Anonym skriver:
Hvor ser du jeg glider af på det ? For jeg mener stadig ikke det kan betale sig at arbejde, selvfølgelig får man mere ud af at arbejde økonomisk, men hvis du ikke arbejder får du frihed OG en god portion penge som er mere end rigeligt
Det du skriver handler jo igen ikke om arbejde eller ej, men om prioritering. Vi går begge på arbejde og har da ikke råd til alt det du skriver 
7000 kr for at lave ingenting er da luksus i høj grad, men igen kommer det jo an på hvad man priorerer?
Du skrev: “tilgengæld ville I kunne gøre lige hvad I har lyst til.” Jeg fortæller, at det ville vi ikke kunne. Lyst og prioriteringer hænger jo sammen.
At det for dig ville være mere end rigeligt at leve på kontanthjælp, er da så fint, men du skriver jo ikke, at det lige netop for jer ikke kan betale sig at arbejde - du skriver det som noget generelt. Og jeg er temmelig sikker på, at flertallet af befolkningen ikke ønsker at gå fra fx middelklasse til underklasse.
Det undrer mig, hvad der får din mand og dig til at arbejde, når tilværelsen på offentlig forsørgelse virker så rosenrød for dig. Al den frihed, I kunne få, og så mere end rigeligt at leve for oveni. I kan da ikke føle jer forpligtede til at bidrage til et samfund, som du/I ikke bakker op om indretningen af.
De rekordmange danskere, som er i beskæftigelse i disse år, må jo kunne se et, formentlig mange, formål med og fordele ved at arbejde - men når det ikke er tilfældet for dig, så forstår jeg ikke din prioritering.
- altså lige bortset fra, at et liv på dagpenge eller kontanthjælp ikke er et valg, du kan træffe, eftersom du fluks ville blive sendt i praktik eller beskæftigelse.
Anmeld
Citér