Love Angel skriver:
Det jo derfor jeg skriver hvis uheldet er ude så kan man få gratis abort den ene gang. Men hvis hun kommer igen og igen så det jo fordi hun bruger abort som prævention. Derfor skal der ne 2 gang den samme kvinde kommer og vil ha abort så det stort beløb der skal betales.
så hvis prævention bliver meget billigere og abort som er helt gratis ligenu skal laves om til stort beløb der skal betales hvis den samme kvinde kommer 2 gange. Så skal de få kvinder nok tænke prævention fremover.
Jamen, det giver stadig ingen mening for mig, at den kvinde, hvor det ikke skyldes uheld, men gentagne gange drejer sig om “sjusk”, ligegyldighed, manglende omtanke og konsekvensberegning, kun skal kunne få abort for en høj betaling. Det er da lige netop hende, vi skal støtte i ikke at få et barn, da hun næppe har ressourcerne til at blive en ansvarlig mor. Hvorfor skal hun få børn, der lider under, at vi ikke tilbød hende en abort?
Hvad er årsagen i øvrigt til, at du ikke synes, hun må bruge abort som prævention? Det er ikke fordi, jeg synes, det er en god ide, men jeg vil godt nok hellere, at hun gør dét, end at hun får børn, ingen ønsker. Jeg betaler også hellere dén regning via skatten, end jeg betaler for, at de sociale myndigheder skal ind med den helt store indsats, tvangsfjernelse etc. af børn, som det havde været bedst for aldrig at være blevet født.
Økonomiske incitamenter virker ikke regulerende på alle menneskers adfærd. I så fald havde vi ingen fartsyndere, vanvidsbilister, folk, der snyder i toget osv. osv.
Anmeld
Citér