Love Angel skriver:
Ked af den svær beslutning du måtte tag. Men din hårde historie er jo ikke ligesom de kvinder der tænker uansvarlig tanker med at bruge abort som prævention.
Det er jeg med på, men hele debatten om at begrænse abort /indføre brugerbetaling osv påvirker rent mentalt mig, som har stået i en situation, hvor jeg havde behov for at afbryde en graviditet.
Det er fint nok, at min historie ikke ville blive ramt af dine regler, men det er jo en glidebane. For først så må man kun få en, hvis man er uansvarlig (igen, hvem skal bedømme det?). Det vil give medvind til andre, som har andre idéer til regler end dig. Og hvad er så det næste? De mennesker du vil ramme, er som nævnt flere gange, nogle af de svageste i samfundet. Det vil ikke gavne dem, børnene eller samfundet at påtvinge dem børn. Ellers skal vi tilbage til illegale aborter med kæmpe risici involveret fordi folk ikke vil bruge deres eneste gratis forsøg.
Det er da bedre at bruge ressourcer på at gribe de få personer og se om man kan hjælpe dem, fremfor at udskamme dem. Fx betaler kommuner i visse tilfælde for prævention
Anmeld
Citér