Vil du vaccineres? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Du lød bare som om, du vidste, hvad du snakkede om. Så giver det bedre mening. Det ville være rart, hvis "man" kunne holde sig til facts, så ikke der kommer forkerte informationer ud. 

Du skal ikke betale i Danmark, men i nogle lande skal man betale for en quicktest, så er negativ test et krav for at komme i f.eks. en forlystelsespark i det land, som det er herhjemme, så kan man komme til at skulle betale en del penge for en sådan tur, da man næppe på en ferie har tid til at vente flere dage på svar på test, før man tager ud at opleve noget på turen. 

Konkret eksempel med facts: Vi overvejer en tur til Orlando, når Verden igen lukker op. Der har jeg fået at vide, at prisen for en quicktest er $165. Den er så pt. ikke et krav endnu for at komme i f.eks. DisneyWorld, men den er lige nu et krav for at komme med flyet hjem til Danmark. Det kan selvfølgelig være ændret, når vi engang kan rejse igen, men det var bare for at komme med et eksempel på, at det faktisk lige nu er facts og ikke forkerte informationer, som Panther kommer med, selv om hun ikke kendte til nogle eksempler. 

Jeg har pt. ikke undersøgt kravene i andre lande, men det er ikke utænkeligt, at der er samme krav og betaling i andre lande end kun USA.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Du lød bare som om, du vidste, hvad du snakkede om. Så giver det bedre mening. Det ville være rart, hvis "man" kunne holde sig til facts, så ikke der kommer forkerte informationer ud. 

Det ville også være rart hvis “man” ikke havde så travlt og læste indlæggene ordentligt.. så vidt jeg husker har jeg skrevet “nok”, “fx” og “jeg kunne forestille mig”.. jeg har intet sted givet udtryk for at jeg hverken er læge eller sidder i regeringen.
Jeg har heller ikke hverken pligt eller lyst til at være generel oplysningsmaskine i et debat-indlæg på en baby-hjemmeside - jeg håber folk kan formå at søge informationer andetsteds. 
Dog er mit udsyn og behov måske lidt større end dit tilsyneladende er, så derfor er mine overvejelser baseret på både fremtidige muligheder i DK såvel som udlandet.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er absolut muligt at vaccination bliver et krav for at rejse ind i visse lande. Det er det allerede i lande med gul feber eller polio. Så ikke utænkeligt at det på sigt bliver et krav. Det er dog ikke sandsynligt at det bliver lige nu, så længe at der er mangel på vacciner og størstedelen af befolkningen ikke har adgang til en vaccine. Det er mere tænkeligt at det bliver vaccination eller negativ test (men skal sige at det ikke er nemt at overholde kravet om negativ test 24 timer før). 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Tip!

Ja jeg skal vaccineres i næste omgang. 
Jeg arbejder i særlig dagtilbud (0-6 år) og vores børn forstår ikke afstand, sprit osv.  

Anmeld Citér

14. marts 2021

lineog4

Jeg tager gerne vaccinen, men er i sidste gruppe, så det har lange udsigter.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikke en lad os slå hinanden i hovedet tråd, men en nysgerrigheds tråd, i forhold til corona vaccination.

Det handler ikke om, at man endten er et får fordi man følger "flokken" eller at man høre i gruppen "sølvpapirhats flokken" Sådan lidt groft sat op. Ved godt der er mange flere flokke, der ligger i midten! 

Jeg vil bare gerne se, hvad flertallet herinde stemmer, så hvad stemmer du?

Og hvis der er svar muligheder, jeg ikke har tænkt ind, må i meget gerne, skrive dem i tråden!

Jeg personligt, mangler info. Er blevet tilbudt den der lige nu er sat på pause. Har valgt og ikke bestille tid, men er kommet på en ja tak liste på mit arbejde, med den jeg godt vil modtage og som vores borger får. Personalet blir tilbudt, dem der blir i overskud.

Alle dem af mine kollegaer, der er blevet vaccineret med, den der er sat på pause, har stadig bivirkninger her mellem 1 og3 uger efter. Dette har self givet massive udfordringer på arbejdspladsen, i form af mange sygemeldinger.

Glæder mig til at se jeres svar

Det bliver er stort NEJ TAK herfra . 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det skal I, fordi man som vaccineret sagtens kan blive smittet, syg og give sygdommen videre, og det vil højest sandsynligt også ske  

Dette er bl.a. også en af grundene til, at flere vælger den fra, da den ikke sikre en mod corona   

Men hvordan giver det så mening med den vaccine ?

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal ikke selv have den. 

men vaccinen gør at hvis du får corona. Så rammer den dig ikke ligeså hårdt med vaccinen som den måske kan gøre uden vaccinen. Det er dog ingen garantier. Det er ihverfald sådan som jeg har fået det forklaret. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym

Jamen ved du hvad, det ved jeg virkelig heller ikke. Det er bare det, at du ikke bliver ramt lige så hårdt, men du kunne jo ikke vide, om du uden vaccinen alligevel ville være en person, som får sygdommen uden at vide det. Nogle fejler jo IKKE EN DYT når de har corona (også voksne mennesker). Så derfor har jeg vejet det op, og tænker, at en influenza kan jeg sagtens klare mig igennem, det gør jeg hvert år og nogle gange flere gange om året- det ved jeg, hvad er. Men at få forfærdelige, uforudsigelige bivirkninger i form af blodpropper, manglende blodplader osv, det tør jeg simpelthen ikke få. Nu har jeg læst om raske personer i alt fra 30érne til 60-års alderen, som har fået blodpropper og/eller er døde af blodpropper efter vaccinen. Så for mig er der ingen tvivl, og jeg er glad for, at mine nærmeste følger med og springer fra, for jeg ønsker dem virkelig det bedste, men deres valg er deres valg, så derfor er jeg glad for, at de læser op på tingene og ikke bare blindt følger strømmen som mange andre gør.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jamen ved du hvad, det ved jeg virkelig heller ikke. Det er bare det, at du ikke bliver ramt lige så hårdt, men du kunne jo ikke vide, om du uden vaccinen alligevel ville være en person, som får sygdommen uden at vide det. Nogle fejler jo IKKE EN DYT når de har corona (også voksne mennesker). Så derfor har jeg vejet det op, og tænker, at en influenza kan jeg sagtens klare mig igennem, det gør jeg hvert år og nogle gange flere gange om året- det ved jeg, hvad er. Men at få forfærdelige, uforudsigelige bivirkninger i form af blodpropper, manglende blodplader osv, det tør jeg simpelthen ikke få. Nu har jeg læst om raske personer i alt fra 30érne til 60-års alderen, som har fået blodpropper og/eller er døde af blodpropper efter vaccinen. Så for mig er der ingen tvivl, og jeg er glad for, at mine nærmeste følger med og springer fra, for jeg ønsker dem virkelig det bedste, men deres valg er deres valg, så derfor er jeg glad for, at de læser op på tingene og ikke bare blindt følger strømmen som mange andre gør.

Tænker præcis på samme måde som dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.