Jeg hverken skælder eller skammer, jeg siger tingene som jeg ser det. UDEN at pakke dem ind. Begynder du nu også at fordreje mine ord?.
Altså hun skriver offentligt, om noget der for de fleste er ganske forfærdeligt - hun skriver hun er bange, ked af det osv osv. MEN.. hun skriver også at hun kan ikke få sig til at gå fra ham, han er god for hendes børn osv osv.
Der står jeg helt af, og hvis det er for hårdt så skal man måske bare ikke lave opslag offentligt
jeg bliver så træt af jammer og ynk når man alligvel ikke vil tage imod hjælp og igen og igen går tilbage til den person der behandler en med vold og ydmygelse.
Det er jo ikke en lødig argumentation.
Du laver præcis det samme, som en hendes mand lige nu.
“ Der står jeg helt af, og hvis det er for hårdt så skal man måske bare ikke lave opslag offentligt
jeg bliver så træt af jammer og ynk når man alligvel ikke vil tage imod hjælp og igen og igen går tilbage til den person der behandler en med vold og ydmygelse.”
- Så skal man måske ikke tage sådan en kjole på og gå på gaden. Jeg er så træt af kvinder i kjole, der ikke vil finde sig i at blive taget på
- Hvis man ikke kan lide at blive råbt af, at skal man måske bare tage opvasken ordenligt til at starte med.
- Hvis man ikke vil slåes i ansigtet, så skal man lade være med at vise det offentligt. Jeg er så træt af grimme mennesker, der godt ved, de er grimme, men ikke gør noget ved det.
Eksemplerne er sat på spisen. Men det er klassisk herskerteknik. Læs evt om det. Det har ikke til formål at støtte offeret. Det er nedbrydende og handler ikke om, at man ikke skal sige sin mening.
Men….
1. Du personligt er ikke blevet spurgt - så din personlige holdning kan man sagtens undgå.
2. Du udviser ingen reflektion over dine ord, selvom flere påpeger den manglende empati og evne til at indgå i et sårbart emne.
Du gør præcis det samme som voldspersoner, der retfærdiggør deres handlinger. Nemlig at sige, at hvis du ikke kan klare min most - så er det DIG, der har et problem.
Det handler jo slet ikke om, at man ikke må bidrage. Eller giver rygklap? Jeg har skrevet flere indlæg i denne tråd. Og de kan ikke beskyldes for at give rygklap. Min min tone, min vejledning har måske mere kant af empati og viden om voldsofre end andres indlæg.
Og hvad vil man have ud af denne debat? At TS faktisk rykker sig og får modet til at gå fra sin mand?
For så er det dokumenteret, hvad der er den bedste metode. Og det er IKKE herskerteknik.
Så måske er formålene bare forskellige?
Mit formål er helt reelt at hjælpe TS til et bedre liv. Og det betyder, at jeg undgår at give skyld og skam, anerkendelse fra vejlederen er vejen til reelt at hjælpe - det er meget essentielt
Du er tydeligvis provokeret af TS opslag i din retorik. Hvorfor ved kun du - men du bidrager ikke til noget med skyld og skam og herskerteknik.
Og selvom det er et offentligt opslag, så har du al frihed i verden til at klikke væk :-)