Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

oo

alle herinde er vel klar over, at ingen prævention er 100% og muligheden for graviditet altid foreligger - også selvom man beskytter sig?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Tjuhl skriver:

alle herinde er vel klar over, at ingen prævention er 100% og muligheden for graviditet altid foreligger - også selvom man beskytter sig?!

Tror jeg godt alle er klar over.... Men bliver man gravid op til flere gange med samme form for beskyttelse, så må man jo bruge kondom overni, som jo gør det stort set 100% sikker....

Anmeld

26. oktober 2009

oo

Tror jeg godt alle er klar over.... Men bliver man gravid op til flere gange med samme form for beskyttelse, så må man jo bruge kondom overni, som jo gør det stort set 100% sikker....

igen - "stort set" sikkert er ikke 100% sikkert...

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Ej men bruger man fx p-piller, og flere gange er blevet gravid alligevel, så må man suplere med kondom, for at gøre det endnu mere sikkert... Og medmindre den brister så er den da 100 % sikker...

Anmeld

26. oktober 2009

N&J

LouiseLarsen skriver:

Det er helt oki....

Jeg troede faktisk også at det var der du havde fundet "inspirationen" henne.. så jeg var også galt på den.. men for mig havde de to svar jeg giver i ´henholdsvis den ene og den anden tråd dog intet med hinanden at gøre.. og regner faktisk bare med at du Louise havde undret dig grundet tråden og så oprettet en tråd vedr. undring omkring abort og holdninger.. så jeg beklager også at jeg tog fejl, selvom jeg aldrig nåede at skrive noget, var ellers lige ved..

Knuz fra Jane

Anmeld

26. oktober 2009

Muffinmus

jeg er imod abort som prævention...

Og gør man fejlen gentagne gange skulle man nok overveje at stoppe med sex..det er liv vi snakker om, ikke bare en upser.

Anmeld

26. oktober 2009

guggle

Synes at kunne læse at i faktisk alle er mere eller mindre enige...

Man skal ikke bruge abort som prævention, men uheldet kan være ude og så er det godt at man har den mulighed i særlige tilfælde. Ingen ønsker børn der vokser op til et uværdigt liv, fordi mor og far ikke magter det.

Abort skal kun være en NØD løsning. Men synes det er godt at muligheden er der.

Desværre er der så åbenbart typer der bruger abort som løsning gentagne gange og det burde man helt klart hindre. Der burde være fri prævention, ligesom der er fri abort!

Anmeld

26. oktober 2009

Ansemusen

Kondom behøver nu ikke være så skidt igen! Vi har været sammen i 8,5 år og brugte kondom indtil vi gik igang med Projekt Baby! Så holdt han endnu længere og jeg kunne ikke rigtig mærke forskel og så slap jeg for at dryppe i løbet af natten og dagen efter, hvilket egentlig kan være ganske ubehageligt synes jeg!

Anmeld

27. oktober 2009

oo

guggle skriver:

Synes at kunne læse at i faktisk alle er mere eller mindre enige...

Man skal ikke bruge abort som prævention, men uheldet kan være ude og så er det godt at man har den mulighed i særlige tilfælde. Ingen ønsker børn der vokser op til et uværdigt liv, fordi mor og far ikke magter det.

Abort skal kun være en NØD løsning. Men synes det er godt at muligheden er der.

Desværre er der så åbenbart typer der bruger abort som løsning gentagne gange og det burde man helt klart hindre. Der burde være fri prævention, ligesom der er fri abort!

jeg er ikke enig. man kan ikke pludselig sige "hov du der, du har fået 3 aborter, NU er din kvote opbrugt, bare ærgeligt!" og tvinge en kvinde til at føde et barn. aborten er fri - også selvom det er 14. gang!

Anmeld

27. oktober 2009

RikkeR

MariaE skriver:

jeg er imod abort som prævention...

Og gør man fejlen gentagne gange skulle man nok overveje at stoppe med sex..det er liv vi snakker om, ikke bare en upser.

Hmm, det er jo bare slet ikke realistisk.

Synd for dig du kan ikke dyrke mere sex fordi du har fået 2 aborter. Hvad med forebyggelse - hvad med information og vejledning?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.