Fedt med en opdatering. Hvilke partier synes du taler for åbne grænser? Jeg hører snarere at snart sagt alle partier er drejet mod højre de sidste årtier... selv SF er hoppet på bølgen?
Og ift. kriminalitet, så er det i mine øjne glædeligt, hvis flere politikere får øjnene op for, at strengere straffe jo ikke virker? Forebyggelse og rehabilitering er klart at foretrække, hvis målet er at undgå mere kriminalitet...
Jeg må sige, at jeg faktisk ikke har fulgt med i, hvad der sker i SF. Det var mest Enhedslisten og Alternativet, jeg ikke rigtigt synes, repræsenterer mine synspunkter længere.
Når det kommer til kriminalitet, er jeg nok mere kynisk og tænker, at smider du én person i fængsel permanent, begår lige han/hun i det mindste ikke flere forbrydelser. Mit fokus vil altid være at beskytte lovlydige borgere fremfor kriminelle. Desuden er jeg én af dem, der let bliver krænket på min retsfølelse, når de straffe, der idømmes slet ikke stå mål med, hvad ofre/pårørende har gået igennem. Og så har jeg, som det fremgår af tråden, ved siden af at jeg tilfældigvis er veluddannet, en temmelig belastet/kompleks baggrund, hvilket muligvis gør, at jeg er så intolerant, som jeg er. Mit mindset er, at det kan godt være, at man har haft et hårdt liv, men det er ikke nogen undskyldning for ikke at opføre sig ordentligt.
Anmeld
Citér