Er det tabubelagt at være højreorienteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts

Anonym

Anonym skriver:

Det er aps.

Så det er jo helt rigtig hvad jeg siger

Du skal nok lige læse det igen. Jeg har markeret med kursiv de steder, som påpeger, at du tager fejl: 

2) ApS / selskab (der hvor forvirringen opstår)

Hvis man driver virksomhed via et ApS:

Trin 1: Selskabsskat

• Virksomheden betaler 22 % selskabsskat af overskuddet.

Trin 2: Når pengene udbetales til ejeren

Her er der to muligheder:

a) Løn

• Løn beskattes som almindelig indkomst (igen op til ~55 %).
  • Selskabet får fradrag for lønnen → så der er ikke “dobbelt skat” på samme krone.

b) Udbytte

• Udbytte beskattes typisk:
    • ca. 27 % op til en grænse
    • ca. 42 % over

�� Her er det rigtigt, at der er to lag:

• først 22 %
  • derefter udbytteskat

Men samlet bliver det typisk omkring:

• ca. 42–55 % i alt , ikke 75 %

Hvor kommer “en fjerdedel tilbage” fra?

Det er en klassisk fejltænkning:

Man tænker:

• 50 % skat først
  • og så 50 % igen
    → 25 % tilbage

Men i virkeligheden beskattes ikke det samme beløb to gange på samme måde .

Eksempel (forenklet)

100 kr i overskud i ApS:

• 22 kr selskabsskat → 78 kr tilbage
  • Udbytteskat (fx 27 %) af 78 kr → ca. 21 kr

Tilbage: ca. 57 kr

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver intet om at der allerede er formueskat i Danmark ?

Hvordan får du penge ud af dit firma uden at betale skat hvis jeg må have lov at spørge ?

Når du skriver “Først skal han betale næsten halvdelen af indtjeningen i skat, hvis han skal hive pengene ud, skal han dælme betale skat igen, dvs vi nu er nede på næsten en fjerdedel hvis han så havde en kæmpe virksomhed skulle han så også betale skat af sine værdier, (formueskat), hvad er fair i det ?” - mener du så i virkeligheden: 

“Først skal han betale næsten halvdelen af indtjeningen i skat, hvis han skal hive pengene ud, skal han dælme betale skat igen, dvs vi nu er nede på næsten en fjerdedel.  Hvis han så havde en kæmpe virksomhed, og hvis forslaget om at indføre formueskat blev en realitet, skulle han så også betale skat af sine værdier, (formueskat)” … - ? 

Hvis det er det, du mener, har du glemt at forklare, at du pludselig beskriver noget, som ikke sker i dag, men som vil kunne ske, hvis formueskatten indføres. Du kan ikke bebrejde andre, at de ikke kan læse dine tanker og regne ud, hvad du (muligvis) mener. 
Første del af det citerede (det med næsten en fjerdedel) passer heller ikke, men det er vist skåret ud i pap af flere. 

Jeg kommer aldrig til at forstå, at man går så skråsikkert og smart i en fart-agtigt ind i en debat, når man faktisk ikke har styr på fakta. Du er jo slet ikke interesseret i at blive klogere eller at erkende, når du har fået galt fat i noget. 
Tror du, det gavner respekten for dine politiske holdninger at debattere på den måde? Eller forståelsen for selvstændiges betingelser? Det virker stik modsat på mig, når fakta fordrejes og overdrivelser og misforståelser tager over. 

Anmeld Citér

18. marts

Anonym trådstarter

Jeg ved stadig ikke, hvad jeg skal stemme

Måske Ingenting. 

Anmeld Citér

19. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Måske Ingenting. 

Men du startede tråden med at spøge om det var tabubelagt at være højre-orienteret. Hvis du er det, skal du stemme den vej. Er du flov over at stemme på noget kan du jo bare holde det for dig selv. Men at ikke stemme er no-go! Vi er så heldige at bo i et land med demokrati og kan man altså ikke være bekendt at lade være med at stemme. 

Anmeld Citér

19. marts

Anonym

Anonym skriver:

Måske Ingenting. 

Prøv evt at tage nogle af de mange teste man kan Google sig frem til. Bare søg på “hvad skal jeg stemme til valget test”  

Anmeld Citér

19. marts

Anonym trådstarter

Mine værste fordomme om at være højreorienteret kom jo frem her. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stemme mere. Jeg er ikke enig i socialpolitikken på højrefløjen. Jeg bryder mig ikke, om den måde dansk folkeparti vil påtvinge folk kristne værdier og kulturarv. Jeg var egentlig meget for frihed og mangfoldighed, men slet ikke nok til at være værdineutral og tænke at Hibz ut Tahrir har ligeså meget ret til at demonstrere som alle mulige andre. De tests, jeg tager peger på socialdemokratiet, hvor jeg stemte på Lars Aslan Rasmussen til kommunalvalget, MEN på grund af hans valgpropaganda, der gik ud på, at han IKKE ville have Hibz ut Tahrir på sine barndomsgader på Nørrebro... så... Når det kommer til Socialdemokratiet og Folketinget, er jeg på ingen måde begejstret for Mette Frederiksen og hendes udenrigspolitik giver mig ligeså meget angst som at se landet islamiseret. 

Jeg er egentlig enig i, at man bør stemme, når man har det privilegium at leve i et demokrati, men når man ikke har nogen idé om hvad, så føles det som at smide en tilfældig stemme et tilfældigt sted. 

Anmeld Citér

19. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Prøv evt at tage nogle af de mange teste man kan Google sig frem til. Bare søg på “hvad skal jeg stemme til valget test”  

Vær i så fald meget, meget opmærksom på, hvilken valgtest I anvender, og hvem der står bag den. Valgtests og de spørgmål og svarmuligheder de giver, er ikke neutrale og objektive

Fx har DF jo promoveret en valgtest som er kodet til aldrig at pege på Venstre eller Socialdemokratiet...

Til trådstarter: Selvfølgelig skal du stemme. Men en stemme baseret på frygt og forestillinger, er sjældent rationel. Ingen partier i Danmark ønsker et islamdomineret eller ekstremistisk Danmark. Det er vi jo heller ikke i nærheden af at have. Og partierne konkurrerer jo snarere i at overgå hinanden i stram (nærmest fjendtlig) politik på området...

Anmeld Citér

19. marts

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Vær i så fald meget, meget opmærksom på, hvilken valgtest I anvender, og hvem der står bag den. Valgtests og de spørgmål og svarmuligheder de giver, er ikke neutrale og objektive

Fx har DF jo promoveret en valgtest som er kodet til aldrig at pege på Venstre eller Socialdemokratiet...

Til trådstarter: Selvfølgelig skal du stemme. Men en stemme baseret på frygt og forestillinger, er sjældent rationel. Ingen partier i Danmark ønsker et islamdomineret eller ekstremistisk Danmark. Det er vi jo heller ikke i nærheden af at have. Og partierne konkurrerer jo snarere i at overgå hinanden i stram (nærmest fjendtlig) politik på området...

Det er så en anden ting, der gør mig trist. Jeg synes, at valgkampen er meget om mudderkastning "Det ene parti er skyld i x,y og z, sidst det andet parti var i regering skete p, q og r"

Anmeld Citér

19. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Det er så en anden ting, der gør mig trist. Jeg synes, at valgkampen er meget om mudderkastning "Det ene parti er skyld i x,y og z, sidst det andet parti var i regering skete p, q og r"

Ja, det er træls. Men... har det ikke altid været sådan?

Anmeld Citér

20. marts

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Det er en helt valid pointe. Jeg tager også flere forskellige når jeg er i tvivl. Tager aldrig kun en enkelt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.