Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

Nemesis

jeg er for den frie abort! Jeg mener at vi kvinder er så forskellige og der kan være SÅ ufattelig mange grunde til at vælge en abort, at jeg ikke vil være dommer overofor dem som gør-

Personligt har jeg altid sagt at det kan jeg ikke, men i dag..tjaa der tænker jeg mere at det ville være mega hårdt, men HVIS jeg endte med at skulle træffe det valg, så ville det være fordi det efter mange overvejelser ville være det rigtige for MIG, min familie, mine børn og ikke mindst det der kunne blive et barn.

Jeg synes da ikke de kvinder der bruger abort som prævention er særligt oplyste, men jeg er stadig glad for de har muligheden/retten til at vælge.
Hverken medicinsk eller kirugisk abort er rart og man gør det ikke fordi man synes det er hyggeligt, man gør det af nød. Hvordan man så definerer det, er jo helt individuelt.

Jeg er glad for vi i DK har vores ret til at vælge.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

RikkeR

Jeg går også ind for abort og retten til at vælge. Jeg kan godt se det er beklageligt for kvinder der ikke selv kan få børn, men sådan fungere verden jo ikke. Man er jo nødt til at tage udgangspunkt i sin egen situation. Det drejer sig jo om hvor man er i sit liv og om man føler man kan magte den store opgave at få et barn. Hvis man ikke er ansvarsfuldt nok til at bruge beskyttelse - er man så ansvarsfuld nok til at få et barn???? Jeg har selv som 18 årig fået en abort og hvad havde jeg at byde det barn??? - nærmest ingenting. Ingen uddannelse, meget lidt neværk. Nu er jeg igen blevet gravid ved et uheld, men jeg er bare et helt andet sted i mit liv og har bare en masse overskud - både økonomisk og menneskeligt. Så det var helt naturligt for mig at vælge barnet.

Oplysning og vejledning er vejen frem og i den forbindelse har forældrene også et ansvar for at guide deres børn.

Anmeld

26. oktober 2009

anna-jonas

Tjuhl skriver:

igen kan jeg kun sige, at jeg græmmes ved de der kun kan finde ud af at tage udgangspunkt i deres eget liv og sætter reglerne for alle andre ud fra det. er det virkelig SÅ svært at forestille sig, at der skulle være nogle mennesker på denne jord, der IKKE har det samme bagland som en selv? samme opvækst? samme muligheder? samme holdninger? samme ønsker?!

SELVFØLGELIG skal der være fri abort - jeg fatter slet ikke at det fortsat debatteres

Igen, igen.....................lige mine ord, Trine.

Der er fri abort i dette land..........................dermed gælder denne lov for alle...................også 3,4 og 5 gang.

Da jeg arbejdede på en svangreklinik, havde vi en pige der nu skulle have sit 4 eller 5 barn, og som ikke ønskede det. Hun var prostitueret og havde fået nogle og 20 aborter gennem sin "karriere". De børn hun havde var alle anbragt uden for hjemmet.....................og var kun blevet født, fordi hun kom for sent afsted til at kunne få en abort. Det er et trist liv.........................både for moren og børnene.

Så..................er virkelig FOR den frie abort.

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

Anna-jonas skriver:

Igen, igen.....................lige mine ord, Trine.

Der er fri abort i dette land..........................dermed gælder denne lov for alle...................også 3,4 og 5 gang.

Da jeg arbejdede på en svangreklinik, havde vi en pige der nu skulle have sit 4 eller 5 barn, og som ikke ønskede det. Hun var prostitueret og havde fået nogle og 20 aborter gennem sin "karriere". De børn hun havde var alle anbragt uden for hjemmet.....................og var kun blevet født, fordi hun kom for sent afsted til at kunne få en abort. Det er et trist liv.........................både for moren og børnene.

Så..................er virkelig FOR den frie abort.

Åh, altså...sikke en stakkels kvindeskæbne...livet er bare ikke lige godt for alle mennesker...puha...godt hun havde muligheden og benyttede sig af dem.

Anmeld

26. oktober 2009

Kloster

Er da bare nødt til at kommentere det her indlæg...

Jeg er FOR valget om abort. Det ligger fjernt fra mig, at man overhovedet kan sige: "jeg er imod abort" også man efterfølgende skriver, at der er undtagelser fx hvis barnet er sygt, handicappet, man er blevet voldtaget osv.

Enten er man vel imod 100% ell også er man FOR valget om abort.

Mon dem der virkelig er imod, tænker på fx voldtægt af en 10-11-12 årig pige, der bliver gravid. Ell man bliver gravid som 56-57 årig når man er på vej over i overgangsalderen???

Jeg synes, folk må have de meninger og holdninger, de vil, men man skal bare lige huske at tænke ud over sin egen næsetip...

Venlig hilsen

Kloster

Anmeld

26. oktober 2009

oo

RikkeR skriver:

Jeg kan godt se det er beklageligt for kvinder der ikke selv kan få børn, men sådan fungere verden jo ikke.

jeg er selv en af dem der har kæmpet for at få børn i flere år, og jeg er fuldkommen enig med dig! mine børn og andres børn er to seperate ting og fordi jeg gerne vil have børn, kan jeg ikke bestemme, at alle andre ikke må få en abort. det er fuldkommen hul i hovedet!

Anmeld

26. oktober 2009

Ansemusen

Jeg er også klart for fri abort! Fordi mange kvinder ikke selv har valgt graviditeten, fordi mange kvinder som bliver gravide ved en fejl ikke ville kunne give barnet en god opvækst osv.

Men, jeg synes mange misbruger retten til fri abort og bruger det som en slags prævention, og det synes jeg er dybt dybt forkert!! Desværre vil sådan noget altid blive misbrugt på den ene eller anden måde, og det skal ikke gå ud over dem som reelt har brug for aborten i den henseende som den fri abort er tiltænkt!

Mht. den nye debat om hvorvidt man skal kunne få abort pga. køn, øjenfarve, risiko for overvægt, brystkræft osv. er jeg virkelig meget imod! Det vil gøre mig enormt ked af det, hvis det blev tilfældet
Håber slet ikke man får muligheden for de scanninger, for hvad skal man bruge det til? Hvis man får at vide, at ens barn har øget risiko for brystkræft kan man enten vælge det fra eller til. Begge dele vil give skyldfølelse! Hvis man vælger barnet fra vil man tænke, at det måske aldrig ville være blevet sygt, vælger man det derimod til, vil jeg gå hele barnets liv og frygte for hvornår det måske evt. bliver sygt. Virkelig en glidebane jeg ikke synes om!

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

k

Anmeld

26. oktober 2009

Lærke90

Ansemusen skriver:

Jeg er også klart for fri abort! Fordi mange kvinder ikke selv har valgt graviditeten, fordi mange kvinder som bliver gravide ved en fejl ikke ville kunne give barnet en god opvækst osv.

Men, jeg synes mange misbruger retten til fri abort og bruger det som en slags prævention, og det synes jeg er dybt dybt forkert!! Desværre vil sådan noget altid blive misbrugt på den ene eller anden måde, og det skal ikke gå ud over dem som reelt har brug for aborten i den henseende som den fri abort er tiltænkt!

Mht. den nye debat om hvorvidt man skal kunne få abort pga. køn, øjenfarve, risiko for overvægt, brystkræft osv. er jeg virkelig meget imod! Det vil gøre mig enormt ked af det, hvis det blev tilfældet
Håber slet ikke man får muligheden for de scanninger, for hvad skal man bruge det til? Hvis man får at vide, at ens barn har øget risiko for brystkræft kan man enten vælge det fra eller til. Begge dele vil give skyldfølelse! Hvis man vælger barnet fra vil man tænke, at det måske aldrig ville være blevet sygt, vælger man det derimod til, vil jeg gå hele barnets liv og frygte for hvornår det måske evt. bliver sygt. Virkelig en glidebane jeg ikke synes om!

enig

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

k

(fortrød du det du skrev....nå, men jeg har svaret på det...

Men sådan hænger det jo ikke sammen...mennesker er alle født til at dyrke sex (rent fysiologisk...) og derfor kan man blive gravid, det har jo intet at gøre med at være moden til børn. I min verden er det modent at overveje om man magter et barn og ikke bare får et barn for nu er man jo gravid...en abort er jo intet mod det at skulle tage vare på¨et barn.

Jeg kan slet ikke se noget fornuftigt eller logisk i at man er moden til at få barn fordi man er moden til at have sex...jeg var bestemt ikke moden til børn første gang jeg havde sex...

Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.