægen.

2) Det er heller ikke rigtigt, at man har det økonomisk godt på kontanthjælp, og at det derfor ikke kan betale sig at arbejde (i så fald havde man jo ikke brug for enkeltydelsen).

1) stop nu, det er simpelthen forkert, de kh modtager jeg kender får det dækket, så det er altså en mulighed søde ven

2) man har det økonomisk godt på den måde at man får penge for ikke at lave noget, det er selvfølgelig mindre end hvis du arbejdede, men stadig vildt mange penge for ikke at lave noget 

Anmeld Citér

15. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

1) stop nu, det er simpelthen forkert, de kh modtager jeg kender får det dækket, så det er altså en mulighed søde ven

2) man har det økonomisk godt på den måde at man får penge for ikke at lave noget, det er selvfølgelig mindre end hvis du arbejdede, men stadig vildt mange penge for ikke at lave noget 

Nej, det er ikke en mulighed indenfor lovens rammer. Uanset hvad nogen måtte have bildt dig ind. 

Og igen... man laver ikke ingenting på kontanthjælp. Der er pr. definition tale om en midlertidig ydelse, som er omfattet af pligten til at stå fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet (herunder at være aktivt jobsøgende).

Igen: langt, langt størstedelen af folk på længerevarende offentlig forsørgelse har fysiske, psykiske og sociale problemer ud over deres arbejdsløs. Det er derfor at de bliver syge, når de sendes i afklaringsforløb... fordi mange af dem netop er ... syge.

Afsavnene i gruppen indebærer blandt andet penge til medicin, tandbehandlinger, fritidsaktiviteter, sund kost, mv. Dette er veldokumenteret i forskningen. 

Anmeld Citér

15. marts

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Nej, det er ikke en mulighed indenfor lovens rammer. Uanset hvad nogen måtte have bildt dig ind. 

Og igen... man laver ikke ingenting på kontanthjælp. Der er pr. definition tale om en midlertidig ydelse, som er omfattet af pligten til at stå fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet (herunder at være aktivt jobsøgende).

Igen: langt, langt størstedelen af folk på længerevarende offentlig forsørgelse har fysiske, psykiske og sociale problemer ud over deres arbejdsløs. Det er derfor at de bliver syge, når de sendes i afklaringsforløb... fordi mange af dem netop er ... syge.

Afsavnene i gruppen indebærer blandt andet penge til medicin, tandbehandlinger, fritidsaktiviteter, sund kost, mv. Dette er veldokumenteret i forskningen. 

Hvis dovenskab defineres som sygdom, ja så er de syge ��

De få jeg kender på kh, ville alle kunne arbejde hvis de tog sig sammen (den ene arbejdede enda sort ved siden af )

Anmeld Citér

15. marts

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis dovenskab defineres som sygdom, ja så er de syge ��

De få jeg kender på kh, ville alle kunne arbejde hvis de tog sig sammen (den ene arbejdede enda sort ved siden af )

Den del kan jeg godt forstå, at du er forarget over. Jeg har selv haft et par bekendte på førtidspension, der arbejdede sort. Det er ikke meningen med velfærdssamfundet, jeg synes vi skylder vores samfund at yde så meget vi kan, så længe vi kan og så løfte dem, der ikke kan. Jeg arbejdede helt ned til 1 time inden jeg fik førtidspension og håber inderligt at komme i job, efter at have stået udenfor arbejdsmarkedet I næsten 5 år. At arbejde sort er usselt og usolidarisk. 

Anmeld Citér

15. marts

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Da jeg var på kh som enlig mor med et barn og fik tandpine, søgte jeg en enkeltydelse efter at have betalt for et prisoverslag. Havde simpelthen ikke råd til at få det lavet. 
det fik jeg afslag på, måtte bare bide det i mig. Efterfølgende kom jeg i studie og dermed på su - hvilket ikke øgede min indtægt, men jeg sparede langsomt sammen. 
det endte med, at jeg har mistet 3 tænder fordi de simpelthen døde grundet manglende behandling. Den ene knækkede sågar og sad løs i 3 dele i min mund og rokkede i et godt års tid. Men jeg fik stadig afslag.  

så nej. Kh er ikke lig med gratis tandlæge, det er en vurdering de laver fra gang til gang. 

Jeg vil hellere arbejde og betale min skat, end at sidde på kontanthjælp nogensinde igen, jeg har gudskelov kun været på kh den ene gang i mit liv, og ellers været på studie eller arbejdet! 
ALDRIG om jeg skal leve af en kh igen, det var ikke et liv, det var ren overlevelse. 

Anmeld Citér

I forgårs

LolaDk

Profilbillede for LolaDk
Anonym skriver:

22000 og 7000 uden børn er da også ren luksus for at lave ingenting, som kh modtager kan du for boligstøtte, gratis tandlæge og andre goder. Hvis du har børn ekstra børnepenge, friplads osv.så ja I vil selvfølgelig gå ned i indtægt, tilgengæld ville I kunne gøre lige hvad I har lyst til

Min mand er selvstændig og nærmest altid på arbejde. Først skal han betale næsten halvdelen af indtjeningen i skat, hvis han skal hive pengene ud, skal han dælme betale skat igen, dvs vi nu er nede på næsten en fjerdedel hvis han så havde en kæmpe virksomhed skulle han så også betale skat af sine værdier, (formueskat), hvad er fair i det ? Og hvorfor skulle folk så starte virksomhed i dk? Det er i forvejen totalt uattraktivt

Og nej det er jo netop det jeg mener med at Socialdemokratiet køre Danmark i sænk for ja der er en brist med det kan de åbentbart slet ikke se, og det er her jeg mener det er fuldstændig naivt og dumt at stemme rødt 

Man kan godt høre at du aldrig har levet på kontanthjælp med den udtalelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.