Tjuhl skriver:
jeg er ikke enig. man kan ikke pludselig sige "hov du der, du har fået 3 aborter, NU er din kvote opbrugt, bare ærgeligt!" og tvinge en kvinde til at føde et barn. aborten er fri - også selvom det er 14. gang!
Helt enig med dig, men vi kan sikkert alle blive enige om at det ikke er noget der burde ske gentagne gange. Som mange skriver, så skulle der tilbydes gratis prævention, samtaler osv.
Men nu tænker vi også ud fra vores eget perspektiv og der er jo altså mange som ikke kan tage ordentligt vare på deres eget liv og ikke kan tage ansvar, men de burde helt klart have ekstra hjælp omkring prævention.
Jeg har fået foretaget 1 abort i mit liv og jeg var helt og aldeles afklaret med det. Da jeg så kom til en lægesamtale ang. indgrebet, fyrede lægen lige sætningen af: Nå men statestikkerne siger jo at vi ses igen!! Jeg var målløs og total ulykkelig, for i min verden vil det aldrig ske igen. (Jeg havde været på P-piller som svigtede) Min situation var meget dårlig på lige det tidpunkt og derfor var jeg også fuldstændig afklaret med ikke at skulle have det barn. Og den dag idag er jeg glad for min beslutning dengang. Men flere i min familie var også imod, og det var utrolig hårdt at skulle forsvare sig og kæmpe mod andre, for beslutningen var absolut til det bedste for både barn og jeg. Jeg elsker børn og ville under normale omstændigheder slet ikke få foretaget en abort. Men på det tidspunkt var det ikke normale omstændigheder!!! Og der synes jeg helt klart heller ikke at folk skal være angste for at få foretaget en abort, hvis kvinden føler at det virkeligt er til det bedste. Man skal ikke have en følelse af at være et forfærdeligt menneske, for så får vi de børn der vokser op til et belastet liv.
Anmeld