Roe v Wade omstødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Sprit25 skriver:

Scenarie. 

Anna kommer ind. Hun er blevet voldtaget og vil gerne have en abort. Den får ud. 

2 år efter kommer Anna ind igen. Voldtaget og vil have en abort. Hvad så? Hvordan "sikre" vi hun ikke får en gratis abort. Hvordan "sikre" vi os, at hun ikke snyder os

Jeg er godt klar over at det er svært sådan noget med at bevise/modbevise hvad der bliver sagt. 

men come on hvis man bliver voldtaget 1 gang  så man også mere påpasselig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

fehår

Love Angel skriver:

Jeg er godt klar over at det er svært sådan noget med at bevise/modbevise hvad der bliver sagt. 

Jøsses. 

Jeg er dybt rystet over dit kvindesyn. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Sprit25

Love Angel skriver:

Men det bliver jo til et levedygtig barn. Men den få jo slet ikke chancen.

Det er da ikke sikkert? 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Sprit25

Love Angel skriver:

Så Natasha kampusch skulle have været mere påpasselig? 

Josef fritzels datter? Tønderpigen? 

Kvinder der bliver systematisk voldtaget, ja det er en ting, gennem barndommen får et løst forhold til sex. Deres grænser udviskes og de har svært ved at læse seksuelle situationer. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Mor til 4
Maricella skriver:

Jamen selvfølgelig være uheldig mere end én gang i sit reproduktive liv.. piger går tidligere i puperteten i dag, og for mange kan de måske blive gravide fra de er 13-50 år (og jeg er med på at sansynligheden falder med alderen, men muligheden er der) dvs på 37 år bliver der forlangt af en kvinde at hun kun må være uheldig én gang. Prøv at overfør det til andre områder af livet.. cykelstyrt måske. Jeg er da styrter på cykel adskillige gange, ofte af forskellige årsager: En gang gik en møtrik af og cyklen gik bogstavelig talt stykker imens jeg kørte. En gang holdt jeg stille i et kryds og blev påkørt bagfra af en bil. Jeg er to gange styrtet pga sort is. I skolealderen var der en dreng, der bogstaveligt talt stak en kæp i mit hjul da jeg trillede forbi. Jeg er kørt over en sten, skredet og gledet videre ind i en kantsten og mange andre uheld.

I forhold til prævention har jeg 3 gange oplevet sprængt kondom.. potentielt tre graviditeter lige der. Må man så efter første sprængte kondom ikke bruge den præventionsform mere for man ved jo de kan sprænge? Jeg tåler hormonel prævention utrolig dårlig, og jeg har været på det en årrække. Jeg har i en meget stresset periode haft glemt pillerne =4. potentielle graviditet. Jeg har kun været seksuel aktiv i knap 16 år.. der kan nå at ske mange uheld frem i tiden. Og ingen prævention er 100% sikker så selv hvis man prøver alle former og er uheldig at de svigter på hver deres måde så er det jo 10+ potentielle graviditeter

Dem der har ressourcerne skal nok passe på sig selv. Vi har abort til uheld (uønskede graviditeter) og til ønskede graviditeter hvor forhold taler for at enten mor eller barn vil have bedst af at det bliver afsluttet før tid både tidligt og sent. Jeg har én gang i mit liv mødt en kvinde, der "brugte abort som prævention" (min fordom om hende) hun havde fået 11 provokerede. Og tvangsfjernet 2 børn.. var nu gravid med nr 3, som også stod til tvangsfjernelse. Det eneste jeg kan tænke er stakkels kvinde. Og det er da netop hende, der har brug for den fri abort.

Det kan godt være at abort ikke er for sjov, men det er dælme heller ikke for sjov i ramme alvor at tvinge en kvinde til at gennemgå en uønsket graviditet og derefter bortadoptere/få tvangsfjernet et barn. Eller måske liiige præcis kun at kunne overleve i at være mor uden at myndighederne opdager at inden for hjemmets fire vægge fungerer det bare ikke.. og jo det er de facto det der vil ske, hvis der bliver indført brugerbetaling på abort.. jeg synes det er helt hen i hampen at foreslå det.

Men alt det uheld med cykel mm er ikke det samme som abort. Hvor vi snakker om at man med abort slå man et barn ihjel. 

Og jeg siger bare at abort er ikke for sjov, det er et lille menneske der bliver slået ihjel hver gang man fortaget en abort. Man vil jo bare finde en måde så de ikke har de tankegang med at bruge abort som prævention. 
og desuden hvis du mener at de kvinder gør sådan noget og er så uansvarlig er pga de er psykisk syge Og aldrig burdte have børn. Så det også bare med at tilbyde dem at blive steril. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Love Angel skriver:

Og så formåede du lige at victimblaime! Det er selvfølgelig kvinden egen skyld! Jeg forundres over dit syn på kvinder, gang på gang....

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Mor til 4
lineog4 skriver:

Tænker du får blandet pærer og bananer. 

Man kan være imod den frie abort, fordi man som du skriver i dette indlæg oplever aborten som qt slå et barn ihjel - så er man formodentlig også imod abort både første gang, når kvinden er blevet voldtaget mm. 

Man kan være imod den gratis abort fordi man oplever, at abort bliver brugt som gratis prævention middel, og så kan man fx have forslag a la første abort gratis efterfølgende koster det kassen. Men med det argument handler det om økonomi og ikke om hvorvidt fosteret bliver slået ihjel. 

Ja fordi min holdning er og self bliver det nok ikke sådan. Fordi jeg synes at ved abort så slå man et barn ihjel så selv 1 gang er for meget. Når man tænker at det er et uheld så det i min verden ikke nok til at man skal ha en abort. 
så få man det barn også passer man bedre på næste gang. 
grund jeg sagde de kan lave den regel at den samme kvinde kan komme 1 gang og for fortaget abort første gang men anden gang  er mere realistisk at det kan laves den regel. Selvom jeg synes det med at det med uheld der skal der ikke engang gratis abort til. Og hvis man mener at kvinden er ustabil og aldrig burdte ha børn. Så heller tilbyd dem at blive steril.

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

Tror også det er rigtigt vigtigt for danskere at forstå, at USA er opbygget af stater, der har meget magt hver især.

Så at det ikke er en grundlovs-sikret rettigheder betyder jo ikke, at staterne hver især ikke kan indføre det - blot at det ikke gøres føderalt.

Anmeld Citér

26. juni 2022

fehår

KoFy skriver:

Tror også det er rigtigt vigtigt for danskere at forstå, at USA er opbygget af stater, der har meget magt hver især.

Så at det ikke er en grundlovs-sikret rettigheder betyder jo ikke, at staterne hver især ikke kan indføre det - blot at det ikke gøres føderalt.

Men i løbet af de sidste to dage har flere og flere stater lukket for abortmulighederne. Det påvirker kvinder i de stater, især fordi mange kvinder ikke har de økonomiske ressourcer til at rejse til en anden stat og få en abort. Så jo, reelt set er retten til fri abort forsvundet i USA. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

fehår skriver:

Men i løbet af de sidste to dage har flere og flere stater lukket for abortmulighederne. Det påvirker kvinder i de stater, især fordi mange kvinder ikke har de økonomiske ressourcer til at rejse til en anden stat og få en abort. Så jo, reelt set er retten til fri abort forsvundet i USA. 

Men hvis man er så uenig i, hvad der foregår i ens land/stat, og at det påvirker ens liv så meget, så må man jo enten 1) flytte eller 2) blive for at hjælpe med at ændre på det via demokratiet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.