Roe v Wade omstødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Love Angel skriver:

At flere bliver befrugtet og at der kun 1 der kan lykkes er jo ikke det samme som at man selv gå og slå det ihjel. Som man direkte gå ind og gør som det er med abort.

Der er da masser af nedfrosne befrugtede æg som ikke bliver brugt og derfor termineret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

Milla1992

Love Angel skriver:

Jeg er godt klar over at det er svært sådan noget med at bevise/modbevise hvad der bliver sagt. 

men come on hvis man bliver voldtaget 1 gang  så man også mere påpasselig.

Jeg blev voldtaget gentagende gange i et tidligere forhold som 16-årig. Men det er vel min egen skyld, fordi jeg ikke gik efter den første gang? Det er mere held end forstand at jeg ikke blev gravid i det forhold, kondom gad han sgu ikke at bruge hverken når han tvang sig adgang til min krop eller når vi rent faktisk havde sex. Føj for satan, jeg håber aldrig du eller dine nærmeste bliver udsat for voldtægt eller ender i et voldeligt forhold, men specielt ikke dine nærmeste for de ville tydeligvis aldrig få din støtte.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Milla1992 skriver:

Jeg blev voldtaget gentagende gange i et tidligere forhold som 16-årig. Men det er vel min egen skyld, fordi jeg ikke gik efter den første gang? Det er mere held end forstand at jeg ikke blev gravid i det forhold, kondom gad han sgu ikke at bruge hverken når han tvang sig adgang til min krop eller når vi rent faktisk havde sex. Føj for satan, jeg håber aldrig du eller dine nærmeste bliver udsat for voldtægt eller ender i et voldeligt forhold, men specielt ikke dine nærmeste for de ville tydeligvis aldrig få din støtte.

Det er vist din holdning og det du siger. For det har jeg ikke skrevet nogen stedet og sådan er min holdning ikke. 

Det som om i vil læse noget der ikke blivet skrevet. 
For sidste gang min holdning er at dem der bliver voldtaget eller dem hvor det er farligt for at være gravid, eller dem der er gravid og få at vide at barnet stort sandsyndeligt ikke overlever derefter. Alle de 3 tilfælde skal kunne få fri abort.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Hanspige

Love Angel skriver:

Måske mener du at de ikke tænker sådan. Men ens handlinger hvor det gang på gang på gang for en abort i stedet for at beskytte sig er i min optik det samme som at tænke/sige at jeg kan jo bare for  en abort.

Jeg kender til to tilfælde.

En ung kvinde der har fået 4 aborter. Jeg bryder mig absolut ikke om det. Kvinden er på kontanthjælp og ryger store mængder hash hver dag. Drikker hver weekend og tager andre sjove ting. Tænker ikke at de 3 børn hun ville få ved tvang ville have gode odds. De ville være skadet fra start af mors livsstil. 

Den anden er narkoman og prostitueret, hun har fået 5+ hun tænker slet ikke. Hun tænker kun på hvor stofferne kommer fra. Hun har HIV, hepatitis og alverdens andre ting. Jeg kender til hende igennem arbejde. Tænker ikke at nogen af de børn ville have et godt liv. De ville være så syge allerede fra start og ende direkte i systemet. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

Hanspige skriver:

En ung kvinde der har fået 4 aborter. Jeg bryder mig absolut ikke om det. Kvinden er på kontanthjælp og ryger store mængder hash hver dag. Drikker hver weekend og tager andre sjove ting. Tænker ikke at de 3 børn hun ville få ved tvang ville have gode odds. De ville være skadet fra start af mors livsstil. 

Den anden er narkoman og prostitueret, hun har fået 5+ hun tænker slet ikke. Hun tænker kun på hvor stofferne kommer fra. Hun har HIV, hepatitis og alverdens andre ting. Jeg kender til hende igennem arbejde. Tænker ikke at nogen af de børn ville have et godt liv. De ville være så syge allerede fra start og ende direkte i systemet. 

Synes ikke dette argument er godt.

Fordi moren allerede mishandler barnet in vitro, er det bedre, at det bliver slået ihjel.

Man burde i stedet sætte ind over for moren.

Anmeld Citér

26. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Abort er ikke at slå et barn ihjel. Det er fjernelse af et foster. Hvis man selv har det svært med tanken og synes det er barn allerede i undfangelsen, så lad være med at få abort. Ingen grund til at bestemme hvad andre skal synes og gøre. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Hanspige

KoFy skriver:

Synes ikke dette argument er godt.

Fordi moren allerede mishandler barnet in vitro, er det bedre, at det bliver slået ihjel.

Man burde i stedet sætte ind over for moren.

Hvordan vil du sætte ind? Du kan ikke tvangs sterilisere dem. Og begge kvinder er så langt ude i stof misbrug og livsstil at den tankegang om at passe på os selv ikke er eksisterende. 

Hvordan ville de 9 børn vi taler om her få et godt liv? 

Anmeld Citér

26. juni 2022

KoFy

Hanspige skriver:

Hvordan vil du sætte ind? Du kan ikke tvangs sterilisere dem. Og begge kvinder er så langt ude i stof misbrug og livsstil at den tankegang om at passe på os selv ikke er eksisterende. 

Hvordan ville de 9 børn vi taler om her få et godt liv? 

Nu er det ikke noget, jeg har tænkt meget over. Men at dømme for børnemishandling mens barnet er i maven og i sidste ende tvangsindlægge, indtil barnet er ude, kunne være muligheder.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Hanspige skriver:

så når de kvinder så meget skadet selv og er uegnet til at blive mødre og aldrig burdte blive mødre. Så er det jo oplagt og godt for dem hvis de bliver sterile i stedet for gang på gang på gang få aborter og dermed slå et barn ihjel for hver abort jo.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Love Angel skriver:

Gang på gang??? 

og nej det ved guden ikke bare hendes skyld. Der vil altid være et eller andet idiot der sidder og er 200% med skyldig. 
derfor hvis det er igennem staten der bliver taget pengene fra så det både fra manden og kvinden.

hvis man kigger sig om så er samfundet mest styret af mænd desværre.

Så kvinden skal straffes økonomisk, for hvad, overgreb, svigtende prævention, manglende ressourcer? Det holder i min verden slet slet ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.