Anonym skriver:
Nej, det gør det ikke. Det bliver (måske) et krav - her hentyder jeg til corona-passet, at man enten er vaccineret eller testet negativ op til det, man nu skal. Og jeg ville da hellere sidde sammen med folk, som ikke var vaccineret, og havde en NEGATIV test, frem for at være sammen med vaccinerede, som kan blive syge og smitte, og går rundt med en falsk tryghed
De har nemlig intet bevis på, at de ikke er smittede og/eller smittebærer, hvor imod en negativ testet person, har.
Det er jo ikke måske. Det er allerede et krav med negativ test, hvis du vil i Tivoli, zoo, Legoland osv. Det tror jeg kan blive et problem på sigt, da mang vil forsøge at booke tests ind på torsdage, så man er klar til weekenden. Det vil derfor ikke være utænkeligt, at man må gå glip af rejser og events, fordi man ikke kan leve op til et krav om en negativ test, der er mas. 72 timer gammel.
Da planerne for vaccinepas ikke er i nærheden af at være færdige hverken i EU eller andre lande, så kan du ikke afvise, at vaccine bliver et krav for at besøge visse lande eller deltage i nogle arrangementer. Det er bl.a. en realitet i Israel, hvor man nu kan deltage i en masse ting, hvis man er vaccineret (restauranter, fittness mv.).
Jeg håber ikke, at vaccine generelt bliver et krav for at deltage i Verden igen, da jeg ikke går ind for, at man på den måde kan blive tvunget til en vaccine. Det bør være frivilligt.
Personligt vil jeg føle mig lige tryk sammen med vaccinerede som folk med negativ test. Begge grupper kan være smittebærere og du er ikke garanteret coronafri med en negativ test, da man kan være smittet efterfølgende eller være testet så kort tid efter, at man er blevet smittet, at man endnu ikke kan testes positiv.
Jeg har ikke selv besluttet mig for, om jeg skal vaccineres. Da jeg er i gruppe 12 har jeg dog også god tid til at beslutte mig, da planen jo hele tiden forsinkes, så jeg er ikke voldsomt optimistisk med, om jeg overhovedet får den tilbudt i år.
Hvis der ikke har vist sig nogen væsentlige bivirkninger ved den vaccine jeg får tilbudt, når jeg får tilbudt vaccinen eller den bliver et krav for at rejse, så skal jeg nok have vaccinen.