Må ud med det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2021

Anonym trådstarter

Moep skriver:

Jeg har ikke skrevet tidligere i debatten, men jeg vil rigtig gerne rose dig for at have rakt ud til en psykolog. Den situation du står i er ikke sund, hvilket du jo også selv er kommet frem til. Så husk dig selv på at rose dig for de små skridt hen mod noget bedre.
Jeg håber for dig at du kommer frem til en rigtig god beslutning for dit og dine børns liv. Det er en lang rejse at drage ud på. Og det er virkelig ikke let.  Tror det bedste jeg kan sige, er at du skal have dig og dine børn i tankerne, om hvad der er bedst - ikke din kæreste. Og vær ærlig overfor psykologen og dig selv.
Alt muligt held og lykke til dig.

Mange tak

jeg er spændt på hvad det bringer med sig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2021

LSS

Mor og meget mere skriver:

Du mener ikke, det er udskammende: “så synes jeg da at du skal blive hvor du er. Jeg håber og ber til du ikke udsættes for sådan en ydmygende og ødelæggende måde, og at i alle kommer helskindet igennem, med livet i behold. Held og lykke fremover til dig og ungerne. “ - ? 

Sarkasme er edderbankemig gift for kommunikation med mennesker i krise. Men det lader til, kritikken preller fuldstændigt af på dig. 

Hvis det er for hårdt at måtte tage sine overbevisninger om, hvordan man hjælper andre, op til revision - og hvis det provokerer én at møde andres sårbarhed og manglende handlekraft i en grad, så man “står helt af” - så skal man helt sikkert bare ikke besvare den slags indlæg. TS kan håbe på støtte og hjælp ved at skrive herinde, men hvad er egentlig din gevinst ved at skrive? 

Nej. Det mener jeg ikke. Jeg håber da helt oprigtigt hun og hendes børn slipper godt fra det. 
Og ja Ts kan håbe på støtte, men der er vel ingen der yder støtte til en der af egen fri vilje vælger at blive hos en der behandler andre mennesker SÅ råddent?

Anmeld Citér

9. maj 2021

Kir

Anonym skriver:

I bliver sikkert sure nu. 
men nej jeg er ikke klar til at gå, jeg har dog opsøgt en psykolog. Så jeg kan tale om mit tidligere forhold og nuværende for den sags skyld. Få tingene bearbejdet og talt igennem

ja jeg ignorerer lss så godt jeg kan, tak for alle jer andre, det er rigtig hårdt at læse og samtidig rart. 

Nej bliver absolut ikke sur, synes det er super godt du har taget kontakt til en psykolog. Jeg håber det er en god psykolog og at det kan hjælpe dig. Og bare vær opmærksom på at nogen gange kan kemien være forkert mellem en selv og psykologen, men det betyder ikke at det ikke virker. Bare at man skal finde en anden. Har selv prøvet at gå hos en "forkert" psykolog hvor jeg ikke fik det bedre i de 4 mdr jeg gik der. Så skiftede jeg og ret hurtigt gik det meget bedre.

Håber virkelig alt det bedste for dig! Du er sej at du har rakt ud efter hjælp, både ved at skrive her og ved at få fat i en psykolog. 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LSS skriver:

Nej. Det mener jeg ikke. Jeg håber da helt oprigtigt hun og hendes børn slipper godt fra det. 
Og ja Ts kan håbe på støtte, men der er vel ingen der yder støtte til en der af egen fri vilje vælger at blive hos en der behandler andre mennesker SÅ råddent?

Ok. Så du synes helt oprigtigt, uden sarkasme, at hun skal blive, hvor hun er, da du skriver den besked, jeg citerer - og to timer senere er du vendt på en tallerken: 

“Jeg håber nu alligevel du ikke er SÅ alene som du fremlægger det her, og at du forhåbentligt ER kommet væk, eller er i gang med at pakke. ” 

Det er ved at være tåkrummende at se dig kæmpe så insisterende og selvmodsigende for at få ret. 

Og jo. Der er mange, der yder støtte til og har empati for mennesker, som træffer valg, der ikke synes rationelle eller “rigtige” i omgivelsernes øjne. Verden er heldigvis fuld af den slags mennesker. 
Det afspejler sig da også tydeligt i tråden hér, hvem der er flest af, gudskelov. 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

I bliver sikkert sure nu. 
men nej jeg er ikke klar til at gå, jeg har dog opsøgt en psykolog. Så jeg kan tale om mit tidligere forhold og nuværende for den sags skyld. Få tingene bearbejdet og talt igennem

ja jeg ignorerer lss så godt jeg kan, tak for alle jer andre, det er rigtig hårdt at læse og samtidig rart. 

Ingen har ret eller grund til at blive sur på dig. Luk øjne og ører for den slags. De fleste er udmærket klar over, at det er en tung, svær og kompleks problemstilling, du kæmper med, og at du så langt fra er alene om at stå med modstridende følelser. 
Jeg synes, det er SÅ godt gået, at du har taget initiativ til at opsøge en psykolog. 
Pas på dig

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Ingen har ret eller grund til at blive sur på dig. Luk øjne og ører for den slags. De fleste er udmærket klar over, at det er en tung, svær og kompleks problemstilling, du kæmper med, og at du så langt fra er alene om at stå med modstridende følelser. 
Jeg synes, det er SÅ godt gået, at du har taget initiativ til at opsøge en psykolog. 
Pas på dig

Tusind tak, første tid er fredag i næste uge, så håber vi har kemi og det går godt

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg føler virkelig også at det var helt forkert, hvor blev min omsorgsfulde kæreste af? Jeg har tidligere levet i et meget voldeligt forhold. Så det her trigger bare en hel masse, gamle minder og episoder vælter rundt i hovedet på mig. jeg kan slet ikke forstå hans reaktion og jeg bliver ved med at hører ordene igen og igen og mærker hele kroppen spænde op.. 

Jeg har serøst mine egne grund (god grund) til at jeg skriver det her men. 

men undskyld mig, HVOR KAN DU SE OMSORG I HAM HENNE?? At du skal på knæ som næsten en slags slave, er det det du kalder om at være omsorgsfuld? Det kan jeg ikke sætte mig ind i at det tror du at det er din fejl og oven i købet undskylder. 
Du gå mod den forkerte vej, til sidst har han nedbrudt dig og vil føle dig som ingenting og intet værd. Og uanset hvor mange år du prøver på at komme ovenpå efter du skrider fra ham, så vil du aldrig blive den samme som før. Og det er kun hvis du er så heldig at du tør skride fra ham, med mindre desværre at du lever resten af dit liv i frygt og tæsk. Ligenu har du stadig lidt og jeg mener virkelig meget lidt af dit selvværd, selvtillid og selv respekt at du tænker, er det ok eller er det ikke ok det han har gjort. Brug din smule du har tilbage til at skride fra ham nu. Da det her ender ikke godt for dig hvis du bliver der. Sådan må og skal en kvinde ikke behandles.

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har serøst mine egne grund (god grund) til at jeg skriver det her men. 

men undskyld mig, HVOR KAN DU SE OMSORG I HAM HENNE?? At du skal på knæ som næsten en slags slave, er det det du kalder om at være omsorgsfuld? Det kan jeg ikke sætte mig ind i at det tror du at det er din fejl og oven i købet undskylder. 
Du gå mod den forkerte vej, til sidst har han nedbrudt dig og vil føle dig som ingenting og intet værd. Og uanset hvor mange år du prøver på at komme ovenpå efter du skrider fra ham, så vil du aldrig blive den samme som før. Og det er kun hvis du er så heldig at du tør skride fra ham, med mindre desværre at du lever resten af dit liv i frygt og tæsk. Ligenu har du stadig lidt og jeg mener virkelig meget lidt af dit selvværd, selvtillid og selv respekt at du tænker, er det ok eller er det ikke ok det han har gjort. Brug din smule du har tilbage til at skride fra ham nu. Da det her ender ikke godt for dig hvis du bliver der. Sådan må og skal en kvinde ikke behandles.

Det er ikke det jeg skriver? 
jeg skriver hvor blev han af, før denne episode. Den omsorg og kærlighed der er nu. Hvor blev den af i den sitation. 
Har ikke skrevet han behandlede mig omsorgs fuldt lige der. 

Jeg starter til psykolog på næste fredag. Det er det skridt jeg tager nu

Anmeld Citér

10. maj 2021

serinasmor

Anonym skriver:

jeg skriver hvor blev han af, før denne episode. Den omsorg og kærlighed der er nu. Hvor blev den af i den sitation. 

Hvor er det godt at læse, at du har rakt ud til en psykolog.

Jeg håber, det er  et skridt i den rigtige retning i dit liv

Husk også at hvis der kommer nogen form for optakt til endnu en episode, at der er stor risiko for at det bliver et mønster.
Øjne og ører åbne og pas på dig selv

Anmeld Citér

10. maj 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Og det er det jeg vil få dig til at se og forstå. Læs dit eget indlæg igen. Der er ingen og mener ingen der er omsorg og kærlig som kan finde på sådan noget. Når sådan noget sker så skal du ikke tænkte, hvor blivet den omsorgsfulde af, du skal tænkte at DU TROEDE AT HAN VÆRE OMSORGSFULD. Søde søde du med din tidligere forhold med vold. Så er det vigtigt at du tænker dig om og ikke ender samme vold igen. Men godt du søger psykolog så håber jeg hun kan få dig til at se det jeg gerne vil ha du ser, så du ikke få ødelagt dit liv mere end det her. Alt held og Lykke, og hvor jeg snart håber for dig at du kan hurtigst muligt kommer ud af det forhold. For synes det kun kan gå for langsomt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.