Jeg ændrer mit svar - det kan måske godt være tabubelagt der hvor jeg bevæger mig. Vi ryster på hovedet af antivaxere og ensporede racister, vi griner lidt af dem der tror på, at bill gates og hillary clinton spiser børn og tror at vi render rundt med microchipper.
Der er LANGT større problemer i verden jeg ville bekymre mig, hvis jeg var dig. For der er ingen der kommer til at tage frikadellerne fra dig eller tvinge dig til at gå med tørklæde.
Hvorfor et behov for at fornærme mig? Blot fordi du ikke er enig? Jeg kan starte fra en ende af: Jeg har fulgt alle anbefalede vaccinationsprogrammer, jeg bliver endda vaccineret hver vinter - ja det er privilegium, jeg har som førtidspensionist. Min søn har også fulgt alle anbefalede vaccinationsprogrammer. Jeg tror ikke på konspirationsteorier eller føler mig overvåget (er det en fordom, du har fordi jeg har skizofreni? At så render man rundt med konstant paranoia eller hvordan?)
Jeg spiser ikke svinekød, da jeg synes, det smager rædselsfuldt, men jeg forventer ikke, at diverse daginstitutioner/kantiner skal stoppe med at servere det på grund af mig.
Da jeg selv har oplevet, at "ende på bagerste række i samfundet", da jeg blev syg og førtidspensionist, har jeg heller ikke samme tilgang til socialpolitik, som mange på højrefløjen. Det havde jeg heller ikke, mens jeg arbejdede.
Om jeg er ensporet racist? Det vil jeg ikke mene, jeg er fuldstændig ligeglad med folks hudfarve eller hvilke lande de/deres familier stammer fra. Min modvilje går mod fanatisme og jeg ville have det på samme måde uanset, hvilken religiøs befolkningsgruppe, der var problemer med.
Anmeld
Citér