Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

Ox.

Jeg er for aborter, hvis ikke vi havde frivillig abort, tror jeg at der er mange børn der ville få en forfærdelig start på livet ...

Folk der bruger abort som præventationsmiddel, synes jeg dog ikke er okay!

Min mor aborterede desværre ufrivilligt for nogle år tilbage, og der lå hun sammen med en som skulle ind og have hendes 9 abort, det synes jeg simpelthen er for meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

frk andreasen

Eva skriver:

Må jeg så spørge dig om hvad alternativet havde været...vi er enige om det er forkert, dumt, uhensigtsmæssigt, latterligt osv osv osv bare at få aborter i flæng...Men skal disse piger så "lære det" og få barnet...hvis man kan have en sådan adfærd, er det så bedre de ikke får børnene da? Skal børnens straffes pga en mor der ikke er voksen og ansvarsfuld...

Måske jeg forholder mig anderledes til det end jer der bare er imod, men hvad ville alternativet være...?? hvis disse piger ikke fik en abort? Har vi ikke nok børn der har en forfærdelig opvækst uden vi behøver tvinge børn og mødre ud i det ved at fratage dem retten til selv at afgøre om barnet er ønsket=kan få et godt liv?

Knus Eva...

som jeg også skrev i mit første indlæg. så har man selv lov til vælge men sys også at man skal gøre det med måde.. det jeg mener er at hvis man ikke er klar til at få børn og alt det der så er der andre former for at beskytte sig på. i stedet for ikke at bruge noget.. men jeg er HELT enig med dig i at børn ikke bare skal sættes til verden hvis det ikke er for barnets bedste tarv. og at moren ikke er klar til det,og ikke har noget bagland osv.. men så findes der jo p stav spiral osv man kan bruge der gir en beskyttelse i et vis antal år..

kram

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

Eva skriver:

Men sådan hænger det jo ikke sammen...mennesker er alle født til at dyrke sex (rent fysiologisk...) og derfor kan man blive gravid, det har jo intet at gøre med at være moden til børn. I min verden er det modent at overveje om man magter et barn og ikke bare får et barn for nu er man jo gravid...en abort er jo intet mod det at skulle tage vare på¨et barn.

Jeg kan slet ikke se noget fornuftigt eller logisk i at man er moden til at få barn fordi man er moden til at have sex...jeg var bestemt ikke moden til børn første gang jeg havde sex...

Knus Eva.

Det var uden prævention jeg skrev

Synes abort er helt fint. synes bare ikke at man kan sige kom nu dyrker vi sex uden prævention - kan jo altid få det fjernet.

Havde nemlig en veninde som gjorde det i folkeskolen og fik mig til at købe fortrydelses piller til hende. Det synes jeg var forkert

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

(fortrød du det du skrev....nå, men jeg har svaret på det...

Men sådan hænger det jo ikke sammen...mennesker er alle født til at dyrke sex (rent fysiologisk...) og derfor kan man blive gravid, det har jo intet at gøre med at være moden til børn. I min verden er det modent at overveje om man magter et barn og ikke bare får et barn for nu er man jo gravid...en abort er jo intet mod det at skulle tage vare på¨et barn.

Jeg kan slet ikke se noget fornuftigt eller logisk i at man er moden til at få barn fordi man er moden til at have sex...jeg var bestemt ikke moden til børn første gang jeg havde sex...

Knus Eva.

Nej fortrød ikke, kunne bare se en ovenover mig havde skrevet det samme

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

Lærke90 skriver:

Det var uden prævention jeg skrev

Synes abort er helt fint. synes bare ikke at man kan sige kom nu dyrker vi sex uden prævention - kan jo altid få det fjernet.

Havde nemlig en veninde som gjorde det i folkeskolen og fik mig til at købe fortrydelses piller til hende. Det synes jeg var forkert

Men havde det været bedre at hun beholdt barnet? Jeg er enig i det er skidt, men altså...jeg ser hellere en kvinde får tyve aborter end at bare et lille menneske bliver sat i verden hos en mor der ikke magter eller gider det...

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

har da netop samme holdning at hvis man ikke magter at tage rollen skal man da helt sikkert have muligheden for at vælge det fra.. Der kan jo være mange grunde til at man blev gravid

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

Eva skriver:

Men havde det været bedre at hun beholdt barnet? Jeg er enig i det er skidt, men altså...jeg ser hellere en kvinde får tyve aborter end at bare et lille menneske bliver sat i verden hos en mor der ikke magter eller gider det...

Nej mener da netop også det var det jeg skrev, eller også var det det jeg prøvede på at skrive . så er slet ikke imod

bliver da mere forvirret nu, fordi jeg egentlig troede det var det jeg skrev

Anmeld

26. oktober 2009

Becks

ikke online Tutter | 21. juli 2008, kl. 15:57

Jeg er enig i, at alle skulle have ret til abort, jeg er selv imod den i mange tilfælde, for man skal ikke bruge den som en anden slags fortrydelsespille.
Jeg har 2 eksempler:

1) Min veninde er datter af en voldtægtsmand, hendes mor er fra udlandet hvor abort ikke accepteres, derfor valgte hendes mors forældre at hun skulle beholde hende, men det er med det resultat idag, at hun ingen mor eller far har, eller anden familie som vil kendes ved hende, fordi de kalder hende for en hore unge. Så hun sidder som 23 årig og er alene uden familie i Danmark.

2) Har en anden veninde der har fået 16 aborter, fordi hun er for dum til at passe på. Jeg kunne forstå hende de 2 første gange, men nu er jeg bare gal på hende, fordi hun render rundt og bruger aborten som en fortrydelses pille, og så sidder jeg en 24 årig pige, som har meget svært ved og blive gravid pga cyster og pco

Det var bare 2 historier, som jeg villle dele.
Fri abort er en god ting vi har her i Danmark, men der skal være grænser og regler.

mange knus herfra

Jeg skrev dette her i en anden debat sidste aar og har bare kopieret det over heri.

Anmeld

26. oktober 2009

Ansemusen

Som jeg forstår det Lærke skriver, mener hun at hun er FOR fri abort og at alle skal kunne få det uanset grund, da det er et frit valg, men at hun er imod folk der bruger det præventivt. Altså med vilje dyrker ubeskyttet sex fordi de jo bare kan få en abort hvis uheldet er ude. Tror jeg heldigvis ikke de fleste gør, men kender selv en!

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

Ansemusen skriver:

Som jeg forstår det Lærke skriver, mener hun at hun er FOR fri abort og at alle skal kunne få det uanset grund, da det er et frit valg, men at hun er imod folk der bruger det præventivt. Altså med vilje dyrker ubeskyttet sex fordi de jo bare kan få en abort hvis uheldet er ude. Tror jeg heldigvis ikke de fleste gør, men kender selv en!

Det var ikke det hun skrev i det indlæg hun slettede...men fred med det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.