Selvfølgelig skal vi have fri abort i Danmark og selvfølgelig skal der ikke være begrænsning på hvor mange man må få - hvis du er så dum at du skal have din abort nummer 12 så er du IHVERTFALD ikke moden nok til at være mor - UANSET din alder!
Hvad barnløshed, PCO osv har at gøre med om abort skal tillades - det fatter jeg så ikke... 
Jeg kender INGEN der har brugt abort som prævention, tværtimod kender jeg en pige som har fået 3 med sin kæreste gennem 6 år og det var forfærdeligt for hende! Rent ud sagt! Og hun havde det elendigt flere måneder efter, men hun vidste at hun simpelthen ikke var klar til et barn. I dag er de ikke sammen længere, og jeg ved det til dels skyldes at ders sexliv gik totalt i stå efter den sidste abort. Hun turde simpelthen ikke, selvom de brugte kondom og hun havde p-stav i.
Jeg tror det er meget få uheldige individer der ikke beskytter sig ordentligt eller får taget den fortrydelsespille... Men i virkeligheden kan jeg simpelthen ikke se forskellen på at fjerne celleklumpen med en pille eller med en udskrabning / medicinsk abort et par uger / måneder senere... Det er i mine øjne stadig ikke et barn der er tale om men et embryo!Og jeg tror vi gravide / mødre romantiserer embryotilstanden lige lovligt af og til og projicerer en masse følelser over i forestillingen om "det lille liv" og det hører bare ikke hjemme i en saglig diskussion, hvis i spørger mig.
Rosa
Anmeld