Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg var en lidt træt efter andet stik - men blev også vækket ALT for tidligt af miavende møgkat. Måske spillede den tidlige vækning den største rolle. Og jeg var øm i skulderen. Ellers intet. 

Hayyy der er da intet bedre, end at blive vækket af sin kat��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Men du behøver jo ikke oplyse nogen steder at du ikke er vaccineret, det må være en privat sag

Det er nemlig en privat sag, men det er bare desværre det helt store samtaleemne for tiden, og mine kollegaer kender mig jo, og har fra starten af, været åben skebtisk omkring min holdning til at vi er blevet bedt om test 2 gange i ugen (jeg bliver teste 1 gang i ugen) men jeg vil feks ikke bruge al min fritid på det osv.

Så kom der snak om, at når alle skulle vaccineres, ville det være smart at det blev gjort op til vores fridage, så det ikke gik ud over vores vagtplan. Hvor jeg har den holdning at ja det gir da fint mening, men skal jeg tage et stik af en forsøgsvaccine for mit arbejde, er det da ikke sikkert at jeg nødvendigvis vil gøre det op til en fri/ferie uge osv. Plus alt den tid de andre har brugt på at komme ind og bestille tid (og det er meget!) syntes jeg heller ikke jeg har.

Dernæst har det næsten kun været muligt, at bestille tid, i byer som lige temlig langt væk (op til 1 times kørsel hver vej) og må bare igen indrømme, at det er fritid jeg ikke nødvendigvis har.

Og mere endnu, så syntes jeg som sagt at jeg mangler info, omkring vaccinerne osv. Men er også bare begyndt ikke at sige noget når der bliver snakket om det, hvilket de self også har bemærket

Ej jeg er super glad for mine kollegaer, selvom vi ikke altid er helt enige! 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Ca. 14 dage siden, jeg har faktisk været småsyg siden... med feber on/off i løbet af dagen.

Det er ligesom jeg ikke er blevet frisk efter det, MEN det kan jo skyldes alm. sygdom. Det ved jeg jo ikke. 
Jeg valgte dog at ringe til lægen for at være sikker på at gøre tingene rigtigt de har så valgt at indrapportere det. 

Har du været sygemeldt, hvis ja, hvor længe, og hvad siger din arbejdsplads til det? 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Har du været sygemeldt, hvis ja, hvor længe, og hvad siger din arbejdsplads til det? 

Jeg har haft to sygedage. Har heldigvis kunne planlægge mig ud af meget af det. 

min arbejdsgiver sagde bare, at hun godt have tænkt på mig, da hun havde hørt om vaccinen  

Anmeld Citér

14. marts 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er nemlig en privat sag, men det er bare desværre det helt store samtaleemne for tiden, og mine kollegaer kender mig jo, og har fra starten af, været åben skebtisk omkring min holdning til at vi er blevet bedt om test 2 gange i ugen (jeg bliver teste 1 gang i ugen) men jeg vil feks ikke bruge al min fritid på det osv.

Så kom der snak om, at når alle skulle vaccineres, ville det være smart at det blev gjort op til vores fridage, så det ikke gik ud over vores vagtplan. Hvor jeg har den holdning at ja det gir da fint mening, men skal jeg tage et stik af en forsøgsvaccine for mit arbejde, er det da ikke sikkert at jeg nødvendigvis vil gøre det op til en fri/ferie uge osv. Plus alt den tid de andre har brugt på at komme ind og bestille tid (og det er meget!) syntes jeg heller ikke jeg har.

Dernæst har det næsten kun været muligt, at bestille tid, i byer som lige temlig langt væk (op til 1 times kørsel hver vej) og må bare igen indrømme, at det er fritid jeg ikke nødvendigvis har.

Og mere endnu, så syntes jeg som sagt at jeg mangler info, omkring vaccinerne osv. Men er også bare begyndt ikke at sige noget når der bliver snakket om det, hvilket de self også har bemærket

Ej jeg er super glad for mine kollegaer, selvom vi ikke altid er helt enige! 

Hvis det er information du mangler, så er der nok af det - også fra officielle kilder: https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/temaer/Generelt%20om%20vacciner%20mod%20COVID-19/

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym

Panther skriver:

Det kommer vel an på hvilket land vi taler om.. og hvis jeg skal betale fx 500,- for en test hver gang jeg skal ud af døren, så bliver det hurtigt en dyr omgang ikke at være vaccineret.

Hvorfor skulle man betale ?

Anmeld Citér

14. marts 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hvorfor skulle man betale ?

Jeg kunne da forestille mig på sigt, at det sagtens kunne være en mulighed.. ligeså vel som man betaler for visse vacciner ifm rejse.. tænker du at samfundet bliver ved med at betale for tests ad hoc, når Corona ikke er et decideret akut samfundsproblem mere?

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym

Panther skriver:

Jeg kunne da forestille mig på sigt, at det sagtens kunne være en mulighed.. ligeså vel som man betaler for visse vacciner ifm rejse.. tænker du at samfundet bliver ved med at betale for tests ad hoc, når Corona ikke er et decideret akut samfundsproblem mere?

Du lød bare som om, du vidste, hvad du snakkede om. Så giver det bedre mening. Det ville være rart, hvis "man" kunne holde sig til facts, så ikke der kommer forkerte informationer ud. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Naha skriver:

Jeg er klar til at få den. 

Men jeg kan godt finde på at gå min vej hvis det ikke er den rette type. 

Jeg har en kronisk sygdom, som gør jeg både har hjerte og lunger fejl. Vil gerne hvad den, så læge det pt ikke er Astra vaccinen. 

Min læge har direkte skrevet til mig jeg bør få pizher vaccinen 

Min kollega er blevet vaccineret og en veninde har fået tilbudt vaccine. Hos dem begge stod der i invitationen, hvilken vaccine de ville blive vaccineret med, så fortsætter de med den praksis, ved du på forhånd, hvilken du får, hvis du takker ja til invitationen.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Nej, det gør det ikke. Det bliver (måske) et krav - her hentyder jeg til corona-passet, at man enten er vaccineret eller testet negativ op til det, man nu skal. Og jeg ville da hellere sidde sammen med folk, som ikke var vaccineret, og havde en NEGATIV test, frem for at være sammen med vaccinerede, som kan blive syge og smitte, og går rundt med en falsk tryghed De har nemlig intet bevis på, at de ikke er smittede og/eller smittebærer, hvor imod en negativ testet person, har.

Det er jo ikke måske. Det er allerede et krav med negativ test, hvis du vil i Tivoli, zoo, Legoland osv. Det tror jeg kan blive et problem på sigt, da mang vil forsøge at booke tests ind på torsdage, så man er klar til weekenden. Det vil derfor ikke være utænkeligt, at man må gå glip af rejser og events, fordi man ikke kan leve op til et krav om en negativ test, der er mas. 72 timer gammel. 

Da planerne for vaccinepas ikke er i nærheden af at være færdige hverken i EU eller andre lande, så kan du ikke afvise, at vaccine bliver et krav for at besøge visse lande eller deltage i nogle arrangementer. Det er bl.a. en realitet i Israel, hvor man nu kan deltage i en masse ting, hvis man er vaccineret (restauranter, fittness mv.). 

Jeg håber ikke, at vaccine generelt bliver et krav for at deltage  i Verden igen, da jeg ikke går ind for, at man på den måde kan blive tvunget til en vaccine. Det bør være frivilligt. 

Personligt vil jeg føle mig lige tryk sammen med vaccinerede som folk med negativ test. Begge grupper kan være smittebærere og du er ikke garanteret coronafri med en negativ test, da man kan være smittet efterfølgende eller være testet så kort tid efter, at man er blevet smittet, at man endnu ikke kan testes positiv.

Jeg har ikke selv besluttet mig for, om jeg skal vaccineres. Da jeg er i gruppe 12 har jeg dog også god tid til at beslutte mig, da planen jo hele tiden forsinkes, så jeg er ikke voldsomt optimistisk med, om jeg overhovedet får den tilbudt i år. 

Hvis der ikke har vist sig nogen væsentlige bivirkninger ved den vaccine jeg får tilbudt, når jeg får tilbudt vaccinen eller den bliver et krav for at rejse, så skal jeg nok have vaccinen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.