Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

Lærke90

Ansemusen skriver:

Som jeg forstår det Lærke skriver, mener hun at hun er FOR fri abort og at alle skal kunne få det uanset grund, da det er et frit valg, men at hun er imod folk der bruger det præventivt. Altså med vilje dyrker ubeskyttet sex fordi de jo bare kan få en abort hvis uheldet er ude. Tror jeg heldigvis ikke de fleste gør, men kender selv en!

Tak skal du have Ansemusen. Det var lige det jeg mente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Lærke90

Eva skriver:

Det var ikke det hun skrev i det indlæg hun slettede...men fred med det..

Nå for pokker så skulle jeg have gemt det, for er også selv sikker på at det var det jeg skrev..

Men skide være med det..  det ansemusen havde skrevet var lige præcis hvad jeg mente, derfor jeg slettede og skrev

Anmeld

26. oktober 2009

Ansemusen

Eva skriver:

Det var ikke det hun skrev i det indlæg hun slettede...men fred med det..

Nåh, det har jeg slet ikke set

Blander mig udenom

Anmeld

26. oktober 2009

N&J

Altså så må jeg altså spørge lidt dumt, skal man ikke igennem en samtale for at få en abort, det har jeg nemlig troet, og syntes da at det må være et min når man skal have foretaget en abort, derudover så syntes jeg faktisk at er man igang med sin trejde abort så burde man da få et par fortrydelsespiller med hjælp og en opfølgning, det burde man egentlig om var det så første gang, altså opfølgningssamtalen, men derudover går jeg 100 % ind for kvindes valg til at vælge, men dermed ikke sagt at jeg altid forstå de der vælger det, syntes mere jeg har set det brugt som et bekvemligheds prævention hos par og så så selvfølgelig hos de unge på pensionen, men der syntes jeg så at det var en god løsning, faktisk så burde pensionerne have fortrydelsespiller liggende i disse tilfælde.. jeg havde der hvor jeg var fået skaffet en masse kondomer, så de unge fik dem gratis og tog altid en håndfuld og de fleste kom og spurgte efter dem, og sådan syntes jeg faktisk det burde være for alle, men burde som vi gjorde i 9 klasse inde på sexklinikken (blev senere nedlagt) få dem i hånden, tror vi fik 3 pakker hver.. og netop præventions og seksuelvejledning syntes jeg er så nedprioteret at det gør helt ondt, vi burde alle have ret til fri prævention.. gad vide om man kan komme i regering på det grundlag..

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

MoarN skriver:

Altså så må jeg altså spørge lidt dumt, skal man ikke igennem en samtale for at få en abort, det har jeg nemlig troet, og syntes da at det må være et min når man skal have foretaget en abort, derudover så syntes jeg faktisk at er man igang med sin trejde abort så burde man da få et par fortrydelsespiller med hjælp og en opfølgning, det burde man egentlig om var det så første gang, altså opfølgningssamtalen, men derudover går jeg 100 % ind for kvindes valg til at vælge, men dermed ikke sagt at jeg altid forstå de der vælger det, syntes mere jeg har set det brugt som et bekvemligheds prævention hos par og så så selvfølgelig hos de unge på pensionen, men der syntes jeg så at det var en god løsning, faktisk så burde pensionerne have fortrydelsespiller liggende i disse tilfælde.. jeg havde der hvor jeg var fået skaffet en masse kondomer, så de unge fik dem gratis og tog altid en håndfuld og de fleste kom og spurgte efter dem, og sådan syntes jeg faktisk det burde være for alle, men burde som vi gjorde i 9 klasse inde på sexklinikken (blev senere nedlagt) få dem i hånden, tror vi fik 3 pakker hver.. og netop præventions og seksuelvejledning syntes jeg er så nedprioteret at det gør helt ondt, vi burde alle have ret til fri prævention.. gad vide om man kan komme i regering på det grundlag..

Jo, man snakker med en før og bagefter har du en samtale om fremtidig prævention, så omrking en abort gøres der hvad der kan.

Men som også jeg var inde på i et andet indlæg, så er jeg eenig med dig i at man skulle have gratis prævention og mere oplysning..

Knus eva-

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

Ansemusen skriver:

Nåh, det har jeg slet ikke set

Blander mig udenom

Nej det var der nok ikke mange som nåede at se, men det der stod i mit skulle meget gerne ligne dit rigtig meget, derfor jeg skyndte mig at slette .. hehe

puha det kan da gå helt galt det her, man er da lige ved at få en finger i klemme

Anmeld

26. oktober 2009

N&J

Eva skriver:

Jo, man snakker med en før og bagefter har du en samtale om fremtidig prævention, så omrking en abort gøres der hvad der kan.

Men som også jeg var inde på i et andet indlæg, så er jeg eenig med dig i at man skulle have gratis prævention og mere oplysning..

Knus eva-

Tak Eva.. er nemlig slet ikke inde i det felt.. men det er da dejligt at der faktisk er en før og efter samtale, spørgsmålet er vel så om den er god nok eller de mennesker der varetager den er godt nok uddannet til det..??? nu spekulere jeg igen.. ellers syntes jeg bare det er mystisk at man kan få sig selv til at få abort på abort, men ja heller det end at de vælger at sætte et barn i verden som de ikke ønsker.. der ville være meget mere retfærdighed til i verden hvis de der ønskede et barn alle kunne få dem og dem der ikke kunne få dem, ja det var dem der havde svært ved/ eller slet ikke kunne få dem..

Men ja mere oplysning og gratis prævention..

Har nogen af jer fået gratis prævention i skolen, eller i forbindelse med? eller var vi nogen af de heldige??

Anmeld

26. oktober 2009

Ansemusen

Lærke90 skriver:

Nej det var der nok ikke mange som nåede at se, men det der stod i mit skulle meget gerne ligne dit rigtig meget, derfor jeg skyndte mig at slette .. hehe

puha det kan da gå helt galt det her, man er da lige ved at få en finger i klemme

Det tror jeg ikke du skal tage så tungt! Ting virker ofte hårdere på skrift end de egentlig er ment! Man skal selvfølgelig altid prøve at tænke over hvordan man skriver. Men man skal også forsøge ikke at tage det ind, med mindre det selvfølgelig er rigtig groft, så kan det jo være svært!

Anmeld

26. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Selvfølgelig skal vi have fri abort i Danmark og selvfølgelig skal der ikke være begrænsning på hvor mange man må få - hvis du er så dum at du skal have din abort nummer 12 så er du IHVERTFALD ikke moden nok til at være mor - UANSET din alder!

Hvad barnløshed, PCO osv har at gøre med om abort skal tillades - det fatter jeg så ikke...

Jeg kender INGEN der har brugt abort som prævention, tværtimod kender jeg en pige som har fået 3 med sin kæreste gennem 6 år og det var forfærdeligt for hende! Rent ud sagt! Og hun havde det elendigt flere måneder efter, men hun vidste at hun simpelthen ikke var klar til et barn. I dag er de ikke sammen længere, og jeg ved det til dels skyldes at ders sexliv gik totalt i stå efter den sidste abort. Hun turde simpelthen ikke, selvom de brugte kondom og hun havde p-stav i.

Jeg tror det er meget få uheldige individer der ikke beskytter sig ordentligt eller får taget den fortrydelsespille... Men i virkeligheden kan jeg simpelthen ikke se forskellen på at fjerne celleklumpen med en pille eller med en udskrabning / medicinsk abort et par uger / måneder senere... Det er i mine øjne stadig ikke et barn der er tale om men et embryo!Og jeg tror vi gravide / mødre romantiserer embryotilstanden lige lovligt af og til og projicerer en masse følelser over i forestillingen om "det lille liv" og det hører bare ikke hjemme i en saglig diskussion, hvis i spørger mig.

Rosa

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

Ansemusen skriver:

Det tror jeg ikke du skal tage så tungt! Ting virker ofte hårdere på skrift end de egentlig er ment! Man skal selvfølgelig altid prøve at tænke over hvordan man skriver. Men man skal også forsøge ikke at tage det ind, med mindre det selvfølgelig er rigtig groft, så kan det jo være svært!

Ja det er selvfølgelig rigtig nok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.