Det må ikke være nemt for dig at være i denne situation. Som de andre siger: det er en helt ekstrem og syg reaktion. UANSET hvad, dominerer man ikke andre på den måde. Du har været i et voldeligt forhold før. Du kender hvordan det starter. Det ER startet. Det er ikke fysisk endnu (det bliver det måske aldrig) men det er underordnet. Du er blevet isoleret. Duer bange, han opfører sig ondt og skræmmer dig. Og du undskylder hans opførsel og tvivler på din dømmekraft.. det går kun en vej herfra. Kan du ikke huske det fra sidst?
Du vil gerne have konkrete forslag. Jeg synes du skal følge dit eget fra side 3 (sidste indlæg), men gør det NU, og ikke først "næste gang"
For næste gang er det næppe heller så slemt som dit tidligere forhold, og han vil formodentlig undskylde igen.. og så udsætter du. Og sådan bliver det ved. Du har været igennem det før. Du har ikke fået behandlet det traume. Det vil sige selvom du kan se det er galt, sidder du allerede fast. Du HAR muligheden, du skriver det selv! Smækkede din familie døren i hovedet på dig sidst? Ville en veninde gøre det? Ville du, om så du boede i et kosteskab, sende din voldsramte veninde på gaden, eller ville du invitere hende ind og hjælpe hende videre?
Det her ER vold. Og det kommer til at eskalere. Jeg håber virkelig ikke du læser mit svar som hårdt og ukonstruktivt. Det er skrevet med største bekymring både for dig og dine børn.
Læs hvad du skrev på side 3. Ring til din familie. Ræk ud -de vil hjælpe dig, og så kør langt væk fra ham
Red dig selv. Spar dine børn for traumer og potentiel vold
Anmeld
Citér