Holdning til aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2009

frk andreasen

ja jeg sys nu heller ikke om dem der bruger "abort som prævention" håber ikke jeg støder nogen ved at skrive det sådan. men vidste ikke lige hvordan jeg ellers skulle skrive det

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2009

Honningblomst

frk andreasen skriver:

ja jeg sys nu heller ikke om dem der bruger "abort som prævention" håber ikke jeg støder nogen ved at skrive det sådan. men vidste ikke lige hvordan jeg ellers skulle skrive det

knus

Må jeg så spørge dig om hvad alternativet havde været...vi er enige om det er forkert, dumt, uhensigtsmæssigt, latterligt osv osv osv bare at få aborter i flæng...Men skal disse piger så "lære det" og få barnet...hvis man kan have en sådan adfærd, er det så bedre de ikke får børnene da? Skal børnens straffes pga en mor der ikke er voksen og ansvarsfuld...

Måske jeg forholder mig anderledes til det end jer der bare er imod, men hvad ville alternativet være...?? hvis disse piger ikke fik en abort? Har vi ikke nok børn der har en forfærdelig opvækst uden vi behøver tvinge børn og mødre ud i det ved at fratage dem retten til selv at afgøre om barnet er ønsket=kan få et godt liv?

Knus Eva...

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Nej og det er lige netop det jeg mener med at når man 3 eller flere gange bliver gravid ved et uheld, så sløser man sku med beskyttelsen.... Det betyder ikke jeg syntes moren skal beholde barnet hvis ikke hun ønsker barnet, men det betyder at jeg virkelig syntes at sådan en kvinde burde tænke sig om inden hun knalder næste gang, for det kan ende i endnu en abort. bare lige fordi man sørme endnu engang ved et uheld blev gravid... Og det er bare ikke okai!

Der hvor jeg syntes det er oki, er hvis man under en voldtægt bliver gravid, elller hvis barnet er så handicappet at det INTET kan. Hvis det "bare" er en mongol ville jeg aldrig selv vælge abort. Men det ville jeg hvis den var dødelig syg, eller bare ville liggge/sidde som en grønsag....

Anmeld

26. oktober 2009

Betina88

Hvis jeg blev gravid med en ved en fejltagelse og slet ikk' var parat til at ha' børn , så ville jeg ta' en abort ..

Men nu hvor mig og kæresten snakkede lidt hist og pist med at få børn , så var jeg parat , så ville jeg ikk' ta' en abort .. Og vi er mega lykkelige nu med at ha' ham ..  

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

LouiseLarsen skriver:

Nej og det er lige netop det jeg mener med at når man 3 eller flere gange bliver gravid ved et uheld, så sløser man sku med beskyttelsen.... Det betyder ikke jeg syntes moren skal beholde barnet hvis ikke hun ønsker barnet, men det betyder at jeg virkelig syntes at sådan en kvinde burde tænke sig om inden hun knalder næste gang, for det kan ende i endnu en abort. bare lige fordi man sørme endnu engang ved et uheld blev gravid... Og det er bare ikke okai!

Der hvor jeg syntes det er oki, er hvis man under en voldtægt bliver gravid, elller hvis barnet er så handicappet at det INTET kan. Hvis det "bare" er en mongol ville jeg aldrig selv vælge abort. Men det ville jeg hvis den var dødelig syg, eller bare ville liggge/sidde som en grønsag....

Men så mener du at kvinder der ikke har en grund hellere skal få et uønsket barn?

Jeg synes simpelthen kun at det er barnet der taber hvis det sættes til verden i en verden det ikke er ønsket i....og det bekymrer mig mere alle de kvinder der mener det er at tage ansvar bare at få barnet...ansvar er at indse om man magter og har lyst til et barn, ellers skal man hellere vælge fra.

Så igen, ja, der er mennesker alle steder som misbruger systemet og ikke magter deres liv...men for pokker hvor er det godt de kvinder vælger fra og ikke bare til og til og til og til....

Knus Eva.

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Må jeg så spørge dig om hvad alternativet havde været...vi er enige om det er forkert, dumt, uhensigtsmæssigt, latterligt osv osv osv bare at få aborter i flæng...Men skal disse piger så "lære det" og få barnet...hvis man kan have en sådan adfærd, er det så bedre de ikke får børnene da? Skal børnens straffes pga en mor der ikke er voksen og ansvarsfuld...

Måske jeg forholder mig anderledes til det end jer der bare er imod, men hvad ville alternativet være...?? hvis disse piger ikke fik en abort? Har vi ikke nok børn der har en forfærdelig opvækst uden vi behøver tvinge børn og mødre ud i det ved at fratage dem retten til selv at afgøre om barnet er ønsket=kan få et godt liv?

Knus Eva...

præcis... det er ikke godt at der er nogen der ser abort som prævention, men det skal skisme da heller ikke have barnet! måske der burde være en slags måde at "gribe" folk på inden de falder... hvis man har fået 4 aborter kunne der måske være noget samtale eller noget......

Anmeld

26. oktober 2009

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

præcis... det er ikke godt at der er nogen der ser abort som prævention, men det skal skisme da heller ikke have barnet! måske der burde være en slags måde at "gribe" folk på inden de falder... hvis man har fået 4 aborter kunne der måske være noget samtale eller noget......

Ja, men mon ikke der er det også...men du har ret, der burde være et eller andet der kunne gøres.

Måske gratis prævention, sætte en p-stav i eller andet?

Men ja, du har helt ret...

Knus..

Anmeld

26. oktober 2009

LouiseNielsen

Selvfølgelig er det ikke sådan at så SKAL de bare have barnet.... Men mener at efter 1 gang det sker så må man sku da lige tanke sig om... Og kan slet ikke sætte mig ind i at man kan være så uansvarlig at man ikke kan tænke så langt at his man gang på gang bliver gravid ved et "uheld" så er det sku fordi man er sløset....

Anmeld

26. oktober 2009

christina2412

Eva skriver:

Knus Eva...

jeg er da udemærket klar over, at et barn der kommer til verden ved en enlig eller par som i realiteten ikke magter det, ville have haft bedre af ikke, at være kommet til verden.

MEN der er simpelthen for mange i denne verden der tager for let på det med beskyttelse, og der er ingen undskyldning for ikke,at bruge det.

christina 37+4

Anmeld

26. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Selvfølgelig er det ikke sådan at så SKAL de bare have barnet.... Men mener at efter 1 gang det sker så må man sku da lige tanke sig om... Og kan slet ikke sætte mig ind i at man kan være så uansvarlig at man ikke kan tænke så langt at his man gang på gang bliver gravid ved et "uheld" så er det sku fordi man er sløset....

man er nødt til at prøve at sætte sig ind i at der er folk der ikke har de samme forudsætninger for at tænke sådan....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.