Må ud med det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2021

LSS

Panther skriver:

Undskyld, men kan du ikke lige prøve at læse lidt forskning og vejledninger fra alt fra Danner til DSR; den metode du har gang i er IKKE konstruktiv for langt de fleste kvinder og den er IKKE anbefalet til at hjælpe kvinder ud af voldelige forhold eller deslige.

Så med mindre du er klogere end majoriteten af fagpersoner på området, fordi du engang havde en subjektiv oplevelse, så lad være at bruge anekdotisk bevis som en endegyldig sandhed og fremstille dig selv endnu mere uempatisk og med et behov for at få sidste ord, end du allerede har gjort i denne tråd.

Jeg har ikke udtalt mig om at jeg er klogere end nogen andre. Men jeg kan godt fornemme at for at passe bedst muligt ind her, så skal det hele pakkes ind alt imens alle klapper hinanden på skulderen. 
Så jeg skriver ikke mere nu, i kan debattere færdig i fred og ro

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2021

Anonym

Jeg hverken skælder eller skammer, jeg siger tingene som jeg ser det. UDEN at pakke dem ind. Begynder du nu også at fordreje mine ord?.   Altså hun skriver offentligt, om noget der for de fleste er ganske forfærdeligt - hun skriver hun er bange, ked af det osv osv. MEN.. hun skriver også at hun kan ikke få sig til at gå fra ham, han er god for hendes børn osv osv. 
Der står jeg helt af, og hvis det er for hårdt så skal man måske bare ikke lave opslag offentligt  jeg bliver så træt af jammer og ynk når man alligvel ikke vil tage imod hjælp og igen og igen går tilbage til den person der behandler en med vold og ydmygelse. 

Det er jo ikke en lødig argumentation. 

Du laver præcis det samme, som en hendes mand lige nu. 

Der står jeg helt af, og hvis det er for hårdt så skal man måske bare ikke lave opslag offentligt  jeg bliver så træt af jammer og ynk når man alligvel ikke vil tage imod hjælp og igen og igen går tilbage til den person der behandler en med vold og ydmygelse.” 

- Så skal man måske ikke tage sådan en kjole på og gå på gaden. Jeg er så træt af kvinder i kjole, der ikke vil finde sig i at blive taget på

- Hvis man ikke kan lide at blive råbt af, at skal man måske bare tage opvasken ordenligt til at starte med. 

- Hvis man ikke vil slåes i ansigtet, så skal man lade være med at vise det offentligt. Jeg er så træt af grimme mennesker, der godt ved, de er grimme, men ikke gør noget ved det. 

Eksemplerne er sat på spisen. Men det er klassisk herskerteknik. Læs evt om det. Det har ikke til formål at støtte offeret. Det er nedbrydende og handler ikke om, at man ikke skal sige sin mening. 

Men….

1. Du personligt er ikke blevet spurgt - så din personlige holdning kan man sagtens undgå. 

2. Du udviser ingen reflektion over dine ord, selvom flere påpeger den manglende empati og evne til at indgå i et sårbart emne. 

Du gør præcis det samme som voldspersoner, der retfærdiggør deres handlinger. Nemlig at sige, at hvis du ikke kan klare min most - så er det DIG, der har et problem. 

Det handler jo slet ikke om, at man ikke må bidrage.  Eller giver rygklap? Jeg har skrevet flere indlæg i denne tråd. Og de kan ikke beskyldes for at give rygklap. Min min tone, min vejledning har måske mere kant af empati og viden om voldsofre end andres indlæg.

Og hvad vil man have ud af denne debat? At TS faktisk rykker sig og får modet til at gå fra sin mand?

For så er det dokumenteret, hvad der er den bedste metode. Og det er IKKE herskerteknik. 

Så måske er formålene bare forskellige? 
Mit formål er helt reelt at hjælpe TS til et bedre liv. Og det betyder, at jeg undgår at give skyld og skam, anerkendelse fra vejlederen er vejen til reelt at hjælpe - det er meget essentielt

Du er tydeligvis provokeret af TS opslag i din retorik. Hvorfor ved kun du - men du bidrager ikke til noget med skyld og skam og herskerteknik. 

Og selvom det er et offentligt opslag, så har du al frihed i verden til at klikke væk :-)

Anmeld Citér

9. maj 2021

LSS

Anonym skriver:

Det er jo ikke en lødig argumentation. 

Du laver præcis det samme, som en hendes mand lige nu. 

Der står jeg helt af, og hvis det er for hårdt så skal man måske bare ikke lave opslag offentligt  jeg bliver så træt af jammer og ynk når man alligvel ikke vil tage imod hjælp og igen og igen går tilbage til den person der behandler en med vold og ydmygelse.” 

- Så skal man måske ikke tage sådan en kjole på og gå på gaden. Jeg er så træt af kvinder i kjole, der ikke vil finde sig i at blive taget på

- Hvis man ikke kan lide at blive råbt af, at skal man måske bare tage opvasken ordenligt til at starte med. 

- Hvis man ikke vil slåes i ansigtet, så skal man lade være med at vise det offentligt. Jeg er så træt af grimme mennesker, der godt ved, de er grimme, men ikke gør noget ved det. 

Eksemplerne er sat på spisen. Men det er klassisk herskerteknik. Læs evt om det. Det har ikke til formål at støtte offeret. Det er nedbrydende og handler ikke om, at man ikke skal sige sin mening. 

Men….

1. Du personligt er ikke blevet spurgt - så din personlige holdning kan man sagtens undgå. 

2. Du udviser ingen reflektion over dine ord, selvom flere påpeger den manglende empati og evne til at indgå i et sårbart emne. 

Du gør præcis det samme som voldspersoner, der retfærdiggør deres handlinger. Nemlig at sige, at hvis du ikke kan klare min most - så er det DIG, der har et problem. 

Det handler jo slet ikke om, at man ikke må bidrage.  Eller giver rygklap? Jeg har skrevet flere indlæg i denne tråd. Og de kan ikke beskyldes for at give rygklap. Min min tone, min vejledning har måske mere kant af empati og viden om voldsofre end andres indlæg.

Og hvad vil man have ud af denne debat? At TS faktisk rykker sig og får modet til at gå fra sin mand?

For så er det dokumenteret, hvad der er den bedste metode. Og det er IKKE herskerteknik. 

Så måske er formålene bare forskellige? 
Mit formål er helt reelt at hjælpe TS til et bedre liv. Og det betyder, at jeg undgår at give skyld og skam, anerkendelse fra vejlederen er vejen til reelt at hjælpe - det er meget essentielt

Du er tydeligvis provokeret af TS opslag i din retorik. Hvorfor ved kun du - men du bidrager ikke til noget med skyld og skam og herskerteknik. 

Og selvom det er et offentligt opslag, så har du al frihed i verden til at klikke væk :-)

Stop dog. Det kan godt være du synes noget andet, men at jeg skriver som jeg gør har intet at gøre med resten af romanen du skriver.  Ingen skal lade være med at tage kjole på fordi at så... 

Læs nu hvad hun selv skriver.. hun er bange for at næste gang så tager han skridtet videre og bliver mere modbydelig, derfor har hun da et eller andet sted selv valgt, når hun vælger at blive. 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Anonym

Stop dog. Det kan godt være du synes noget andet, men at jeg skriver som jeg gør har intet at gøre med resten af romanen du skriver.  Ingen skal lade være med at tage kjole på fordi at så... 

Læs nu hvad hun selv skriver.. hun er bange for at næste gang så tager han skridtet videre og bliver mere modbydelig, derfor har hun da et eller andet sted selv valgt, når hun vælger at blive. 

Du understreger netop min pointe

Min “synes” kommer i øvrigt af min profession og faglighed. Så mit syn på din sprogbrug er ikke subjektiv, men har et rent analytisk belæg, da jeg er underviser i blandt andet sprogpsykologi. 

God vind fremover. :-)

Anmeld Citér

9. maj 2021

LSS

Anonym skriver:

Du understreger netop min pointe

Min “synes” kommer i øvrigt af min profession og faglighed. Så mit syn på din sprogbrug er ikke subjektiv, men har et rent analytisk belæg, da jeg er underviser i blandt andet sprogpsykologi. 

God vind fremover. :-)

Okay 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LSS skriver:

Jeg hverken skælder eller skammer, jeg siger tingene som jeg ser det. UDEN at pakke dem ind. Begynder du nu også at fordreje mine ord?.   Altså hun skriver offentligt, om noget der for de fleste er ganske forfærdeligt - hun skriver hun er bange, ked af det osv osv. MEN.. hun skriver også at hun kan ikke få sig til at gå fra ham, han er god for hendes børn osv osv. 
Der står jeg helt af, og hvis det er for hårdt så skal man måske bare ikke lave opslag offentligt  jeg bliver så træt af jammer og ynk når man alligvel ikke vil tage imod hjælp og igen og igen går tilbage til den person der behandler en med vold og ydmygelse. 

Du mener ikke, det er udskammende: “så synes jeg da at du skal blive hvor du er. Jeg håber og ber til du ikke udsættes for sådan en ydmygende og ødelæggende måde, og at i alle kommer helskindet igennem, med livet i behold. Held og lykke fremover til dig og ungerne. “ - ? 

Sarkasme er edderbankemig gift for kommunikation med mennesker i krise. Men det lader til, kritikken preller fuldstændigt af på dig. 

Hvis det er for hårdt at måtte tage sine overbevisninger om, hvordan man hjælper andre, op til revision - og hvis det provokerer én at møde andres sårbarhed og manglende handlekraft i en grad, så man “står helt af” - så skal man helt sikkert bare ikke besvare den slags indlæg. TS kan håbe på støtte og hjælp ved at skrive herinde, men hvad er egentlig din gevinst ved at skrive? 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Kir

TS synes du skal prøve at ignorere LSS kommentarer hvis du kan. 

Og så måske prøve at genlæse nogen af de andre kommentarer. Ved godt det er svært at høre at du igen er i et destruktivt forhold, men håber du kan se at de fleste råd herinde er kærligt ment og kun sagt i din interesse. Prøv at tænke på at hvis så mange, for hinanden fremmede, siger det samme, kunne det så måske ikke være noget om det? 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Anonym trådstarter

I bliver sikkert sure nu. 
men nej jeg er ikke klar til at gå, jeg har dog opsøgt en psykolog. Så jeg kan tale om mit tidligere forhold og nuværende for den sags skyld. Få tingene bearbejdet og talt igennem

ja jeg ignorerer lss så godt jeg kan, tak for alle jer andre, det er rigtig hårdt at læse og samtidig rart. 

Anmeld Citér

9. maj 2021

Moep

Anonym skriver:

men nej jeg er ikke klar til at gå, jeg har dog opsøgt en psykolog. Så jeg kan tale om mit tidligere forhold og nuværende for den sags skyld. Få tingene bearbejdet og talt igennem

ja jeg ignorerer lss så godt jeg kan, tak for alle jer andre, det er rigtig hårdt at læse og samtidig rart. 

Jeg har ikke skrevet tidligere i debatten, men jeg vil rigtig gerne rose dig for at have rakt ud til en psykolog. Den situation du står i er ikke sund, hvilket du jo også selv er kommet frem til. Så husk dig selv på at rose dig for de små skridt hen mod noget bedre.
Jeg håber for dig at du kommer frem til en rigtig god beslutning for dit og dine børns liv. Det er en lang rejse at drage ud på. Og det er virkelig ikke let.  Tror det bedste jeg kan sige, er at du skal have dig og dine børn i tankerne, om hvad der er bedst - ikke din kæreste. Og vær ærlig overfor psykologen og dig selv.
Alt muligt held og lykke til dig.

Anmeld Citér

9. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ingen bliver sure. Det er jo dit liv, og du har ret til alle dine tanker og valg. Og det er jo dig, der skal leve med dine valg - så den eneste, der bliver sur på dig - det er dig selv. Men forhåbenligt så tilgiver du også dig selv og kommer videre med et skønt liv!

De fleste håber dog nok, at du får det bedre og går fra dit dysfunktionelle forhold

- og det fantastisk, at du har kontaktet en psykolog! Et kæmpe skridt! Så godt gået!!! Mange tanker til dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.