Anonym skriver:
22000 og 7000 uden børn er da også ren luksus for at lave ingenting, som kh modtager kan du for boligstøtte, gratis tandlæge og andre goder. Hvis du har børn ekstra børnepenge, friplads osv.så ja I vil selvfølgelig gå ned i indtægt, tilgengæld ville I kunne gøre lige hvad I har lyst til
Min mand er selvstændig og nærmest altid på arbejde. Først skal han betale næsten halvdelen af indtjeningen i skat, hvis han skal hive pengene ud, skal han dælme betale skat igen, dvs vi nu er nede på næsten en fjerdedel hvis han så havde en kæmpe virksomhed skulle han så også betale skat af sine værdier, (formueskat), hvad er fair i det ? Og hvorfor skulle folk så starte virksomhed i dk? Det er i forvejen totalt uattraktivt
Og nej det er jo netop det jeg mener med at Socialdemokratiet køre Danmark i sænk for ja der er en brist med det kan de åbentbart slet ikke se, og det er her jeg mener det er fuldstændig naivt og dumt at stemme rødt
For det første skrev jeg mit indlæg som svar på din påstand om, at det snart ikke kan betale sig at arbejde mere. Det glider du af på nu - for det indlysende og indiskutable svar er, at det i dén grad godt kan betale sig for os at arbejde. Og så glemte jeg endda at nævne, at vi udover vores lønninger også får penge til pension.
For det andet ville vi overhovedet ikke kunne gøre, hvad vi har lyst til, hvis vi ikke arbejdede. Vi har lyst til at renovere vores hus, tage ud at rejse 1-2 gange årligt, støtte vores studerende børn, når deres økonomi er for stram, tage ud at spise et par gange om måneden, forkæle vores snart to børnebørn blandt andet med gaver og oplevelser, holde runde fødselsdage med mange gæster, give gode gaver til familie og venner, gå i bio og teateret og til koncerter, kunne betale mekaniker- og dyrlægeregninger for to biler og to hunde, støtte Røde Kors og Red Barnet fast hver måned - osv. osv. Vi er meget, meget privilegerede og bevidste om det.
Desuden ville ingen af os da få lov at gå ledige og lave ingenting, med mindre vi blev alvorligt syge eller invalide. “Hej A-kasse/sagsbehandler - jeg vil altså ikke arbejde mere” - tror du, den går?
For det tredje er 7000 ikke luksus. Luksus er bl.a. alt det, jeg har beskrevet ovenover - hvis du kan få det til at hænge sammen for 7000/måned, så er jeg sikker på, du kan tjene kassen som økonomisk rådgiver. Meld dig straks som ekspert i “Luksusfælden”!
Og at S kører Danmark i sænk - iøvrigt uden at de andre regeringspartier, heriblandt V, har gennemskuet det - er sgu en frisk konklusion, når beskæftigelsen i DK er HISTORISK høj, og det økonomiske råderum ligeså.
Så: Kunne du ikke sætte lidt fakta og tal på dine påstande? Du sidder altså inde med en ret unik opfattelse/fortolkning af virkeligheden, og det ville være meget oplysende at høre, hvad den bunder i.