Må ud med det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2021

Anonym trådstarter

Bentemor skriver:

Kan han være endt i et narkomisbrug? Inde for visse fysiske mandefag, er det meget udbredt desværre. Nærmest mere normen, end undtagelsen i nogle firmaer  

Han har aldrig rørt narko og hader det som pesten. Så det tænker jeg ikke han har. 
men godt bud ellers  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2021

Anonym trådstarter

Der findes steder man kan tage hen, men det kan voldslinjen helt sikkert hjælpe dig med. Og ellers må der vel være venner eller familie der kan have dig boende midlertidigt?

Er lidt nysgerrig, hvad var hans forklaring på at behandle dig så ekstremt?

Synes helt ærligt du skal kræve at han får noget hjælp hvis du overhovedet skal overveje at blive sammen med ham. Er rigtig bange for at han nu har angret og undskyldt og lovet dig at det ikke sker igen og du så bliver sammen med ham og det så eskalere. 

Håber du uanset hvad får kontaktet en psykolog der kan hjælpe dig, ud fra dine svar virker det til at du kan have brug for at bearbejde dit tidligere forhold og hjælp til at lære at vurdere hvad der er skidt for dig.

Håber du kommer med en opdatering i morgen når du har ringet. 

Jeg kan så ikke sove, vildt irriterende. 

hans forklaring var at det var for at forhindrer mig i at gå væk fra ham at han bad mig sætte mig på knæene. Det synes jeg lyder temmelig fjollet. Det er en stor trigger for ham når folk forlader en samtale uden at afslutte den. 

han kan godt se at hans opførsel ikke er okay og at jeg hverken er dramatisk eller narcissistisk. Jeg var ked af det. 

omvendt kan jeg godt se at jeg ikke fortalte problemet men talte udenom og om alt mulig andet. 

jeg har meget lidt familie i Dk og alle bor 3-4 timer væk i små lejligheder. Mine veninder har ikke plads til 3 mennesker. Så jeg er ret låst fast. Oveni har jeg ikke den bedste økonomi efter en grim skilsmisse. 

Anmeld Citér

6. maj 2021

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Jeg kommer med flere konkrete ting. Men du læser kun det du vil læse. Ring til nærmeste krisecenter, og kom afsted. Det kan du godt. Men du vil ikke. Altså synes du sådan helt oprigtigt det er godt og fornuftigt at blive hos en du er ret sikker på gør det igen? Synes du dine børn skal opleve sådan noget?

Nej det gør du altså ikke.

du kalder mig en køter og ham et svin. Du håber på at nogen genkender mig og indberetter til kommunen. 

du skriver ingen steder hvem jeg kan kontakte eller hvad jeg konkret kan gøre. Kun at jeg skal smutte. Men hvor jeg skal smutte hen skriver du heller intet om. 

Jeg ber dig ikke om at løse problemerne for mig, men at kalde dit indlæg for fuld af konkrete ting er simpelthen ikke rigtigt. 

hvordan tænker du at dit indlæg er konkret og fuld af gode råd? 

Anmeld Citér

7. maj 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Det må ikke være nemt for dig at være i denne situation. Som de andre siger: det er en helt ekstrem og syg reaktion. UANSET hvad, dominerer man ikke andre på den måde. Du har været i et voldeligt forhold før. Du kender hvordan det starter. Det ER startet. Det er ikke fysisk endnu (det bliver det måske aldrig) men det er underordnet. Du er blevet isoleret. Duer bange, han opfører sig ondt og skræmmer dig. Og du undskylder hans opførsel og tvivler på din dømmekraft.. det går kun en vej herfra. Kan du ikke huske det fra sidst?

Du vil gerne have konkrete forslag. Jeg synes du skal følge dit eget fra side 3 (sidste indlæg), men gør det NU, og ikke først "næste gang"

For næste gang er det næppe heller så slemt som dit tidligere forhold, og han vil formodentlig undskylde igen.. og så udsætter du. Og sådan bliver det ved. Du har været igennem det før. Du har ikke fået behandlet det traume. Det vil sige selvom du kan se det er galt, sidder du allerede fast. Du HAR muligheden, du skriver det selv! Smækkede din familie døren i hovedet på dig sidst? Ville en veninde gøre det? Ville du, om så du boede i et kosteskab, sende din voldsramte veninde på gaden, eller ville du invitere hende ind og hjælpe hende videre?

Det her ER vold. Og det kommer til at eskalere. Jeg håber virkelig ikke du læser mit svar som hårdt og ukonstruktivt. Det er skrevet med største bekymring både for dig og dine børn.

Læs hvad du skrev på side 3. Ring til din familie. Ræk ud -de vil hjælpe dig, og så kør langt væk fra ham

Red dig selv. Spar dine børn for traumer og potentiel vold

Anmeld Citér

7. maj 2021

Babilooo

Jeg kan så ikke sove, vildt irriterende. 

hans forklaring var at det var for at forhindrer mig i at gå væk fra ham at han bad mig sætte mig på knæene. Det synes jeg lyder temmelig fjollet. Det er en stor trigger for ham når folk forlader en samtale uden at afslutte den. 

han kan godt se at hans opførsel ikke er okay og at jeg hverken er dramatisk eller narcissistisk. Jeg var ked af det. 

omvendt kan jeg godt se at jeg ikke fortalte problemet men talte udenom og om alt mulig andet. 

jeg har meget lidt familie i Dk og alle bor 3-4 timer væk i små lejligheder. Mine veninder har ikke plads til 3 mennesker. Så jeg er ret låst fast. Oveni har jeg ikke den bedste økonomi efter en grim skilsmisse. 

Jeg kan også tale uden om.... men min mand ville aldrig bedt mig gå ned på knæ og råbt aggressivt af mig. Det er ikke dig, der er en køter, men du behandles som en af ham. 

læs og se om du kan genkende:

https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/viden-og-raad/vold-i-parforhold-udvikling-raadgivning/

Som der også står - du har brug for at bearbejde fortiden og hele. Og det sker nok ikke med din kæreste. 

Ring til et krisecenter og ring til din familie.

Anmeld Citér

7. maj 2021

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Det må ikke være nemt for dig at være i denne situation. Som de andre siger: det er en helt ekstrem og syg reaktion. UANSET hvad, dominerer man ikke andre på den måde. Du har været i et voldeligt forhold før. Du kender hvordan det starter. Det ER startet. Det er ikke fysisk endnu (det bliver det måske aldrig) men det er underordnet. Du er blevet isoleret. Duer bange, han opfører sig ondt og skræmmer dig. Og du undskylder hans opførsel og tvivler på din dømmekraft.. det går kun en vej herfra. Kan du ikke huske det fra sidst?

Du vil gerne have konkrete forslag. Jeg synes du skal følge dit eget fra side 3 (sidste indlæg), men gør det NU, og ikke først "næste gang"

For næste gang er det næppe heller så slemt som dit tidligere forhold, og han vil formodentlig undskylde igen.. og så udsætter du. Og sådan bliver det ved. Du har været igennem det før. Du har ikke fået behandlet det traume. Det vil sige selvom du kan se det er galt, sidder du allerede fast. Du HAR muligheden, du skriver det selv! Smækkede din familie døren i hovedet på dig sidst? Ville en veninde gøre det? Ville du, om så du boede i et kosteskab, sende din voldsramte veninde på gaden, eller ville du invitere hende ind og hjælpe hende videre?

Det her ER vold. Og det kommer til at eskalere. Jeg håber virkelig ikke du læser mit svar som hårdt og ukonstruktivt. Det er skrevet med største bekymring både for dig og dine børn.

Læs hvad du skrev på side 3. Ring til din familie. Ræk ud -de vil hjælpe dig, og så kør langt væk fra ham

Red dig selv. Spar dine børn for traumer og potentiel vold

Sidste gang fik jeg ingen hjælp af min familie. 

jo jeg ville gøre alt for at hjælpe mine veninder, men om det går den anden vej er jeg i tvivl om. 

jeg ringer når jeg er på skolen  

Anmeld Citér

7. maj 2021

Anonym trådstarter

Jeg kan også tale uden om.... men min mand ville aldrig bedt mig gå ned på knæ og råbt aggressivt af mig. Det er ikke dig, der er en køter, men du behandles som en af ham. 

læs og se om du kan genkende:

https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/viden-og-raad/vold-i-parforhold-udvikling-raadgivning/

Som der også står - du har brug for at bearbejde fortiden og hele. Og det sker nok ikke med din kæreste. 

Ring til et krisecenter og ring til din familie.

Jeg ringer når jeg er på skolen

læser voldstrappen nu. 

Anmeld Citér

7. maj 2021

Babilooo

Sidste gang fik jeg ingen hjælp af min familie. 

jo jeg ville gøre alt for at hjælpe mine veninder, men om det går den anden vej er jeg i tvivl om. 

jeg ringer når jeg er på skolen  

Rakte du ordentlig ud.?? 
Jeg har læst fra andre voldsramte kvinder, at familie og venner ikke hjælper. 
men jeg kender seriøst ikke nogen som ikke vil hjælpe en veninde eller deres barn hvis de får beskrevet psykisk og fysisk vold.. 

Hvis der var en fremmed kvinde, der kom hen til mig på gaden og bad om hjælp og fortalte om vold ville jeg også hjælpe. 
I et voldeligt forhold bliver man nogle gange lullet ind i en tro på, at man er i en symbiose (om end sygelig symbiose).... og at andre ikke bekymrer sig om en. Man ser sig selv som mindre og minde værd og selvstændig. 

pointe: hvis du ringer til en veninde eller din familie og er hudløs ærlig vil de nok hjælpe. 

Anmeld Citér

7. maj 2021

LSS

Anonym skriver:

Nej det gør du altså ikke.

du kalder mig en køter og ham et svin. Du håber på at nogen genkender mig og indberetter til kommunen. 

du skriver ingen steder hvem jeg kan kontakte eller hvad jeg konkret kan gøre. Kun at jeg skal smutte. Men hvor jeg skal smutte hen skriver du heller intet om. 

Jeg ber dig ikke om at løse problemerne for mig, men at kalde dit indlæg for fuld af konkrete ting er simpelthen ikke rigtigt. 

hvordan tænker du at dit indlæg er konkret og fuld af gode råd? 

Arh det ikke helt korrekt. Jeg skriver at han behandler dig som en køter. Jeg kalder ikke DIG en køter. Du er et menneske, men du bor sammen med en, som du tillader behandler dig som en køter. Og han er et svin. Det synes du ikke eller? Han er da ihvertfald ikke sød og rar med den vanvittige opførsel. 

Anmeld Citér

7. maj 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Rakte du ordentlig ud.?? 
Jeg har læst fra andre voldsramte kvinder, at familie og venner ikke hjælper. 
men jeg kender seriøst ikke nogen som ikke vil hjælpe en veninde eller deres barn hvis de får beskrevet psykisk og fysisk vold.. 

Hvis der var en fremmed kvinde, der kom hen til mig på gaden og bad om hjælp og fortalte om vold ville jeg også hjælpe. 
I et voldeligt forhold bliver man nogle gange lullet ind i en tro på, at man er i en symbiose (om end sygelig symbiose).... og at andre ikke bekymrer sig om en. Man ser sig selv som mindre og minde værd og selvstændig. 

pointe: hvis du ringer til en veninde eller din familie og er hudløs ærlig vil de nok hjælpe. 

Ja det gjorde jeg. 
jeg lå på hospitalet, de besøgte mig. 

men jeg vil ikke kører så meget mere i hvad der skete den gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.