Roe v Wade omstødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mor og meget mere skriver:

Jamen, det giver stadig ingen mening for mig, at den kvinde, hvor det ikke skyldes uheld, men gentagne gange drejer sig om “sjusk”, ligegyldighed, manglende omtanke og konsekvensberegning, kun skal kunne få abort for en høj betaling. Det er da lige netop hende, vi skal støtte i ikke at få et barn, da hun næppe har ressourcerne til at blive en ansvarlig mor. Hvorfor skal hun få børn, der lider under, at vi ikke tilbød hende en abort? 

Hvad er årsagen i øvrigt til, at du ikke synes, hun må bruge abort som prævention? Det er ikke fordi, jeg synes, det er en god ide, men jeg vil godt nok hellere, at hun gør dét, end at hun får børn, ingen ønsker. Jeg betaler også hellere dén regning via skatten, end jeg betaler for, at de sociale myndigheder skal ind med den helt store indsats, tvangsfjernelse etc. af børn, som det havde været bedst for aldrig at være blevet født. 

Økonomiske incitamenter virker ikke regulerende på alle menneskers adfærd. I så fald havde vi ingen fartsyndere, vanvidsbilister, folk, der snyder i toget osv. osv. 

Det kan jeg sagens se hvad du mener. Du hun jo mega uansvarlig at ha den tankegang og derfor er det netop en som hende der ikke skal stå med et barn i armene. 

men jeg tænker og årsagen er ene og alene kun pga at det at slå lille menneske ihjel. Tænk over det hjertet begynder at slå allerede i uge 4-5 stykker. Jeg kan slet ikke klare tanken.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2022

Pb18

Love Angel skriver:

Nej self med voldtægt skal det ikke tælle med i ens ene forsøg overhovedet. 

og måske vil det nok være lidt svært med at bevise at kondomet spræng eller hun glemte at tag et par p-piller. Men derfor at man laver en regel om at første gang er det gratis fordi uheldet kan være ude. Men samme kvinde skal ikke kunne komme første gang og sige kondomet spræng og andet gang hun kommer så siger hun at hun glemte P-piller. 

self det dumt at skulle påtvinge børn til  dem som tænker abort som prævention, som er total uansvarlig tankegang at ha. 

jeg er ked af det hårde du har været igennem. Men tænker kromosomfejl vil det så sige at barnet fødes og vil leve med smerter resten af livet? Eller vil det alligvelet dø efter kort tid? Siden du valgte abort så sent?

Barnet ville leve et meget meget svært liv og have brug for flere operationer det første år, som hun måske/måske ikke ville overleve. Derudover kraftig retardering og potentielt en masse andre ting (der er en del symptomer der opstår senere for dem som bliver voksne). Da hun blev født kunne vi se at ørene var misdannede også og døvhed er ikke ualmindeligt med det hun fejlede. Så vi valgte at det mest kærlige vi kunne gøre sin forældre, var at lade hende få fred, selvom det var den sværeste beslutning jeg nogensinde har taget. Men jeg er lykkelig for at bo i et land hvor jeg får hjælp og støtte i stedet for at blive udskammet og nægtet hjælp. 

Anmeld Citér

25. juni 2022

Love Angel

Mor til 4
Pb18 skriver:

Barnet ville leve et meget meget svært liv og have brug for flere operationer det første år, som hun måske/måske ikke ville overleve. Derudover kraftig retardering og potentielt en masse andre ting (der er en del symptomer der opstår senere for dem som bliver voksne). Da hun blev født kunne vi se at ørene var misdannede også og døvhed er ikke ualmindeligt med det hun fejlede. Så vi valgte at det mest kærlige vi kunne gøre sin forældre, var at lade hende få fred, selvom det var den sværeste beslutning jeg nogensinde har taget. Men jeg er lykkelig for at bo i et land hvor jeg får hjælp og støtte i stedet for at blive udskammet og nægtet hjælp. 

Ked af den svær beslutning du måtte tag. Men din hårde historie er jo ikke ligesom de kvinder der tænker uansvarlig tanker med at bruge abort som prævention.

Anmeld Citér

25. juni 2022

fehår

Love Angel skriver:

Ked af den svær beslutning du måtte tag. Men din hårde historie er jo ikke ligesom de kvinder der tænker uansvarlig tanker med at bruge abort som prævention.

Men hvad så hvis et par meget, meget få individer bruger abort som prævention? Jeg tænker, man må have det virkelig enormt skidt med sig selv for at gøre det. I forbindelse med en missed abortion har jeg prøvet både kirurgisk og medicinsk abort, og begge dele var da dybt ubehageligt. Hvis en kvinde er så langt ude, at hun ikke kan vare på sig selv nok til at undgå gentagne gange at blive uplanlagt gravid, hvordan skal hun så tage vare på et lille barn?

Din løsning er så brugerbetaling på abort nummer 2, 3, 4. Men hvis kvinden ikke har råd til abort, bliver resultatet jo et uønsket barn. Og jeg tænker da, at den slags ressourcesvaghed, der udvises ved gentagne uplanlagte, uønskede graviditeter tit vil hænge sammen med mangel på økonomiske ressourcer til selv at betale for en abort. 

Anmeld Citér

25. juni 2022

Pb18

Love Angel skriver:

Det er jeg med på, men hele debatten om at begrænse abort /indføre brugerbetaling osv påvirker rent mentalt mig, som har stået i en situation, hvor jeg havde behov for at afbryde en graviditet.

Det er fint nok, at min historie ikke ville blive ramt af dine regler, men det er jo en glidebane. For først så må man kun få en, hvis man er uansvarlig (igen, hvem skal bedømme det?). Det vil give medvind til andre, som har andre idéer til regler end dig. Og hvad er så det næste? De mennesker du vil ramme, er som nævnt flere gange, nogle af de svageste i samfundet. Det vil ikke gavne dem, børnene eller samfundet at påtvinge dem børn. Ellers skal vi tilbage til illegale aborter med kæmpe risici involveret fordi folk ikke vil bruge deres eneste gratis forsøg.

Det er da bedre at bruge ressourcer på at gribe de få personer og se om man kan hjælpe dem, fremfor at udskamme dem. Fx betaler kommuner i visse tilfælde for prævention 

Anmeld Citér

25. juni 2022

Love Angel

Mor til 4

Fehår mærkeligt men der er ikke den knap hvor jeg kan citer din besked til mig, så må gør det på den her måde. 

Det jo derfor jeg siger hvis de kvinder der som tænker uansvarligt at de vil bruge abort som prævention, fordi de også tænker hov abort er gratis og prævention koster penge, så vil jeg da bare bruge abort som prævention. 

så det jo der jeg siger at der skal laves brugerbetaling og rimelig høj en. Også intet lave en regel om at alle former for prævention bliver markant nedsat i pris eller at det bliver gratis. På den måde få vi vendt de få kvinders tanke gang. 

også en regel om at kunne fortage gratis abort til de kvinder der bliver voldtaget, og de kvinder hvor det er farligt for dem med en graviditet, også dem der er gravide som senere i graviditet få at vide at barnet har meget meget alvorlig krosomfej og man ikke aner om det kan leve bagefter når det bliver født. 

Anmeld Citér

25. juni 2022

Love Angel

Mor til 4
Pb18 skriver:

Det er jeg med på, men hele debatten om at begrænse abort /indføre brugerbetaling osv påvirker rent mentalt mig, som har stået i en situation, hvor jeg havde behov for at afbryde en graviditet.

Det er fint nok, at min historie ikke ville blive ramt af dine regler, men det er jo en glidebane. For først så må man kun få en, hvis man er uansvarlig (igen, hvem skal bedømme det?). Det vil give medvind til andre, som har andre idéer til regler end dig. Og hvad er så det næste? De mennesker du vil ramme, er som nævnt flere gange, nogle af de svageste i samfundet. Det vil ikke gavne dem, børnene eller samfundet at påtvinge dem børn. Ellers skal vi tilbage til illegale aborter med kæmpe risici involveret fordi folk ikke vil bruge deres eneste gratis forsøg.

Det er da bedre at bruge ressourcer på at gribe de få personer og se om man kan hjælpe dem, fremfor at udskamme dem. Fx betaler kommuner i visse tilfælde for prævention 

Det jo også det jeg siger. De få kvinder der tænker uansvarligt at hov jeg kan bare bruge abort som prævention fordi det er gratis. Og prævention er dyrt og eller koster penge. 
for at vende om på deres tankegang så indføre brugerbetaling og rimelig høj en. Også  nedsat markant prisen på prævention og eller gør det helt gratis.

Anmeld Citér

25. juni 2022

drabo

Profilbillede for drabo
Love Angel skriver:

Det jo også det jeg siger. De få kvinder der tænker uansvarligt at hov jeg kan bare bruge abort som prævention fordi det er gratis. Og prævention er dyrt og eller koster penge. 
for at vende om på deres tankegang så indføre brugerbetaling og rimelig høj en. Også  nedsat markant prisen på prævention og eller gør det helt gratis.

Og hvad med de kvinder som bliver gravide med drømmemanden, som så skrider eller dem som er uheldige to gange osv.

Igen så skal vi som minimum jo også indfører bruger betaling for sportsskader, diabetes 2, lungekræft for rygere, folk der kommer til skade under spiritus kørsel eller mens de kører for stærkt osv 

Der er enormt mange mennesker som ender i sundhedsvæsenet mere eller mindre selvforskyldt, hvorfor lige abort der skal koste.

Og er sikker på de mødre ikke kommer til at elske deres børn og blive ansvarlige, måske nogle få. Og det vil igen være de svageste og mest udsatte som holdes nede, da middelklassen nok skulle finde pengene til en abort.

Anmeld Citér

25. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Love Angel skriver:

Jeg tror simpelthen ikke, du tolker disse - få - kvinders handlinger korrekt. Jeg tror ikke, de tænker “Hov, jeg kan bare bruge abort som prævention, for prævention er dyrt.” De tænker “Det går nok/ Hvor stor er sandsynligheden lige for, at jeg bliver gravid af et enkelt knald?/Jeg beder ham trække sig ud, før han kommer/Jeg giver ham et blowjob, og så stopper vi dér” - eller også tænker de ikke så meget, fordi de er fulde eller skruphamrende liderlige eller … 

INGEN har en plan om, at de vil blive uønsket gravide og skulle igennem en abort. Folk dummer sig - nogle mere og oftere end andre - uanset, om det kan medføre en dum situation, et mistet kørekort, en parkeringsbøde eller en selvbetalt abort. 

Anmeld Citér

25. juni 2022

ErDuHerIkkeSnart

Mor og meget mere skriver:

Jamen, det giver stadig ingen mening for mig, at den kvinde, hvor det ikke skyldes uheld, men gentagne gange drejer sig om “sjusk”, ligegyldighed, manglende omtanke og konsekvensberegning, kun skal kunne få abort for en høj betaling. Det er da lige netop hende, vi skal støtte i ikke at få et barn, da hun næppe har ressourcerne til at blive en ansvarlig mor. Hvorfor skal hun få børn, der lider under, at vi ikke tilbød hende en abort? 

Hvad er årsagen i øvrigt til, at du ikke synes, hun må bruge abort som prævention? Det er ikke fordi, jeg synes, det er en god ide, men jeg vil godt nok hellere, at hun gør dét, end at hun får børn, ingen ønsker. Jeg betaler også hellere dén regning via skatten, end jeg betaler for, at de sociale myndigheder skal ind med den helt store indsats, tvangsfjernelse etc. af børn, som det havde været bedst for aldrig at være blevet født. 

Økonomiske incitamenter virker ikke regulerende på alle menneskers adfærd. I så fald havde vi ingen fartsyndere, vanvidsbilister, folk, der snyder i toget osv. osv. 

Faktisk, vil jeg blot tilføje, tyder al forskning på at økonomiske incitamenter virker allermindst, på de mennesker, som har det allerværst…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.