Er det tabubelagt at være højreorienteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Total modsat her.

Oplever det er mega pinligt at være venstreorienterede især Socialdemokratiet, at man kan være så naiv at stemme på dem, det er virkelig pinligt ��

Jeg er højreorienterede, min mand også og de fleste vi snakker med (vi ved dog godt nogle stykker som stemmer modsat og vi korser os, det er jo ikke just gået godt de sidste 7 år, så kan virkelig ikke se et argument for at stemme på dem) - vi starter dog ikke direkte politiske diskussioner med dem vi ved er modsat, det skal de selvfølgelig have lov til, men vi tænker vores

Altså du oplever andre synes, det er mega pinlig at være venstreorienteret? Eller du synes det selv? 

Socialdemokratiet er i øvrigt ikke rigtig venstreorienteret mere. 

Dit opslag er interessant: jeg tænker præcis det samme om højre orienterede som du gør om venstre orienterede ("Hvorfor kan højre orienterede ikke selv se, de bliver forført af populistisk retorik?)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts

Anonym trådstarter

Går din specifikke bekymring om islam på, at de en dag får indført sharia lovgivning i Danmark? I så fald er det ret nemt at sige, at det kommer ikke til at ske. 

Hvad er problemet i, at politiet beskytter Rasmus Paludan (udover at det koster det danske samfund en formue).? 

Vil du ikke så beskrive for mig, hvorfor det ikke kommer til at ske? Jeg læser ofte om, at det er problematisk i forhold til demografien, at muslimske borgere får flere børn end etniske/selulære danskere, hvis det fortsætter så vil den muslimske befolkning her i landet  med tiden komme i overtal. Hvis det sker kan de vel med flertal sagtens indføre en anden styreform? På samme måde som, hvis flertallet af etniske danskere ikke ville leve i et demokrati længere? 

Jeg er generelt ængstelig, som skrevet, og er nervøs, når mest voldsparate gruppe får indflydelse på samfundet og det gør bare ikke noget godt for mig at læse, at en 17 årig dreng bliver overfaldet for at hænge "forkerte" valgplakater op, at Rasmus Paludan skal have politibeskyttelse, men ikke Hibz ut Tahrir, at julemarkedet skal beskyttes af betonklodser, men at det samme ikke er nødvendigt, når der fejres Ramadan i det offentlige rum, at det overhovedet er tilladt at holde en mindehøjtidelighed for Khamenei, når julefrokosten pludselig skal omdøbes til lysfrokost, for ikke at fornærme ikke-kristne osv

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Vil du ikke så beskrive for mig, hvorfor det ikke kommer til at ske? Jeg læser ofte om, at det er problematisk i forhold til demografien, at muslimske borgere får flere børn end etniske/selulære danskere, hvis det fortsætter så vil den muslimske befolkning her i landet  med tiden komme i overtal. Hvis det sker kan de vel med flertal sagtens indføre en anden styreform? På samme måde som, hvis flertallet af etniske danskere ikke ville leve i et demokrati længere? 

Jeg er generelt ængstelig, som skrevet, og er nervøs, når mest voldsparate gruppe får indflydelse på samfundet og det gør bare ikke noget godt for mig at læse, at en 17 årig dreng bliver overfaldet for at hænge "forkerte" valgplakater op, at Rasmus Paludan skal have politibeskyttelse, men ikke Hibz ut Tahrir, at julemarkedet skal beskyttes af betonklodser, men at det samme ikke er nødvendigt, når der fejres Ramadan i det offentlige rum, at det overhovedet er tilladt at holde en mindehøjtidelighed for Khamenei, når julefrokosten pludselig skal omdøbes til lysfrokost, for ikke at fornærme ikke-kristne osv

Der lever mange muslimer i Danmark, der ikke har et ønske om at indføre sharia lovgivning. Det er jo ikke sådan, at bare fordi du er muslim er du pr. definition tilhænger af at indføre sharialov. Sharialov er desuden mange ting: sociale love og strafferetlige love. For de fleste vestlige muslimer er sharia en form for vejledning i livet. Men der er mange fortolkninger. 

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Altså du oplever andre synes, det er mega pinlig at være venstreorienteret? Eller du synes det selv? 

Socialdemokratiet er i øvrigt ikke rigtig venstreorienteret mere. 

Dit opslag er interessant: jeg tænker præcis det samme om højre orienterede som du gør om venstre orienterede ("Hvorfor kan højre orienterede ikke selv se, de bliver forført af populistisk retorik?)

Det kan snart ikke betale sig at arbejde mere, de rige skal give til de fattige som ikke gider røre en finger, vores velfærdssamfund er afhængig af at folk vil arbejde det gør især Socialdemokratiet alt for at gøre uattraktivt, det er ikke måden at gøre det på, det skal kunne betale sig at arbejde, det skal kunne betale sig at starte virksomhed op i Danmark, det er i forvejen meget uattraktivt, min mand er selvstændig, så jeg ved hvor meget arbejde det kræver og hvor lidt man får ud af det efter skattefar har været forbi TO gange

De blander sig i folks frie valg. Fx barsel (og ja jeg ved godt der er nogle eu bestemmelser der, men man kunne have gjort det på så mange andre måder)

De sætter afgifter på alt, samtidig med at "give" i form af fødevarer check osv (men stemmerne er åbentbart total naive at de ikke kan se det er deres egne penge de får tilbage og udelukkende bliver gjort lige inden man udskriver valg).

Derudover har Mette flere gange brudt loven uden konsekvenser, mig en gåde at man kan forsvarer at stemme rødt

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Kan I ikke tage den her debat over på Reddit eller et eller andet andet sted hvor den her slags debatter lever i bedste velgående.

Spørgsmålet var om det er tabu at være højreorienteret. Nej det er det ikke. Så er den ikke længere. 

Anmeld Citér

12. marts

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan I ikke tage den her debat over på Reddit eller et eller andet andet sted hvor den her slags debatter lever i bedste velgående.

Spørgsmålet var om det er tabu at være højreorienteret. Nej det er det ikke. Så er den ikke længere. 

Nu bestemmer du ikke hvad der skal debatteres her. Du kan lade være med at læse med. 

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Det kan snart ikke betale sig at arbejde mere, de rige skal give til de fattige som ikke gider røre en finger, vores velfærdssamfund er afhængig af at folk vil arbejde det gør især Socialdemokratiet alt for at gøre uattraktivt, det er ikke måden at gøre det på, det skal kunne betale sig at arbejde, det skal kunne betale sig at starte virksomhed op i Danmark, det er i forvejen meget uattraktivt, min mand er selvstændig, så jeg ved hvor meget arbejde det kræver og hvor lidt man får ud af det efter skattefar har været forbi TO gange

De blander sig i folks frie valg. Fx barsel (og ja jeg ved godt der er nogle eu bestemmelser der, men man kunne have gjort det på så mange andre måder)

De sætter afgifter på alt, samtidig med at "give" i form af fødevarer check osv (men stemmerne er åbentbart total naive at de ikke kan se det er deres egne penge de får tilbage og udelukkende bliver gjort lige inden man udskriver valg).

Derudover har Mette flere gange brudt loven uden konsekvenser, mig en gåde at man kan forsvarer at stemme rødt

Og så er festen igang. 

Anmeld Citér

12. marts

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og så er festen igang. 

Sådan er det jo med politik. Nogen er enige, nogen uenige, nogen synes det er underholdende at læse om, andre gider ikke læse om det. Jeg gider ikke indrette mig efter, hvad folk vil læse eller ikke læse, det må de selv tage stilling til.

Anmeld Citér

12. marts

Anonym

Anonym skriver:

Nu bestemmer du ikke hvad der skal debatteres her. Du kan lade være med at læse med. 

Jeg ændrer mit svar - det kan måske godt være tabubelagt der hvor jeg bevæger mig. Vi ryster på hovedet af antivaxere og ensporede racister, vi griner lidt af dem der tror på, at bill gates  og hillary clinton spiser børn og tror at vi render rundt med microchipper.

Der er LANGT større problemer i verden jeg ville bekymre mig, hvis jeg var dig. For der er ingen der kommer til at tage frikadellerne fra dig eller tvinge dig til at gå med tørklæde. 

Anmeld Citér

12. marts

Anonym trådstarter

Jeg ændrer mit svar - det kan måske godt være tabubelagt der hvor jeg bevæger mig. Vi ryster på hovedet af antivaxere og ensporede racister, vi griner lidt af dem der tror på, at bill gates  og hillary clinton spiser børn og tror at vi render rundt med microchipper.

Der er LANGT større problemer i verden jeg ville bekymre mig, hvis jeg var dig. For der er ingen der kommer til at tage frikadellerne fra dig eller tvinge dig til at gå med tørklæde. 

Hvorfor et behov for at fornærme mig? Blot fordi du ikke er enig? Jeg kan starte fra en ende af: Jeg har fulgt alle anbefalede vaccinationsprogrammer, jeg bliver endda vaccineret hver vinter - ja det er privilegium, jeg har som førtidspensionist. Min søn har også fulgt alle anbefalede vaccinationsprogrammer. Jeg tror ikke på konspirationsteorier eller føler mig overvåget (er det en fordom, du har fordi jeg har skizofreni? At så render man rundt med konstant paranoia eller hvordan?)

Jeg spiser ikke svinekød, da jeg synes, det smager rædselsfuldt, men jeg forventer ikke, at diverse daginstitutioner/kantiner skal stoppe med at servere det på grund af mig. 

Da jeg selv har oplevet, at "ende på bagerste række i samfundet", da jeg blev syg og førtidspensionist, har jeg heller ikke samme tilgang til socialpolitik, som mange på højrefløjen. Det havde jeg heller ikke, mens jeg arbejdede. 

Om jeg er ensporet racist? Det vil jeg ikke mene, jeg er fuldstændig ligeglad med folks hudfarve eller hvilke lande de/deres familier stammer fra. Min modvilje går mod fanatisme og jeg ville have det på samme måde uanset, hvilken religiøs befolkningsgruppe, der var problemer med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.