Er det tabubelagt at være højreorienteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

I går kl. 13:33

Anonym

Anonym skriver:

1) stop nu, det er simpelthen forkert, de kh modtager jeg kender får det dækket, så det er altså en mulighed søde ven

2) man har det økonomisk godt på den måde at man får penge for ikke at lave noget, det er selvfølgelig mindre end hvis du arbejdede, men stadig vildt mange penge for ikke at lave noget 

Men fordi du kender et par stykker på KH, der har fået tandlæge dækket kan du ikke sætte lighedstegn ved, at alle får. Man kan søge om tilskud til tandlæge. Men ikke alle får det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

I går kl. 13:39

Anonym

Anonym skriver:

22000 og 7000 uden børn er da også ren luksus for at lave ingenting, som kh modtager kan du for boligstøtte, gratis tandlæge og andre goder. Hvis du har børn ekstra børnepenge, friplads osv.så ja I vil selvfølgelig gå ned i indtægt, tilgengæld ville I kunne gøre lige hvad I har lyst til

Min mand er selvstændig og nærmest altid på arbejde. Først skal han betale næsten halvdelen af indtjeningen i skat, hvis han skal hive pengene ud, skal han dælme betale skat igen, dvs vi nu er nede på næsten en fjerdedel hvis han så havde en kæmpe virksomhed skulle han så også betale skat af sine værdier, (formueskat), hvad er fair i det ? Og hvorfor skulle folk så starte virksomhed i dk? Det er i forvejen totalt uattraktivt

Og nej det er jo netop det jeg mener med at Socialdemokratiet køre Danmark i sænk for ja der er en brist med det kan de åbentbart slet ikke se, og det er her jeg mener det er fuldstændig naivt og dumt at stemme rødt 

1. der er ikke formueskat i Danmark.

2. det er faktuelt forkert, at han ender på kun 25%. Den højeste marginalskat er mellem 52% og 56 %. Så der vil altså være en del mere end 25 % tilbage.

3. Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed: Her betaler man skalt af overskuddet og kan derefter trække det ud man vil. Uden at betale yderligere skat. 

4. Hvis det er et selskab: Selskabet betaler 22% i skat. Trækkes der penge ud som løn betaler han indkomstskat. Og selskabet får fradrag for lønnen. 

Anmeld Citér

I går kl. 16:37

Anonym

Anonym skriver:

1. der er ikke formueskat i Danmark.

2. det er faktuelt forkert, at han ender på kun 25%. Den højeste marginalskat er mellem 52% og 56 %. Så der vil altså være en del mere end 25 % tilbage.

3. Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed: Her betaler man skalt af overskuddet og kan derefter trække det ud man vil. Uden at betale yderligere skat. 

4. Hvis det er et selskab: Selskabet betaler 22% i skat. Trækkes der penge ud som løn betaler han indkomstskat. Og selskabet får fradrag for lønnen. 

Nej? Ikke endnu, det er jo det Socialdemokratiet vil indfører ? Følger du slet ikke med ?

Ja max skatten er sikkert det, men når du er selvstændig betaler du først skat når du har tjent dem og så også når de skal ud. - vi har haft virksomhed i mange år og har revisor på, så vi kender udemærket reglerne

Anmeld Citér

I går kl. 18:16

Anonym

Nej? Ikke endnu, det er jo det Socialdemokratiet vil indfører ? Følger du slet ikke med ?

Ja max skatten er sikkert det, men når du er selvstændig betaler du først skat når du har tjent dem og så også når de skal ud. - vi har haft virksomhed i mange år og har revisor på, så vi kender udemærket reglerne

Interessant at du tydeligvis ikke vidste, at der ikke er formueskat i Danmark. 

Jeg er også selvstændig- så kender derfor lovgivningen. Det er misvisende, at du påstår din mand betaler dobbelt skat og kun har ca 25% tilbage af sin indtægt. Hvis han virkelig betaler så meget ville jeg godt nok fyre den revisor! 

Anmeld Citér

I går kl. 19:48

Anonym

Anonym skriver:

Interessant at du tydeligvis ikke vidste, at der ikke er formueskat i Danmark. 

Jeg er også selvstændig- så kender derfor lovgivningen. Det er misvisende, at du påstår din mand betaler dobbelt skat og kun har ca 25% tilbage af sin indtægt. Hvis han virkelig betaler så meget ville jeg godt nok fyre den revisor! 

Jeg skriver intet om at der allerede er formueskat i Danmark ?

Hvordan får du penge ud af dit firma uden at betale skat hvis jeg må have lov at spørge ?

Anmeld Citér

I går kl. 21:52

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan får du penge ud af dit firma uden at betale skat hvis jeg må have lov at spørge ?

Det fungerer sådan her - og jeg er enig i, at I skal finde jer en ny revisor, hvis han/hun har bildt jer ind, at I kommer ned på en fjerdedel. (Det kunne selvfølgelig også være, du har misforstået det totalt.) 

Man betaler ikke “skat to gange” på den måde, så man ender med kun en fjerdedel tilbage. Men det kan føles sådan, fordi der er flere lag af beskatning afhængigt af virksomhedsform.

Her er hvad der faktisk sker:

1) Personligt ejet virksomhed

Hvis man er enkeltmandsvirksomhed:

• Overskud beskattes som personlig indkomst (op til ca. 52–55 % inkl. AM-bidrag i toppen).
  • Når pengene hæves, er der ikke ekstra skat – de er allerede beskattet.

2) ApS / selskab (der hvor forvirringen opstår)

Hvis man driver virksomhed via et ApS:

Trin 1: Selskabsskat

• Virksomheden betaler 22 % selskabsskat af overskuddet.

Trin 2: Når pengene udbetales til ejeren

Her er der to muligheder:

a) Løn

• Løn beskattes som almindelig indkomst (igen op til ~55 %).
  • Selskabet får fradrag for lønnen → så der er ikke “dobbelt skat” på samme krone.

b) Udbytte

• Udbytte beskattes typisk:
    • ca. 27 % op til en grænse
    • ca. 42 % over

�� Her er det rigtigt, at der er to lag:

• først 22 %
  • derefter udbytteskat

Men samlet bliver det typisk omkring:

• ca. 42–55 % i alt. 

- Hvor kommer “en fjerdedel tilbage” fra?

Det er en klassisk fejltænkning:

Man tænker:

• 50 % skat først
  • og så 50 % igen
    → 25 % tilbage

Men i virkeligheden beskattes ikke det samme beløb to gange på samme måde .

Eksempel (forenklet)

100 kr i overskud i ApS:

• 22 kr selskabsskat → 78 kr tilbage
  • Udbytteskat (fx 27 %) af 78 kr → ca. 21 kr

Tilbage: ca. 57 kr

Anmeld Citér

kl. 08:15

Anonym

Anonym skriver:

Det fungerer sådan her - og jeg er enig i, at I skal finde jer en ny revisor, hvis han/hun har bildt jer ind, at I kommer ned på en fjerdedel. (Det kunne selvfølgelig også være, du har misforstået det totalt.) 

Man betaler ikke “skat to gange” på den måde, så man ender med kun en fjerdedel tilbage. Men det kan føles sådan, fordi der er flere lag af beskatning afhængigt af virksomhedsform.

Her er hvad der faktisk sker:

1) Personligt ejet virksomhed

Hvis man er enkeltmandsvirksomhed:

• Overskud beskattes som personlig indkomst (op til ca. 52–55 % inkl. AM-bidrag i toppen).
  • Når pengene hæves, er der ikke ekstra skat – de er allerede beskattet.

2) ApS / selskab (der hvor forvirringen opstår)

Hvis man driver virksomhed via et ApS:

Trin 1: Selskabsskat

• Virksomheden betaler 22 % selskabsskat af overskuddet.

Trin 2: Når pengene udbetales til ejeren

Her er der to muligheder:

a) Løn

• Løn beskattes som almindelig indkomst (igen op til ~55 %).
  • Selskabet får fradrag for lønnen → så der er ikke “dobbelt skat” på samme krone.

b) Udbytte

• Udbytte beskattes typisk:
    • ca. 27 % op til en grænse
    • ca. 42 % over

�� Her er det rigtigt, at der er to lag:

• først 22 %
  • derefter udbytteskat

Men samlet bliver det typisk omkring:

• ca. 42–55 % i alt. 

- Hvor kommer “en fjerdedel tilbage” fra?

Det er en klassisk fejltænkning:

Man tænker:

• 50 % skat først
  • og så 50 % igen
    → 25 % tilbage

Men i virkeligheden beskattes ikke det samme beløb to gange på samme måde .

Eksempel (forenklet)

100 kr i overskud i ApS:

• 22 kr selskabsskat → 78 kr tilbage
  • Udbytteskat (fx 27 %) af 78 kr → ca. 21 kr

Tilbage: ca. 57 kr

Det er aps.

Så det er jo helt rigtig hvad jeg siger

Anmeld Citér

kl. 12:33

Anonym

Anonym skriver:

Det er aps.

Så det er jo helt rigtig hvad jeg siger

Nej, det er ikke rigtigt, hvad du siger. Din mand ender ikke med kun at have 25 % af sin løn tilbage. Som lønmodtager betaler man skat på én gang. Som selvstændig betaler man to forskellige slags skat. Men man bliver ikke dobbeltbeskattet. 

Anmeld Citér

kl. 12:39

Anonym

Anonym skriver:

Du må have glemt du har skrevet ovenstående: "....hvis han så havde en kæmpe virksomhed skulle han så også betale skat af sine værdier (formueskat).....

Jeg betaler indkomstskat for at udbetale løn. Det får firmaet så i fradrag. Derfor ender du altså ikke med at betale skat to gange af de samme penge. 

Det må du altså få jeres revisor til at forklare dig ordentlig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.