Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

Honningblomst

LouiseLarsen skriver:

Selvfølgelig er det ikke sådan at så SKAL de bare have barnet.... Men mener at efter 1 gang det sker så må man sku da lige tanke sig om... Og kan slet ikke sætte mig ind i at man kan være så uansvarlig at man ikke kan tænke så langt at his man gang på gang bliver gravid ved et "uheld" så er det sku fordi man er sløset....

Jamen, jeg tror da langt de fleste vil give dig ret i at det ikke er forståeligt....men altså, det er jo svært at gøre noget andet end at fjerne fosteret og så give dem råd og vejledning om prævention.

Jeg tror dog ikke det er så mange der handler sådan...og disse mennesker må jo også have nogle problemer siden de forholder sig sådan til deres krop.

Jeg synes prævention burde være gratis for alle, måske det kunne fange nogle af de piger som ellers ville blive gravide hele tiden.

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Jamen, jeg tror da langt de fleste vil give dig ret i at det ikke er forståeligt....men altså, det er jo svært at gøre noget andet end at fjerne fosteret og så give dem råd og vejledning om prævention.

Jeg tror dog ikke det er så mange der handler sådan...og disse mennesker må jo også have nogle problemer siden de forholder sig sådan til deres krop.

Jeg synes prævention burde være gratis for alle, måske det kunne fange nogle af de piger som ellers ville blive gravide hele tiden.

Knus Eva..

sådan har jeg altid tænkt.... at prævention burde være gratis!

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

christina2412 skriver:

jeg er da udemærket klar over, at et barn der kommer til verden ved en enlig eller par som i realiteten ikke magter det, ville have haft bedre af ikke, at være kommet til verden.

MEN der er simpelthen for mange i denne verden der tager for let på det med beskyttelse, og der er ingen undskyldning for ikke,at bruge det.

christina 37+4

Det er der helt sikkert...men så er det nok et helt andet sted der skal sættes ind...oplysning, gratis prævention, åbenhed, bedre kontakt mellem de unge mennesker og forældre osv osv..

Så jeg er slet ikke uenig i at det er skidt bare at få aborter hele tiden(tror dog det er de færreste der gør det) men altså, hellere det end at få barnet.

Knus Eva

Anmeld

26. oktober 2009

christina2412

Eva skriver:

Det er der helt sikkert ... mænd Så er det nok et helt andet sted der skal sættes ind ... oplysning, gratis prævention, åbenhed, Bedre kontakt Mellem de unge mennesker og forældre osv. osv. .. Så jeg er slet ikke Uenig jeg ved det er skidt med bare på Få aborter hele tiden (tror dog det er de færreste der gør det) mænd altså, Hellere det slutter kl Få Barnet. < / p> Knus Eva

du får det til, at lyde som om det kun er unge mennesker der ikke tænker sig om, ud fra dette indlæg.

der er sørme også mange `voksne´ mennesker der ikke bruger hovedet ang prævention.

og ang oplysning, jeg syntes man her i dk er gode til at oplyse hvad muligheder man  har.

christinna 37+4 

Anmeld

26. oktober 2009

MyntheMus

Er meget enig i det holdning Eva har til abort.

Jeg syntes det er godt at man har muligheden for at vælge fra. Det er da bedre at få end en abort end at sætte et barn i verden man ikke ønsker, og som man ikke i stand til at forsøge og give kærlighed.

Men, selvfølgelig skal man ikke bruge abort som prævention, gang på gang!

Anmeld

26. oktober 2009

oo

igen kan jeg kun sige, at jeg græmmes ved de der kun kan finde ud af at tage udgangspunkt i deres eget liv og sætter reglerne for alle andre ud fra det. er det virkelig SÅ svært at forestille sig, at der skulle være nogle mennesker på denne jord, der IKKE har det samme bagland som en selv? samme opvækst? samme muligheder? samme holdninger? samme ønsker?!

SELVFØLGELIG skal der være fri abort - jeg fatter slet ikke at det fortsat debatteres

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

christina2412 skriver:

du får det til, at lyde som om det kun er unge mennesker der ikke tænker sig om, ud fra dette indlæg.

der er sørme også mange `voksne´ mennesker der ikke bruger hovedet ang prævention.

og ang oplysning, jeg syntes man her i dk er gode til at oplyse hvad muligheder man  har.

christinna 37+4 

Altså, et eller andet sted må det jo ikke være godt nok hvis der er så mange, som det lyder som (tror jeg dog ikke der er) som bruger abort helt forkert...omvendt tænker jeg at var der et problem, så var der nok også gjort noget, ikke?

I bund og grund synes jeg det er op til den enkelte at vælge og ikke forsvare og skulle forklare sig...grunden til jeg nævner unge mennesker, helt unge, er at der mener jeg samfundet, forældre, skole osv har et ansvar.

Alle os gamle koner, vi kan helt sikkert godt træffe de valg der er de rigtige for os.

Blev jeg gravid i morgen, ville jeg ikke engang spekulere over om jeg ville få en abort...for det ville jeg, helt uden at blinke og uden at have det skidt med det.

Knus Eva.

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

igen kan jeg kun sige, at jeg græmmes ved de der kun kan finde ud af at tage udgangspunkt i deres eget liv og sætter reglerne for alle andre ud fra det. er det virkelig SÅ svært at forestille sig, at der skulle være nogle mennesker på denne jord, der IKKE har det samme bagland som en selv? samme opvækst? samme muligheder? samme holdninger? samme ønsker?!

SELVFØLGELIG skal der være fri abort - jeg fatter slet ikke at det fortsat debatteres

du har så ret...måske jeg bare skulle sætte et punktum...

Anmeld

26. oktober 2009

Gaya

LouiseLarsen skriver:

Som overskriften lyder, hvad er så jeres holdninger til abort?

Jeg er imod abort. Medmindre man står som ny gravid og virkelig kun er sig selv, intet godt bagland har eller ikke ville kunne klare det at have et barn. Omvendt så har jeg det også sådan at hvis man ved man bare ikke kan klare et barn, så må man beskytte sig ud fra det... KONDOM!

Læste om en der overvejer sin 3 abort, og det syntes jeg sku godt nok ikke er oki. Det er jo ikke bare en guldfisk vi taler om, som man alligevel ikke vil have, også smider man den bare væk... Det er et foster, et lille levende væsen! Igen, hvis man bøvler med at p-pillerne ikke virker optimalt, eller hva man nu bruger, så må man på med kondomet.....

Hva er jeres holdning?

Kram

Hej med jer

Jeg er i bund og grund for retten til abort.......retten til at en kvinde/et par selv kan vælge.

Dog bliver jeg noget elektrisk over dem der ikke beskytter sig, og laver den ene UPS´er efter den anden........ eller decideret vælger aborten som præventions middel.....

Hilsen fra Lene

Anmeld

26. oktober 2009

wamse

Jeg er helt enig med Eva her Jeg går 100% ind for en kvindes frie ret til at vælge og vurdere, hvad der er bedst i hendes situation, fordi de er kun den enkelte kvinde, der ved hvad der bedst i situationen.

Jeg har selv fået foretaget 2 aborter, 1 for 15 år siden og 1 for 7½ år siden, og jeg mener sten sikkert at jeg valgte det rigtige dengang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.