Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

N&J

Altså sådan som jeg har læst mig til i flere udlanske lægeartikler så er/har været eksempelvis i england en diskussion om hvorvidt grænsen for hvornår man skulle have ret til at afbryde en graviditet skulle være endnu tidligere end det var, da de (lægerne) mente at embryoet er et barn (udviklet så meget at det er et barn) inden den grænse for aborten gælder for, jeg kan simpelthen ikke huske de præcise tal, men kan huske diskussionen tydeligt, og blev faktisk efter de resultater overbevidst om at den skulle da flyttes!! Bare ærgerligt at jeg ikke kan huske hvor meget, jeg synes faktisk jeg kunne mærke så merkant en forandring på min krop efter jeg havde været befrugtet i omkring 1½ mdr, så var 8 uger henne.. der ville jeg aldrig have kunne skaffe mig af med mit lille barn, som det var for mig på det tidspunkt..

Knuz fra Jane, der knyttede sig meget hurtigt til det lille liv i hendes mave.. 

Rosa skriver:

Selvfølgelig skal vi have fri abort i Danmark og selvfølgelig skal der ikke være begrænsning på hvor mange man må få - hvis du er så dum at du skal have din abort nummer 12 så er du IHVERTFALD ikke moden nok til at være mor - UANSET din alder!

Hvad barnløshed, PCO osv har at gøre med om abort skal tillades - det fatter jeg så ikke...

Jeg kender INGEN der har brugt abort som prævention, tværtimod kender jeg en pige som har fået 3 med sin kæreste gennem 6 år og det var forfærdeligt for hende! Rent ud sagt! Og hun havde det elendigt flere måneder efter, men hun vidste at hun simpelthen ikke var klar til et barn. I dag er de ikke sammen længere, og jeg ved det til dels skyldes at ders sexliv gik totalt i stå efter den sidste abort. Hun turde simpelthen ikke, selvom de brugte kondom og hun havde p-stav i.

Jeg tror det er meget få uheldige individer der ikke beskytter sig ordentligt eller får taget den fortrydelsespille... Men i virkeligheden kan jeg simpelthen ikke se forskellen på at fjerne celleklumpen med en pille eller med en udskrabning / medicinsk abort et par uger / måneder senere... Det er i mine øjne stadig ikke et barn der er tale om men et embryo!Og jeg tror vi gravide / mødre romantiserer embryotilstanden lige lovligt af og til og projicerer en masse følelser over i forestillingen om "det lille liv" og det hører bare ikke hjemme i en saglig diskussion, hvis i spørger mig.

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

cacilje

Jeg synes rent ud sagt at det er tarveligt at hænge mig ud på den måde!!!!

Jeg har fået 2 aborter, og jeg brugte ikke aborterne som prævention. Jeg havde problemer med mine p-piller og kunne simpelthen ikke tage dem, og jeg prøvede mange forskellige slags, så ja, der har været en smutter derimellem. Men jeg har ikke som i beskriver det, sagt "kom nu skal vi have sex uden beskyttelse"!!!

Min kæreste og jeg vil begge gerne have børn, men vi føler os ikke parate endnu, derfor valgte vi abort. Ingen af os har uddannelse endnu, og økonomien er heller ikke til et barn lige pt. Vi bor sammen i en 2-værelses lejlighed og har ikke råd til at flytte hvis der skulle være en lille ny på vej.

Men ang. modenhed osv. så føler jeg mig ganske parat til at få en lille baby. Det er min største drøm, og det har været så hårdt for mig at skulle igennem 2 aborter!!! Det har taget så hårdt på mig psykisk at jeg var fuldstændig ødelagt! Så kom ikke og nedgør mig på den måde, LOUISE LARSEN!!!! Det gør så ondt indeni fordi det stadig nager mig!!!!

TÆNK DIG OM FØR DU TALER!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, jeg er nu gravid igen.... Og ja, jeg overvejer min 3. abort, MEN!!!!!!! Louise, jeg skrev tydeligt i mit indlæg at jeg ikke kunne klare det psykisk at få en abort til, og HVIS vi får dette barn vil det være et ØNSKEBARN!!!

Jeg synes ærlig talt at du er så tarvelig at hænge mig ud på den måde, du aner jo overhovedet ikke hvordan det hele er!!! Så jeg synes ikke at du har ret til at udtale dig på den måde!!!!!

Anmeld

26. oktober 2009

oo

Rosa skriver:

Hvad barnløshed, PCO osv har at gøre med om abort skal tillades - det fatter jeg så ikke...

heller ikke mig, jeg kan overhovedet ikke se at de ting hænger sammen!!

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

cacilje skriver:

Jeg synes rent ud sagt at det er tarveligt at hænge mig ud på den måde!!!!

Jeg har fået 2 aborter, og jeg brugte ikke aborterne som prævention. Jeg havde problemer med mine p-piller og kunne simpelthen ikke tage dem, og jeg prøvede mange forskellige slags, så ja, der har været en smutter derimellem. Men jeg har ikke som i beskriver det, sagt "kom nu skal vi have sex uden beskyttelse"!!!

Min kæreste og jeg vil begge gerne have børn, men vi føler os ikke parate endnu, derfor valgte vi abort. Ingen af os har uddannelse endnu, og økonomien er heller ikke til et barn lige pt. Vi bor sammen i en 2-værelses lejlighed og har ikke råd til at flytte hvis der skulle være en lille ny på vej.

Men ang. modenhed osv. så føler jeg mig ganske parat til at få en lille baby. Det er min største drøm, og det har været så hårdt for mig at skulle igennem 2 aborter!!! Det har taget så hårdt på mig psykisk at jeg var fuldstændig ødelagt! Så kom ikke og nedgør mig på den måde, LOUISE LARSEN!!!! Det gør så ondt indeni fordi det stadig nager mig!!!!

TÆNK DIG OM FØR DU TALER!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, jeg er nu gravid igen.... Og ja, jeg overvejer min 3. abort, MEN!!!!!!! Louise, jeg skrev tydeligt i mit indlæg at jeg ikke kunne klare det psykisk at få en abort til, og HVIS vi får dette barn vil det være et ØNSKEBARN!!!

Jeg synes ærlig talt at du er så tarvelig at hænge mig ud på den måde, du aner jo overhovedet ikke hvordan det hele er!!! Så jeg synes ikke at du har ret til at udtale dig på den måde!!!!!

Som jeg også skriver til dig i et brev så er det sådan set slet ikke dig jeg hentyder til i mit indlæg... Det er slet ikke på dette site jeg har læst det!

Er ked af du føler dig angrabet, for det er slet ikke min mening.... Som jeg ogsp skriver længere oppe så er der stor forskel på hvordan og hvorledes.... Jeg syntes at i jeres sitiuation er det oki du får en abort fordi du ved et uheld bliver gravid, og i ikke føler i kan tilbyde barnet noget som helst. Men når det så er sagt så syntes jeg også at når det er sket to gange pga p-pillerne ik virker eller hva det nu må være, så bør man bruge kondom som beskytter meget mere. Ved godt det er røv træls når man har fast kæreste, men for jeres egen skyld ville det måske være beder, fordi du så slipper for at gå gennem flere aborter, for det er jo bestemt ikke en sjov ting....

Anmeld

26. oktober 2009

cacilje

Det passede bare så godt på mig.....

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

cacilje skriver:

Kan jeg godt se nu da jeg læser dit indlæg, men du kan være ganske rolig, det er ikke dig jeg hentyder til.... Så det på et andet site, og der ville jeg netop ik bringe det på banen af hensyn til den pige, for ik at hænge hende ud. At du så føler dig stødt over det, er jeg ked af.....

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

jeg har selv stået i den situation at pillerne ikke samarbejdede med min krop... men må jeg sprøge hvorfor i så ikke brugte kondom eller andet oveni?

cacilje skriver:

Anmeld

26. oktober 2009

cacilje

Så må du undskylde misforståelsen

Anmeld

26. oktober 2009

Vingummien

Jeg er i mod for mit eget vedkommende. Vil ikke dømme andre overhovedet hvis de ville have en kun hvis de bruger det som prævention.
 Og det er den mening jeg har nu, ved ikke om der vil være en anden mening hvis jeg står og finder ud af at jeg evt har et syg barn i min mave, så kan det  være det er en hel anden mening der kommer. Men vil aldrig få abort fordi jeg er alene eller sådan.

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

cacilje skriver:

Så må du undskylde misforståelsen

Det er helt oki....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.