Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.269 visninger
95 svar
0 synes godt om
26. oktober 2009

LouiseNielsen

Som overskriften lyder, hvad er så jeres holdninger til abort?

Jeg er imod abort. Medmindre man står som ny gravid og virkelig kun er sig selv, intet godt bagland har eller ikke ville kunne klare det at have et barn. Omvendt så har jeg det også sådan at hvis man ved man bare ikke kan klare et barn, så må man beskytte sig ud fra det... KONDOM!

Læste om en der overvejer sin 3 abort, og det syntes jeg sku godt nok ikke er oki. Det er jo ikke bare en guldfisk vi taler om, som man alligevel ikke vil have, også smider man den bare væk... Det er et foster, et lille levende væsen! Igen, hvis man bøvler med at p-pillerne ikke virker optimalt, eller hva man nu bruger, så må man på med kondomet.....

Hva er jeres holdning?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Honningblomst

Jeg går ind for retten til at kvinder selv kan bestemme hvordan deres liv udvikler sig og ikke mindst retten til(hvis man kan sige det sådan) eller optimale muligheder for at alle børn er ønskebørn...ønskede og elskede.

Jeg kan på ingen måde forstå de mennesker der er imod abort, det ville jo have og havde engang forfærdelige konsekvenser for kvinder og deres børn, da de ikke selv kunne vælge fra eller til.

Om celleklumpen er undfanget på den ene eller anden måde, synes jeg ikke hænger sammen med om hvorvidt den skal blive til et foster og senere et barn eller om det ikke skal.

Så jeg er FOR retten til at vælge til og fra.

Knus Eva.

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Jeg syntes også det er oki, hvis der virkelig er en god grund til det.... Men folk der gentagende gange får foretaget en abort, det syntes jeg simpelthen er sjusket og uacceptabel!

Anmeld

26. oktober 2009

Leneur

Altså da jeg var 20 og havde en fast kæreste, gik vi både med livrem og seler... p-piller og kondom men jeg blev gravid alligevel. Vi var overhovedet ikke klar til børn, så valget faldt ganske naturligt på en abort. Hvis man har været udsat for en voldtægt eller man på trods af beskyttelse bliver gravid, hvis man er blevet steriliseret og alligevel bliver gravid, ja så kan jeg ikke se problemet i at vælge en abort.

Man har jo også et ansvar for det lille foster og hvis man ved at det ikke er ønsket og ikke kan give barnet en god opvækst, ja så er det da bedre med en abort, fremfor at det skal gå for lud og koldt vand.

Jeg har så ikke noget til overs for dem som bruger abort som prævention og dem har jeg desværre mødt et par stykker af.

Ja det var min holdning.

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

LouiseLarsen skriver:

Jeg syntes også det er oki, hvis der virkelig er en god grund til det.... Men folk der gentagende gange får foretaget en abort, det syntes jeg simpelthen er sjusket og uacceptabel!

Men hvad er en VIRKELIG grund for dig...for mig er det at man ikke ønsker barnet mere end grund nok...er barnet ikke ønsket, så er det bedre ikke at sætte det til verden.

Handler det om moderen eller barnets fremtid? Ja, der er kvinder der sløser, men det er da så virkelig godt at umodne kvinder der ikke kan tage ansvar, IKKE får børn.

Knus..

Anmeld

26. oktober 2009

petersmor

Eva skriver:

Jeg går ind for retten til at kvinder selv kan bestemme hvordan deres liv udvikler sig og ikke mindst retten til(hvis man kan sige det sådan) eller optimale muligheder for at alle børn er ønskebørn...ønskede og elskede.

Jeg kan på ingen måde forstå de mennesker der er imod abort, det ville jo have og havde engang forfærdelige konsekvenser for kvinder og deres børn, da de ikke selv kunne vælge fra eller til.

Om celleklumpen er undfanget på den ene eller anden måde, synes jeg ikke hænger sammen med om hvorvidt den skal blive til et foster og senere et barn eller om det ikke skal.

Så jeg er FOR retten til at vælge til og fra.

Knus Eva.

Jeg er HELT enig...Ville dog nok ikke selv benytte muligheden, men synes det er rigtig godt den er der.

Knus Hanne

Anmeld

26. oktober 2009

frk andreasen

jeg er generelt personlig imod abort. med mindre at det viser at barnet vil blive virkelig multihandicappet, så sys jeg ikke det er værdig at sende et menneske til verden som ingenting kan.som desværre  bare kan sidde i en stol. det sys jeg er synd. eller hvis man får af vide at det er virkeligt sygt og ikke vil overleve fødslen eller hele graviditen igennem..

men at andre har et valg om at de ønsker abort eller ej sys jeg er fint..

kram tanja 19+1

Anmeld

26. oktober 2009

christina2412

jeg er MEGET imod abort. men ikke sagt, at i nogen sitruationer, at det er ok.

feks dem der er blevet gjort gravid ved feks voldtægt.

men ellers har jeg den mening, at der findes beskyttelse og så må folk bruge det.

kender nogen stykker som lige har glemt et par p.piller og ups ja så blev de gravid, men hva de fik bare en abort, eller en sjov tur i byen, der resultere med et engangs knald uden beskyttelse som også resultere i en abort.

nu er jeg også MEGET hård i min holdning fordi jeg har kæmpet i 8 år, og det endelig er lykkes.

så kan OVERHOVEDET ikke have de folk der tager det utrolig let når de lige er blevet gravid ved en fejl

christina 37+4

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

christina2412 skriver:

men ellers har jeg den mening, at der findes beskyttelse og så må folk bruge det.

kender nogen stykker som lige har glemt et par p.piller og ups ja så blev de gravid, men hva de fik bare en abort, eller en sjov tur i byen, der resultere med et engangs knald uden beskyttelse som også resultere i en abort.

nu er jeg også MEGET hård i min holdning fordi jeg har kæmpet i 8 år, og det endelig er lykkes.

så kan OVERHOVEDET ikke have de folk der tager det utrolig let når de lige er blevet gravid ved en fejl

christina 37+4

Fuldstændig enig......

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

christina2412 skriver:

christina 37+4

Det må også være hårdt ikke at kunne få børn, men det ændrer jo ikke ved at mange børn ville blive født til store svigt og et dårligt liv hvis ikke deres mor havde valgt dem fra.

Jeg synes ikke det er at tænke særligt langt hvis man mener at mange af de aborter der bliver foretaget kunne være endt med et barn og et godt liv til det barn.

Så du kan ikke have mig kan jeg forstå!Jeg kan sagtens rumme din holdning og kunne ikke drømme om at dømme dig som person, men jeg synes som skrevet ikke den holder hvis det var sådan aborter blev brugt, som du ønsker det.

Knus Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.