Er det tabubelagt at være højreorienteret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts

Anonym trådstarter

Tak til jer, der bidrog til tråden. Jeg ender tilbage ved rød blok - da jeg simpelthen ikke kan stemme blåt pga socialpolitikken. Jeg er stadig dybt bekymret over, hvordan rød blok vil åbne grænserne, lade ytringsfriheden udnytte og heller ikke tager kriminalitet særligt alvorligt (tit synes jeg, at gerningsmændene bliver gjort til ofre. Så skal vi forebygge mere, så skal vi rehabilitere mere og så skal vi også holde os for øje, at de der begår kriminalitet ofte har haft en problematisk opvækst osv) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Tak til jer, der bidrog til tråden. Jeg ender tilbage ved rød blok - da jeg simpelthen ikke kan stemme blåt pga socialpolitikken. Jeg er stadig dybt bekymret over, hvordan rød blok vil åbne grænserne, lade ytringsfriheden udnytte og heller ikke tager kriminalitet særligt alvorligt (tit synes jeg, at gerningsmændene bliver gjort til ofre. Så skal vi forebygge mere, så skal vi rehabilitere mere og så skal vi også holde os for øje, at de der begår kriminalitet ofte har haft en problematisk opvækst osv) 

Super fedt med en update. Jeg synes faktisk at fx socaildemokratiet og sf har fået strammere udlændingepolitik end tidligere, så måske du ikke rammer helt ved siden af, trods alt. God valgdag i morgen  

Anmeld Citér

23. marts

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Super fedt med en update. Jeg synes faktisk at fx socaildemokratiet og sf har fået strammere udlændingepolitik end tidligere, så måske du ikke rammer helt ved siden af, trods alt. God valgdag i morgen  

Ja jeg tænker Socialdemokratiet, ville dog ønske, at de skiftede Mette F ud med en anden. 

Anmeld Citér

23. marts

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Fedt med en opdatering. Hvilke partier synes du taler for åbne grænser? Jeg hører snarere at snart sagt alle partier er drejet mod højre de sidste årtier... selv SF er hoppet på bølgen?

Og ift. kriminalitet, så er det i mine øjne glædeligt, hvis flere politikere får øjnene op for, at strengere straffe jo ikke virker? Forebyggelse og rehabilitering er klart at foretrække, hvis målet er at undgå mere kriminalitet... 

Anmeld Citér

23. marts

Anonym trådstarter

Fedt med en opdatering. Hvilke partier synes du taler for åbne grænser? Jeg hører snarere at snart sagt alle partier er drejet mod højre de sidste årtier... selv SF er hoppet på bølgen?

Og ift. kriminalitet, så er det i mine øjne glædeligt, hvis flere politikere får øjnene op for, at strengere straffe jo ikke virker? Forebyggelse og rehabilitering er klart at foretrække, hvis målet er at undgå mere kriminalitet... 

Jeg må sige, at jeg faktisk ikke har fulgt med i, hvad der sker i SF. Det var mest Enhedslisten og Alternativet, jeg ikke rigtigt synes, repræsenterer mine synspunkter længere. 

Når det kommer til kriminalitet, er jeg nok mere kynisk og tænker, at smider du én person i fængsel permanent, begår lige han/hun i det mindste ikke flere forbrydelser. Mit fokus vil altid være at beskytte lovlydige borgere fremfor kriminelle. Desuden er jeg én af dem, der let bliver krænket på min retsfølelse, når de straffe, der idømmes slet ikke stå mål med, hvad ofre/pårørende har gået igennem. Og så har jeg, som det fremgår af tråden, ved siden af at jeg tilfældigvis er veluddannet, en temmelig belastet/kompleks baggrund, hvilket muligvis gør, at jeg er så intolerant, som jeg er. Mit mindset er, at det kan godt være, at man har haft et hårdt liv, men det er ikke nogen undskyldning for ikke at opføre sig ordentligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.