Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

guggle

Tjuhl skriver:

jeg er ikke enig. man kan ikke pludselig sige "hov du der, du har fået 3 aborter, NU er din kvote opbrugt, bare ærgeligt!" og tvinge en kvinde til at føde et barn. aborten er fri - også selvom det er 14. gang!

Helt enig med dig, men vi kan sikkert alle blive enige om at det ikke er noget der burde ske gentagne gange. Som mange skriver, så skulle der tilbydes gratis prævention, samtaler osv.

Men nu tænker vi også ud fra vores eget perspektiv og der er jo altså mange som ikke kan tage ordentligt vare på deres eget liv og ikke kan tage ansvar, men de burde helt klart have ekstra hjælp omkring prævention.

Jeg har fået foretaget 1 abort i mit liv og jeg var helt og aldeles afklaret med det. Da jeg så kom til en lægesamtale ang. indgrebet, fyrede lægen lige sætningen af: Nå men statestikkerne siger jo at vi ses igen!! Jeg var målløs og total ulykkelig, for i min verden vil det aldrig ske igen. (Jeg havde været på P-piller som svigtede) Min situation var meget dårlig på lige det tidpunkt og derfor var jeg også fuldstændig afklaret med ikke at skulle have det barn. Og den dag idag er jeg glad for min beslutning dengang. Men flere i min familie var også imod, og det var utrolig hårdt at skulle forsvare sig og kæmpe mod andre, for beslutningen var absolut til det bedste for både barn og jeg. Jeg elsker børn og ville under normale omstændigheder slet ikke få foretaget en abort. Men på det tidspunkt var det ikke normale omstændigheder!!! Og der synes jeg helt klart heller ikke at folk skal være angste for at få foretaget en abort, hvis kvinden føler at det virkeligt er til det bedste. Man skal ikke have en følelse af at være et forfærdeligt menneske, for så får vi de børn der vokser op til et belastet liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Mira0911

Jeg er selv imod abort, og hvad andre gør, er jeg ligeglad med...

Anmeld

27. oktober 2009

Gaya

Tutter skriver:

ikke online Tutter | 21. juli 2008, kl. 15:57

Jeg er enig i, at alle skulle have ret til abort, jeg er selv imod den i mange tilfælde, for man skal ikke bruge den som en anden slags fortrydelsespille.
Jeg har 2 eksempler:

1) Min veninde er datter af en voldtægtsmand, hendes mor er fra udlandet hvor abort ikke accepteres, derfor valgte hendes mors forældre at hun skulle beholde hende, men det er med det resultat idag, at hun ingen mor eller far har, eller anden familie som vil kendes ved hende, fordi de kalder hende for en hore unge. Så hun sidder som 23 årig og er alene uden familie i Danmark.

2) Har en anden veninde der har fået 16 aborter, fordi hun er for dum til at passe på. Jeg kunne forstå hende de 2 første gange, men nu er jeg bare gal på hende, fordi hun render rundt og bruger aborten som en fortrydelses pille, og så sidder jeg en 24 årig pige, som har meget svært ved og blive gravid pga cyster og pco

Det var bare 2 historier, som jeg villle dele.
Fri abort er en god ting vi har her i Danmark, men der skal være grænser og regler.

mange knus herfra

Jeg skrev dette her i en anden debat sidste aar og har bare kopieret det over heri.

Er helt enig med dig......

Puhhh ha jeg ville have det svært med sådan en veninde......det har taget mig 5 år at blive gravid bare en gang......og det gør rigtig rigtig ondt når man så igen og igen skal høre at nu er der sket en ups´er igen, og det bare skal fjernes..........
Uhhh ville nok ikke helt kunne være veninde med hende længere.....

Anmeld

27. oktober 2009

Becks

Gaya skriver:

Er helt enig med dig......

Puhhh ha jeg ville have det svært med sådan en veninde......det har taget mig 5 år at blive gravid bare en gang......og det gør rigtig rigtig ondt når man så igen og igen skal høre at nu er der sket en ups´er igen, og det bare skal fjernes..........
Uhhh ville nok ikke helt kunne være veninde med hende længere.....

Det er vi bestemt heller ikke mere

Jeg har selv meget svaert ved og blive gravid, saa kan ikke have en veninde som hende..

Anmeld

27. oktober 2009

Ansemusen

MoarJ skriver:

Jeg er selv imod abort, og hvad andre gør, er jeg ligeglad med...

Mener du så ikke at du ikke selv ville gøre det, men at du er FOR fri abort, så andrre der har brug for det kan benytte sig af det? Mener, kvinder som fx. er blevet voldtaget har jo brug for at kunne få foretaget en abort!

Anmeld

27. oktober 2009

Miamaja

Jeg er helt klart for abort, saa laenge det ikke bliver brugt som praevention eller ved fravaelgelse af kon

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.