Love Angel skriver:
Uheldig 2 gange serøst? Hvis ikke man har lært efter første gang, så vil man derefter kalde det sjuskeri og total ligeglad med at slå barn efter barn efter barn ihjel.
og fordi drømmemanden skrider så lad os bare slå barnet ihjel for en idiot. Serøst kan du ikke selv høre hvor dumt og intet følelse eller menneskeligt det lyder???
Hvorfor abort?? Igen gentager jeg. FORDI vi snakker om et helt uskyldig lille barn der bliver slået ihjel ved abort. DERFOR og det burdte være mere end nok grund.
Jamen selvfølgelig være uheldig mere end én gang i sit reproduktive liv.. piger går tidligere i puperteten i dag, og for mange kan de måske blive gravide fra de er 13-50 år (og jeg er med på at sansynligheden falder med alderen, men muligheden er der) dvs på 37 år bliver der forlangt af en kvinde at hun kun må være uheldig én gang. Prøv at overfør det til andre områder af livet.. cykelstyrt måske. Jeg er da styrter på cykel adskillige gange, ofte af forskellige årsager: En gang gik en møtrik af og cyklen gik bogstavelig talt stykker imens jeg kørte. En gang holdt jeg stille i et kryds og blev påkørt bagfra af en bil. Jeg er to gange styrtet pga sort is. I skolealderen var der en dreng, der bogstaveligt talt stak en kæp i mit hjul da jeg trillede forbi. Jeg er kørt over en sten, skredet og gledet videre ind i en kantsten og mange andre uheld.
I forhold til prævention har jeg 3 gange oplevet sprængt kondom.. potentielt tre graviditeter lige der. Må man så efter første sprængte kondom ikke bruge den præventionsform mere for man ved jo de kan sprænge? Jeg tåler hormonel prævention utrolig dårlig, og jeg har været på det en årrække. Jeg har i en meget stresset periode haft glemt pillerne =4. potentielle graviditet. Jeg har kun været seksuel aktiv i knap 16 år.. der kan nå at ske mange uheld frem i tiden. Og ingen prævention er 100% sikker så selv hvis man prøver alle former og er uheldig at de svigter på hver deres måde så er det jo 10+ potentielle graviditeter
Dem der har ressourcerne skal nok passe på sig selv. Vi har abort til uheld (uønskede graviditeter) og til ønskede graviditeter hvor forhold taler for at enten mor eller barn vil have bedst af at det bliver afsluttet før tid både tidligt og sent. Jeg har én gang i mit liv mødt en kvinde, der "brugte abort som prævention" (min fordom om hende) hun havde fået 11 provokerede. Og tvangsfjernet 2 børn.. var nu gravid med nr 3, som også stod til tvangsfjernelse. Det eneste jeg kan tænke er stakkels kvinde. Og det er da netop hende, der har brug for den fri abort.
Det kan godt være at abort ikke er for sjov, men det er dælme heller ikke for sjov i ramme alvor at tvinge en kvinde til at gennemgå en uønsket graviditet og derefter bortadoptere/få tvangsfjernet et barn. Eller måske liiige præcis kun at kunne overleve i at være mor uden at myndighederne opdager at inden for hjemmets fire vægge fungerer det bare ikke.. og jo det er de facto det der vil ske, hvis der bliver indført brugerbetaling på abort.. jeg synes det er helt hen i hampen at foreslå det.
Anmeld
Citér