Hej med dig,
min mand er også 2 meter høj, stor og robust. Og kan helt klart relaterere til din situation da jeg ofte har oplevet det samme.
Min mand er er det roligste, varmeste og sødeste menneske til hver dag. En alle elsker. Ikke den højtråbende type, egentlig lidt genert og usikker til tider.
vi har begge ret store temperamenter når vi skændes, og vi får de VÆRSTE sider frem i hinanden.
jeg kan få ham helt til vanvid, hvor han ikke aner hvad han skal stille op.
jeg har også stået i situationer hvor jeg synes han er forkert på den; hvor det han har gjort er gået over min grænse, hvor jeg har været død bange for ham, hvor han bogstaveligt har skubbet mig hårdt ned i sengen eller i gulvet.
Min konklusion er at når man elsker en, og kender en så godt som man gør i er forhold, så kan det virkelig få noget frem i en man ikke er stolt af eller som man ikke vidste man var i stand til. Ikke dermed sagt at det er i orden, men at man ikke gør det i en bevidst handling.
Set i bakspejlet på vores over 100 af skænderier, så synes jeg ikke min mand har overeageret, manipuleret mig eller noget andet. For han er der altid for mig, og vi har det bedste forhold. Undtagen når vi skændes.
mit råd til dig, er at jo mere åben du er, og jo mere i snakker om det, jo bedre.
så kan du også stille og rolig sætte dig ind i hans side af sagen, om han måske gjorde det af en grund, om det er "sådan han er"
eller om det er en KÆMPE fejltagelse.
“
Undtagen når vi skændes.
mit råd til dig, er at jo mere åben du er, og jo mere i snakker om det, jo bedre.
så kan du også stille og rolig sætte dig ind i hans side af sagen, om han måske gjorde det af en grund, om det er "sådan han er"
eller om det er en KÆMPE fejltagelse.”
Altså det er jo klassisk splitting. En forsvarsmekanisme som anvendes, for at kunne være i et dysfunktionelt forhold.
Man kan jo sætte sig ind i alt?
Men det betyder bestemt ikke, at man skal rumme det!
Og den der udøver volden har ALTID ansvaret. Uanset hvor meget du så har provokeret.
Det er jo ikke selvforsvar - for det er noget andet, hvor man er i livsfare, fordi en anden er korporlig.
Man har altid et valg om at gå i stedet for at skubbe eller slå, hvis man bliver vred.
Det er godt nok farligt at opfordre folk til at blive i et forhold, som går over deres grænser. For langsomt bliver dine grænser flyttet.
Fint du ønsker at leve i et voldeligt forhold. For det er, hvad det er.
Men opfodrer aldrig andre til at overskride deres egne grænser i ren forståelse for en voldsmand, som kan have 1000 grunde for at reagere, som ham gør. (Dårlig barndom, psykisk sygdom osv).
“Min konklusion er at når man elsker en, og kender en så godt som man gør i er forhold, så kan det virkelig få noget frem i en man ikke er stolt af eller som man ikke vidste man var i stand til. Ikke dermed sagt at det er i orden, men at man ikke gør det i en bevidst handling.”
At slå og skubbe er meget bevidste handlinger - meget. Kun hos børn hvor den neurologiske udvikling ikke er sket endnu, er det en ubevidst handling. Her taler vi børn under 7…
Såfremt der ikke er tale om børn under 7 år, så er der tale om en meget umoden forsvarsmekanisme eller er meget svagt overjeg.
Og jeg vil mene det helt modsatte af dig. Min mand får altid det gode frem i mig. Fordi han er helt igennem et fantastisk menneske, som jeg ikke har behov for at såre. Og han har ikke behov for at såre mig - vi har lyst til at være gode for hinanden og over for hinanden - fordi vi ikke kan lade være. Vi har 2 børn, været sammen i 8 år. Det ene er handicappet og burde gøre det sværere for vores kærlighed (helt statistisk). Men vi har aldrig været i nærheden, af det du beskriver. Og vi kender godt nok hinanden godt og går op og ned af hinanden og er kørt ned af kroniske indlæggelser og 0-frihed!
Jeg har selv været i er forhold, som du har været i. Det er nedbrydende på sigt.
BH en der har arbejdet med mange udsatte kvinder.